Meanwhile in London *ulvlek*

Nu har suttit och kollat igenom igen vad Novali01 skrivit.
Fastnade på dessa citaten nedan.
Intressanta bara för att de visar vilka hon sorterar som goda/onda. Novali01 var ju ulv så funderar på om man kan utläsa något i det helt enkelt.

i detta inlägget tidigt dag 2 så vill hon ha mig som ond och Mirtai god, vilket på allvar tidigt fick mig att sortera henne som trolig ulv:D nåja det har jag redan tagit upp flertalet gånger så behöver inte dra det igen.
Men mer intressant är att hon håller Hjartagna för en trolig ledarvarg. Om de verkligen trodde i Lyan att Hjartagna var ledarvarg, skulle Novali01 skriva det? Novali01 röstade också på Hjartagna med motiveringen att hon trodde att hon var ledarvarg, som sagt skulle lyan välja att lägga röster på en de verkligen trodde var ond utanför lyan när de ju har en hel del andra goda de kan tänkas tycka är mumma att få ut i första lynch? Tänker på bagaren, spåraren och ängeln.
Väldigt tråkigt att fio blev käkad, känns som en liten sammansvärjning?

Har fortfarande funderingar över vad som hände igår? Inga dolda roller enligt LL men varför blev då ingen lynchad? 3 som glömde eller IRL kom ivägen för, alla kändes goda igår som var här men hur stor är chansen att alla som inte var här är onda?

quarter4fever sammanställer och skriver mycket, misstänkte mirtai men mirtai försvarar sig. Är det månde så att quarter4ever är ond och försöker misstänkliggöra en god?

hjartagna missade igår men kvarstår på min lista över misstänkta baserat på min tidigare teori om varför hon visste hur ledarvargens roll var utformad.

Övriga har jag dålig koll på för nuvarande.

sedan den enda större sammanställningen hon gjort i leken (dag 2)
hon sorterar Snurrfian som ond, möjlig ledarvarg , fast slätar över att det kan vara ett misstag.
Bsf håller hon lite som god, fast avslutar med att hon kan vara ulv
Habina håller hon ingenstans, men undrar om fio hade något som gjorde att hon visste att Habina var ond?
Bollen__ håller hon dom ond som försöker ligga lågt, och skulle vara ond (liksom alla andra som missade rösta första dagen) denna teori lanserade jag själv dagen innan, intressant att en ulv hakar på den
Jag tänker att snurrfian borde vara ond då hon röstade på fio, kanske ledarvarg som vi varit inne på förut? Eller var det bara ett misstag från hennes sida, det var ju ändå första DL o då finns ju inget att hänga upp sin teori på egentligen.
BSF teoriar som en god i mina ögon men det kan ju också vara en dimridå som ulv?
Habina blev anklagad av fio för att sitta i lyan men fanns det egentligen någon som helst grund i den teorin?
Bollen kommer in sent, skriver egentligen ingenting än förutom att hon är förvirrad, tja vem är inte det???:o Är det ett sätt att dölja sin onda roll? Vi var ju inne på att de kunde vara så att det bara var goda inne igår o därav stoppad lynch. Tål att tänkas på ett varv till.
Snurrfian har jag fortfarande åt det onda hållet pga hennes uttalande i början på leken. Tror att det var ett misstag från hennes sida.
Övriga i leken får jag fundera ett varv till på.

sedan röstar hon på bollen dl2 med denn motivering:
Jag tror jag går med teorin om att alla var goda som var inne igår! Det är så osannolikt att det är sannolikt...:D och för att då försöka teoria om vem jag tänker borde mest sannolikt vara ond så går min tanke till bollen. Verkar ligga väldigt lågt av okänd anledning, skriver nästan ingenting men när hon är här så försöker hon ligga lågt o gömma sig bakom:

Och ytterligare "förvirring" citat:
"Haha! Jag känner mig mer förvirrad än vanligt :p"

Pga ovanstående tror jag att bollen är ond då hon uppenbart försöker smyga under radar!

Novali röstar på bollen_

och i lynchen igår när hon ju lite uppgivet redan förstått att hon nog ryker så röstar hon på Snurrfian
frågan är varför`För att ge alibi åt den de tror är ond utanför lyan? För att de tror att hon är god och vill misstänkliggöra henne?
Men:

Novali röstar på Snurrfian

För min känsla är att hon har fel om sin känsla för mig o då måste det vara så att min känsla att hon är ond är den enda rätta känslan att känna. Dessutom grundar jag min teori på att hon inte har egna teorier överhuvudtaget utan lätt hänger på vad Q4 o de andra tycker. Mycket ulvigt tycker jag. T om pälsaktigt ulvigt.

vet inte om detta kan ge något men värt att fundera över iaf

Röstar nu så jag inte glömmer.

Artline röstar på Novali

Rösten på bollen igår var skum, Sedan tyckte jag det kändes som att hon följde Habina. Hennes kommentar "rösta som de goda". Kan det vara så att hon visste att Q och bsf var goda. Hur kunde hon annars vara så säker? (hon kan alltså vara ulv som inte tror att någon av dem var ledarvargen)
en liten kommentar till detta @Artline
"Rösta som de goda" skrev hon väl inte? utan "rösta på de goda"
Liten men inte betydlig skillnad

Jag sitter och kollar igenom snurrfian också
i hennes sammanställning första dagen så slog det mig när jag läste fortsättningen ( 2 olika inlägg med översikter) att hon Tar upp Mirtai och Novali01 i ett och samma inlägg , och ingen av dem verkar ha fångat hennes blick, och sedan nämner hon att bollen__ inte studsat in ännu i samma inlägg? Slump eller är det sätt att tala om för lyan att: ha jag vet vilka ni är! ?
för i sin första sammanställning har hon lite mer att säga om var och en, och lite om att vi nog kan vara antingen goda eller onda .....hm
*muttrar* håller på och diskuterar inställningar när ni ska avslöja er själva... :meh:
Jag måste försöka få iväg en röst, jag tycker att det är lite knepigt att @Hjartagna inte upptäckte misstaget, men å andra sidan, skulle hon vara ledarvargen så borde hon ha läst sin roll ordentligt.
@fio handuppräckning tror jag är ett fullständigt misstag men det var väldigt roligt! :D
@Habina som försöker få handuppräckning, är det då ett trick från lyan? Man skulle kunna hoppas det men inget som jag törs luta mig emot så hårt, men i brist på bättre...
@Artline verkar vilja försvara hjartagna men det gör även jag å andra sidan... ;)
@quarter4ever är på och vaken och upptäckte samma sak som mig, men hon är alltid smart oavsett sida så det är inte till mycket hjälp det heller.

Vilka har jag kvar sen då?
@Mirtai har inte skrivit något som gör mig uppmärksam, förutom det som @Blacksmithfarm säger sig ha sett eller inte ha sett... Men det tror jag vi kan skylla på Buke...
@Novali01 har inte kommit med någon fundering än så länge och @bollen__ har inte studsat fram än...

Mirtai lite verkar vilja få bort tankarna på att Snurris skulle vara ond för att hon röstade på goda fio idl1?
Vågat att sätta Snurrfian åt det onda hållet baserat på detta? Visst är det lätt att tänka att det är de onda som röstat på goda men det är ju inte helt ovanligt att goda lynchar goda, framförallt inte i första lynchen

Hon är tidigt med och spekulerar om samma som jag var inne på att det kan ha varit en fint av lyan att försöka rädda kvar Mirtai. Är det för att hon vet att de båda är i lyan? Men å andra sidan skulle en ond utanför lyan teoria så om en ulv? Kanske för att få alibi eftersom Novali01 var så misstänkt dagen innan-men samtidigt öppnar hon ju i slutet för Novali01 att kunna ursäkta sig med att hon blandat ihop henne med någon annan?
i dl 2 så röstar hon också på Novali01, med en 4:e röst då alla 3 innan redan har röstat på Novali01....
Jag vill sätta @quarter4ever åt det godare hållet i och med att hon så pass tidigt gick ut med en röst på Mirtai, och för att hon inte godförklarar Novali, jag är nämligen också inne på att lyan försökte sig på fint och hoppades på att få någon av dem godförklarade.
@Novali01 Jag har fortfarande inte fått svar på vad det är för uttalande du anser att jag har gjort? Eller är det så att jag inte har gjort något uttalande och du bara försökte sprida misstanke mot mig? Eller har du blandat ihop mig med någon annan?
Sen är det ett helt gäng jag inte vet var jag har...:meh: Ingen av dem sticker ut och varken det ena eller andra hållet...

Så sammantaget är det inte omöjligt som jag ser det att Snurrfian är ledarvarg faktiskt, men det finns saker som gör det mer osäkert också
Nu avvaktar jag natt dl3 7.30 innan jag publicerar detta så det iaf kommer med om det är jag som står på menyn idag, men snurrfian har ju chansen att bemöta sedan om nu inte hon blir käk, för då hade jag uppenbarligen fel i mina spekulationer

@quarter4ever du menar att jag som ledar varg skulle ha jagat novali så mycket som jag gjorde igår? I princip var novali den enda jag teoriade om igår...
Men jag undrar lite vad du menar med att jag la ihop bollen ihop med Novali och Mirtai? Jag har även BSF i samma inlägg men du verkar vilja peka ut bollen som ond också? Vad grundar du det på?

Men för att få lite koll:
Snurrfian
Quarter4ever
Bollen
Artline
Habina
Hjartagna

Är de spelare som är kvar

De roller som är kvar är:
Bagaren
Spåraren
Ängeln
Bybo?

Ledarvarg
Ulv

Så om vi antar att det finns en bybo så kan det bara vara en ulv plus ledarvarg kvar, är det så att det inte finns några bybor så kan det vara två ulvar kvar.

@quarter4ever du menar att jag som ledar varg skulle ha jagat novali så mycket som jag gjorde igår? I princip var novali den enda jag teoriade om igår...
Men jag undrar lite vad du menar med att jag la ihop bollen ihop med Novali och Mirtai? Jag har även BSF i samma inlägg men du verkar vilja peka ut bollen som ond också? Vad grundar du det på?

Men för att få lite koll:
Snurrfian
Quarter4ever
Bollen
Artline
Habina
Hjartagna

Är de spelare som är kvar

De roller som är kvar är:
Bagaren
Spåraren
Ängeln
Bybo?

Ledarvarg
Ulv

Så om vi antar att det finns en bybo så kan det bara vara en ulv plus ledarvarg kvar, är det så att det inte finns några bybor så kan det vara två ulvar kvar.
På mobilen nu ( är ute och åker med häst hela dagen )så lite kort. Jag såg att du taggade Bsf i samma inlägg men egentligen skrev du inget om henne. Bollen__ håller jag som neutral Jag spekulerar bara lite. Novali01 röstade dessutom på bollen__så nja kanske inte då.
Jag tycker också att du var mycket på Novali01 vilket jag också skrev. Som jag också skrev så är det spekulationer och att det finns saker till din fördel. Men dags att börja rota vilka de onda är på allvar. Varför tror du det kan vara 2 ulvar kvar och ingen bybo? Jag menar varför ta med en roll i listan som inte finns?

På mobilen nu ( är ute och åker med häst hela dagen )så lite kort. Jag såg att du taggade Bsf i samma inlägg men egentligen skrev du inget om henne. Bollen__ håller jag som neutral Jag spekulerar bara lite. Novali01 röstade dessutom på bollen__så nja kanske inte då.
Jag tycker också att du var mycket på Novali01 vilket jag också skrev. Som jag också skrev så är det spekulationer och att det finns saker till din fördel. Men dags att börja rota vilka de onda är på allvar. Varför tror du det kan vara 2 ulvar kvar och ingen bybo? Jag menar varför ta med en roll i listan som inte finns?
Det var en diskussion i slutet av förra leken att man kunde stoppa in roller i rollistan som sen ingen hade, men Koppen kanske inte var med i de diskussionerna. Tydligen var det något som man hade gjort tidigare för att få lite mer osäkerhet. Med tanke på att det inte finns några sior alls i leken, bara spåraren som antagligen har gjort slut på sina spår, så tänkte jag att Koppen kanske har krånglat till det ännu mer för oss.

Jag tyckte inte att jag skrev så mycket mer om Bollen i det inlägget heller utan det var mest en notering att hon inte hade kommit in i leken än. ;) Jag hoppades att du hade något att gå på. ;)

Det var en diskussion i slutet av förra leken att man kunde stoppa in roller i rollistan som sen ingen hade, men Koppen kanske inte var med i de diskussionerna. Tydligen var det något som man hade gjort tidigare för att få lite mer osäkerhet. Med tanke på att det inte finns några sior alls i leken, bara spåraren som antagligen har gjort slut på sina spår, så tänkte jag att Koppen kanske har krånglat till det ännu mer för oss.

Jag tyckte inte att jag skrev så mycket mer om Bollen i det inlägget heller utan det var mest en notering att hon inte hade kommit in i leken än. ;) Jag hoppades att du hade något att gå på. ;)
Just nu spånar jag bara. Nu startar jag mot Göteborg så om jag inte blir käk får jag titta in under dagens pauser. Eller återkomma ikväll

Så här fin är Hello Kitty. Varför?
Jo, ingen dog inatt!

bcyjarkcl.png

DL 1
21:02 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:34 Snurrfian röstar på fio
21:43 Habina röstar på Hjartagna
21:43 Novali01 röstar på Hjartagna
21:49 fio röstar på Habina
21:59 Artline röstar på Snurrfian
21:59 quarter4ever röstar på Habina

DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai
18:51 Habina röstar på Artline

18:53 Novali01 röstar på bollen__
19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:53 Hjartagna röstar på Novali01
21:08 Snurrfian röstar på Novali01

21:10 Artline röstar på Novali01
21:15 Mirtai röstar på Novali01
21:24 Novali01ändrar röst till Mirtai
21:26 bollen__ röstar på Mirtai
21:26 Artline ändrar röst till Mirtai

DL 3 21:30
15:52 Habina röstar på Novali01
17:10 Hjartagna röstar på Novali01
20.11 bollen__ röstar på Novali01
20.?? Snurrfian röstar påNovali01
21:20 Novali01 röstar på Snurrfian
21:20 Artline röstar på Novali01
21.27 quarter4ever röstar på Novali01
Novali01: 6
Snurrfian 1

Bsf röstar Mirtai- Mirtai ULVMAT
Snurrfian röstar fio-Novali01 - Novali01
Habina röstar Hjartagna- Artline - Novali01
Novali01
röstar Hjartagna-
bollen__-Mirtai Lynchad
fio röstar habina ULVMAT
Artline röstar Snurrfian-
Novali01-Mirtai - Novali01
quarter4ever röstar Habina- Mirtai - Novali01
Hjartagna
missar- Novali01 - Novali01
Mirtai-missar- Novali01 Lynchad
Bollen__ -
missar- Mirtai - Novali01

Ingen dog inatt och det bör vara en ulv och en ledarvarg kvar efter LLs uppdatering av vinstvilkoren. Det borde innebära att ängeln gjort sitt jobb i natt. Eller @Koppen visst skulle en ulv dö om den åt ledarvargen även om det var en ensam ulv i lyan? Dvs ulven dö och Ledarvargen få äta nästa natt?

Om jag tittar på röstningarna så ser jag ett par olika scenarion:

Hjartagna är god i och med sin tidiga röst på på Novali dl 2, det skulle även kunna vara så att Hjartagna är ledarvargen och den tidiga rösten på Novali var ett försök att signalera till lyan som sen blev en lynch av en ulv.

Habina, Om det nu är så att Hjartagna istället är ulv så skulle Habinas röst på Hjartagna var ett försök att signalera till lyan, och sen följer hon upp med en lite udda röst på Artline. Sen lägger hon visserligen en tidig röst på Novali igår men det kan vara ett försök till alibi i och med att det var många som blev fundersamma efter lynchen dagen före.

Bollen gör mig nervös, jag tror inte att hon är ledarvarg men det skulle mycket väl kunna vara en ulv som smyger runt och inte gör något väsen av sig. :cautious:

Artline, rätar ut frågetecken och vill försvara alla som blir missförstådda, det gör att jag vill hålla henne åt det godare hållet, men det skulle kunna vara så att hon spelar extremt bra också. Men om hon satt i lyan, då borde de har pratat ihop sig och antingen skulle hon ha haft kvar sin röst på Novali eller inte lagt den där alls.

Quarter4ever, jag vill så gärna tro att hon är god, jag tycker att hennes tidiga röst på Mirtai pekar på det, att hon väntar så länge att lägga sin röst på Novali får mig lite fundersam men jag vet inte om det gör henne ond direkt?

Skriver ned lite tankar medans jag kommer ihåg dom :p
Habina och ulven Novali röstade båda på Hjartagna i första lynch. Dock så kom rösterna på samma klockslag, så det är inte säkert att de hade sett varandras röster, Habina röstade också tidigt på Novali.
Fio var väl ganska säker på att Habina var ond, jag vet dock inte om vi fick fram varför? Dessutom åkte väl hon tidigt, och var tvilling. Så någon extra info kan hon inte ha haft. Det känns lite mer som att hon slängde ur sig något där, fio-style :P typ. Vet inte exakt vad jag ska tro om Habina, hon verkar ju ha haft lite lite tid också iom möte osv, jag tycker ju att hon verkar vettig så hon lutar iaf över åt det goda hållet litegrann.
Q, med tanke på utfallet i de två senaste lyncherna så är jag rätt säker att Q är god. Visserligen hjälpte Novali till lite genom sin uppmaning till Artline men samtidigt så har Q "visat vägen". Hon röstade visserligen senare i lynchen på Novali men jag tror ändå att min känsla är rätt här.
Hjartagna har jag lite svårt att få grepp om. Hon fick en rösta av onda Novali i DL1. Vet inte om det behöver betyda något alls då det var just DL1. Minns inte riktigt vad hjärtat skrivit, måste gå tillbaka och läsa om henne.
Artline, man kan tänka att Novalis felskrivning var rent av en felskrivning i fel tråd. Hon kanske skulle skriva till Artline i lyan? Och sen slätade Art över det genom att vara hjälpsam och så. Men samtidigt så nä - jag får inte riktigt ihop den teorin ändå. Det känns mer som att Art gjorde som hon brukar göra, försökte förtydliga/hjälpa som hon kan göra oavsett vilken roll hon har.
Snurrfian. Novali la sin röst här. För att ge alibi eller för att sätta griller i huvudet på oss? Jag får inget grepp om snurris även om jag tyckt att hon verkat ganska vettig såhär långt.

Öhm okej. Vet inte om detta gjorde mig något klokare...:crazy:

Nu så kanske jag kan sammanfatta lite tankar. :)

quarter4ever. Med tanke på hur drivande hon var i dl2 mot mirtai så är jag rätt övertygad om att hon är god. När hon dessutom började misstänka novali01 med bra exempel, redan innan dl2 var avslutat, så känns det som att ingen ond skulle ha spelat så. God i min bok.

Artline. Jag har fortfarande svårt att få grepp om artline. Hon försvarade novali01s felskrivning (eller vad det nu var) och försökte förklara hur novali01 egentligen menade, samtidigt är det någonting som artline skulle kunna göra även som god. Har en liknande situation i bakhuvudet från någon tidigare lek.

Snurrfian. Var rätt tydlig med att misstänka novali01, men det skulle kunna vara ett alibi. Vet inte alls var jag har henne. Skulle kunna vara ulv eller ledarvarg, men det känns knepigt med tanke på hur hon resonerade kring novali01 i dl3.

bollen__. Ja jösses... Här har jag verkligen ingen koll. Bollen__ kan vara precis vad som helst, så med uteslutningsmetoden bör hon vara ulv. Eller kanske ledarvarg. Hm...

Hjartagna. Rent logiskt har jag svårt att se att hjartagna är ond. Möjligen om hon är ledarvargen då. För varför skulle ulven novali01 lägga upp en kollega till lottning? Det låter väldigt konstigt. Visst finns det en liten risk att novali01 klantade till det och de hade några svettiga minuter i lyan innan det blev klart att hjartagna inte rök, men det känns inte alls troligt. Får därför vara god just nu.

Det här är verkligen en supersvår lek, med tanke på att det är lite information i omlopp. Men samtidigt är den rätt rolig, just för att det inte blir för lätt att hitta onda. Tack @Koppen för det! :)

Hjartagna. Rent logiskt har jag svårt att se att hjartagna är ond. Möjligen om hon är ledarvargen då. För varför skulle ulven novali01 lägga upp en kollega till lottning? Det låter väldigt konstigt. Visst finns det en liten risk att novali01 klantade till det och de hade några svettiga minuter i lyan innan det blev klart att hjartagna inte rök, men det känns inte alls troligt. Får därför vara god just nu.
Jag tänkte på den där första röstningen, lyan kanske räknade med att det skulle komma in ett gäng till och rösta innan dl?
DL 1

Som Mirtai, de räknade kanske med att hon skulle komma in och rösta på någon annan, och om det nu även är Hjartagna så räknade de kanske kallt med att det skulle vara säkert att lägga en andra röst.
Alternativet är att det är du som är ulven och Novali följde sin kollega.

Jag tänkte på den där första röstningen, lyan kanske räknade med att det skulle komma in ett gäng till och rösta innan dl?
DL 1

Som Mirtai, de räknade kanske med att hon skulle komma in och rösta på någon annan, och om det nu även är Hjartagna så räknade de kanske kallt med att det skulle vara säkert att lägga en andra röst.
Alternativet är att det är du som är ulven och Novali följde sin kollega.

Ja, det är i och för sig sant, kanske hade de planerat att mirtai skulle rösta på mig eller att de andra två som missade att rösta skulle lägga sina röster så det inte gjorde någon skada. Men jag tycker ändå att det är riskabelt gjort i dl1... Därför vill jag nog ändå ha hjartagna mer åt goda hållet.

Novali01 följde mig i rätt mycket, vet inte vad hon var ute efter där. Försöka verka vara tvilling? Men det känns inte logiskt heller, då första tvillingen blev käkad så tidigt.

Något skaver i nedanstående diskussion mellan Q och Artline.

jag är mer säker på Mirtais ondhet än Novali01:s. en ulv i taget är ett bra rättessnöre

Hur vet jag att du inte lurar mig? Känns dock tveksam att en ulv skulle spela som du gör nu men samtidigt är du duktig

du kan syna mig så vet du sedan:)
Inget att fundera på?:up:

Hade både du och novali varit onda så hade det varit farligt spelat ifall nova skulle åka. Om du vore ond så förstår jag inte varför du skulle vilja rädda henne. Bäst för dig att du inte är ond :devil:

Jag är rätt säker på Qs godhet efter hur drivande hon var mot Mirtai och ände tveksam mot Novali01, Det känns som ett alldeles för högt spel för att komma från en ulv även om det är en så duktig och rutinerad spelare som Q.

Artline däremot vet jag inte alls var jag har. Nog för att hon brukar hjälpa folk rätta upp felskrivningar till begriplighet, men hjälpen till Noval01 efter hennes konstiga inlägg om att rösta på de goda när det stod mellan Novali01 och Mirtai i lynchen. Nja jag vet inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka