ok fortsättning från imorse med alla tankar kors och tvärs över troliga scenarion idag:
Börjar med Artline som ju lite på köpet hamnar på obslistan eftersom Novali01:s kommentar igår om att rösta på de goda fick henne att hamn där.
Artline verkar vara den bussiga kompisen i denna leken, hon försvarar alla här och där, i detta inlägg så kommer hon till undsättning för snurrfian, precis som även Mirtai gjort tidigare.
Jag tycker det känns lite lätt att anta att snurrfian kan vara ond bara för vi vet att hon röstade på en god. Nu kan snurrfian vara ond men inte pågrund av det. Känns vanligast att goda röstar på goda i första DL eller om de har tur och hittar en ulv.
Artline röstar ganska sent på Novali01...och efter hon gjort det så kommer jag med min lilla fint, jag försöker ge sken av att jag inte tror att Noavli01 är ond alls längre, och det är ganska intressant att se vad som händer sedan..
OK följer röstningen med skräckblandad förtjusning!!
DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai
18:51 Habina röstar på Artline
18:53 Novali01 röstar på bollen__
19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:53 Hjartagna röstar på Novali01
21:08 Snurrfian röstar på Novali01
21:10 Artline röstar på Novali01
varför dessa röster på
@Novali01 ?
jag har själv varit misstänksam mot henne ,men att min huvudmisstänkta lägger rösten där och även min misstänkta ledarvarg gör mig riktigt på alerten!!
@Novali01 du behöver komma in och ändra din röst för att rädda dig själv!
Jag tror inte att du är ond längre med denna röstning som stöd!
Kick som asses!!!
Artline är ganska ifrågasättande, och det kan man absolut vara, men samtidigt är inte jag den enda att reagera på denna kommentaren
Hur vet jag att du inte lurar mig? Känns dock tveksam att en ulv skulle spela som du gör nu men samtidigt är du duktig
Sedan kommer bollen___ in och röstar sent på Mirtai efter att jag proklamerat att jag nu inte längre tror att Noavli01 är ond alls...
Hmm, jag känner mig lite tudelad. Dels för att jag inte gillar Novalis röst på mig, jag tycker ändå att det är lite väl enkelt och lite taskigt att rösta på någon som varit bortrest liksom. Det är lite ulvigt att göra det så lätt för sig.
Samtidigt är det nu blev så tvärmånga röster där så blir jag lite rädd. Det kan ju vara så att Mirtai är ulv och ulvarna nu röstar på Novali som jag då tänker är god i mitt scenario.
Sen så, Q, jag funderar om det kan vara så att hon är något på spåren idag då. Plus att hon brukar vara väldigt träffsäker. Och det finns roller som kan ha info.
Jag väljer att följa dig idag Q. Jag tycker att det känns vettigast, iallafall hur det utspelar sig i röstningen nu mot Novali. Och att dina teorier kring Mirtai också känns vettiga..
så bollen__ röstar på Mirtai enligt ovanstående.
och så till det högintressanta inlägget:
Det är det inte alls! Rösta på de goda!
@Artline
märk väl rösta
på de goda direkt riktat till Artline
Och sedan kommer Artlines sena ändring till Mirtai, har de bedömt i lyan att Novali01 kan vara godförklarad medans Mirati verkar körd? eller är det en reflektion som en ledarvarg också gjort? Eller är Art god som följer det hon tror på?
Jag är tveksam till om en ulv hade kört som Q gör nu. Sedan tycker jag att Q har en poäng.
Artline ändrar röst till Mirtai
Tycker hon reagerade lite väl på rösten hon fick i första dl. Sedan att hon tog upp mig i sitt teoriinlägg kändes mest som utfyllnad.
Novali01 försöker förklara att hon svarade på Artlines kommentar att det är svårt
Verkar komma på vad hon egentligen skrivit och förtydligar/ slätar över med att hon menade att Artline skulle rösta MED de goda
haahahaha NU ser jag vad jag skrev!! Menade så klart att hon skulle rösta MED dom goda!! Men jag blev så stressad där, alla hojtade ju hit o dit o jag ändrade i sista sekund.
Och så denna kommentar jag blir väldigt
på , alltså den är konstig! Hur skulle en god Novali01 kunna veta att Artline röstat på en god? det är nästan så det känns som en dubbelblooper från onda sidan? Samt att hon verkar veta hur Noavli01 menat? Nja?!
Men om novali är god så vet hon att jag röstat på en god. Det är så hon menar. Även om jag kan hålla med om det låter skumt.
bsf reagerar på samma sak ( och blir käk nästa morgon)
Det var inte så hon skrev att hon menade nu. Hur vet du vad hon menar
Än en gång slätar Artline över och tom vet vad det skulle stått? Och lite slår ifrån sig att hon försvara Novali01
Det var nog meningen att det ska stå ett nog med
. Hade jag faktiskt vetat hur hon menade så hade hon fått försvara sig själv
Varpå Novali01 kommer in och bekräftar att så skulle det minsann stått..
Ja det var definitivt meningen att det skulle stå ett MED!
Verkar intresserad av att veta hur spårarrollen egentligen fungerar....och frågar LL
När spåraren har fått två spår är han tvungen att rösta på den jag ger ut. Men när spåraren fått två spår säger jag inte
Kom hem från ullared nu. Uppdatering är på G!
Artline verkar ha räknat ut att bsf var tvilling och det känns ju hm, aningens misstänkt att ha letat efter en god roll, dessutom tycker jag att Artline i detta inlägget försöka rikta blickarna mot Habina, med hjälp av lynchade ulven Mirtai dessutom..
Jag började ana att bsf var tvilling efter det här inlägget av Habina
Sedan kommer novali med ett liknande. Jag fick känslan av att de kunde ha pratat om det utanför tråden.
Även Mirtai som vi vet var ulv tar upp det inlägget som Habina pratade om.
och ett bortförklaringsinlägg, som kan vara ärligt försök att förklara sig, eller något helt annat
Om jag och Novali vore onda ihop. Varför skulle jag då ha lagt en tredjeröst på henne? för att sedan ändra.
DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai
18:51 Habina röstar på Artline
18:53 Novali01 röstar på bollen__
19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:53 Hjartagna röstar på Novali01
21:08 Snurrfian röstar på Novali01
21:10 Artline röstar på Novali01
21:15 Mirtai röstar på Novali01
21:24 Novali01 ändrar röst till Mirtai
21:26 bollen__ röstar på Mirtai
21:26 Artline ändrar röst till Mirtai
Om jag och Novali var onda ihop så röstade jag alltså på en ond. Varför skulle hon vilja att jag röstade på en god (vi vet ju att Mirtai var ond). Skulle hon då uppmuntra mig att ändra rösten och sedan rösta på en god?
sedan kommer jag till min kommentar imorse:
en liten kommentar till detta
@Artline
"Rösta som de goda" skrev hon väl inte? utan "rösta på de goda"
Liten men inte betydlig skillnad
sorry för wall of text men gräver nu i alla som är kvar
det är mycket å ena sida men å andra...
fortsätter att nysta och fundera