Meanwhile in London *ulvlek*

ok nu har jag läst och även hunnit ge Novali01 en chans att bemöta det jag anfört mot henne.
Jag är hemskt ledsen @Novali01 , men jag kvarstår i mina misstankar mot dig, även om du nu iaf försöker komma till ditt eget försvar och ge alternativ till att du skulle vara ond.
Men allt annat sammantaget av det du skrivit i leken hittills så kan jag inte annat än dra slutsatsen att du är ond, tyvärr
Detta baserar jag på
a) ja jag tycker att du försvarade mirtai inte bara en gång utan flera
b) du passar på att samtidigt sprida misstankar mot mig och andra , bla i svagt motiverade rösten på bollen__
c) jag tror nog att du gjorde en felskrivning i din uppmaning till Artline att rösta på de goda, hur , det återstår att få reda på senare, och om inte så är det en rolig anekdot bara.

därför
quarter4ever röstar på Novali01

DL 3 21:30
15:52 Habina röstar på Novali01
17:10 Hjartagna röstar på Novali01
20.11 bollen__ röstar på Novali01
20.?? Snurrfian röstar på Novali01
21:20 Novali01 röstar på Snurrfian
21:20 Artline röstar på Novali01
21.27 quarter4ever röstar på Novali01
Novali01: 6
Snurrfian 1

10 min kvar till DL

hello-kitty-032.gif

DanielStar.gif

"Ger du dig på min flickvän och hennes familj så ger du dig även på mig!" Skriker Daniel och tycker att han är jättetuff. (Innerst inne har han både kissat på sig och bajsat på sig)
"Ja, och det är faktiskt min dotter!" Säger pappa George och känner sig lika patetisk som Daniel.
Tillsammans springer de till lekstugan och gömmer sig. Lugnar ner nerverna med en... Nä TIO Guinness.
Kvar på gården får Mamma Mary med lilla Charmy Kitty ta hand om alltihop.
"Girlpower!!!" Ropar hon medans hon tar kvarlevorna av Bad Batz Marun i en picknickkorg och slänger den i Themsen.

"Kom allihop! Jag bjuder på Sushi!" Säger Hello Kitty. Fisk är det bästa en kisse vet

tumblr_lzds88xvWT1r32j8vo1_500.jpg

Novali01 var Badbatz Maru aka ulv

Åh, skönt! Då tänker jag ta mig friheten att vänta med fler funderingar till imorgon. Hoppas jag inte blir käkad, men säker kan man nog inte vara. Skulle jag bli käkad, så har jag i alla fall skrivit ned mina tankar fram till att jag fick veta att novali01 var ulv. Men eftersom leken inte är slut måste det vara minst en ulv kvar (kan väl inte vara två?!) och vem är då det? Artline? Snurrfian? Kanske bollen__? Jag vet inte alls och nu måste jag sova. :(

jaha ja
2 ulvar borta
nu så ska jag ägna mig åt matematik :
3-4 onda torde vara det som gäller i denna leken
a) 2 ulvar och en ond utanför lyan
b) 3 ulvar och en ond utanför lyan

i fallet a) så är de rökta nu när Novali01 försvann, men vi har fortfarande en ond utanför lyan kvar att ta ut
i fallet b) så är det lite mer nerv i det hela...:crazy:

edit tog bort en rad som kom med dubbelt

Senast ändrad:
Åh, skönt! Då tänker jag ta mig friheten att vänta med fler funderingar till imorgon. Hoppas jag inte blir käkad, men säker kan man nog inte vara. Skulle jag bli käkad, så har jag i alla fall skrivit ned mina tankar fram till att jag fick veta att novali01 var ulv. Men eftersom leken inte är slut måste det vara minst en ulv kvar (kan väl inte vara två?!) och vem är då det? Artline? Snurrfian? Kanske bollen__? Jag vet inte alls och nu måste jag sova. :(
påminner om vinstvillkoren

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.

onda inte = ulvar då det finns en ledarvarg
däremot om det bara var 2 ulvar från början torde onda sidan inte kunna vinna men väl spela oavgjort? om jag tolkat det hela rätt?

*Vinstvillkor

däremot om det bara var 2 ulvar från början torde onda sidan inte kunna vinna men väl spela oavgjort? om jag tolkat det hela rätt?

Aha! Så det kan vara så att ulvarna inte kan käka, för de är utrotade och vi behöver bara försöka hitta ledarvargen? Då blev det genast lite lättare om hjärtat. Men om någon blir käkad inatt, så har vi ju svaret på den funderingen... :( Skönt att du har koll Q! :up:

Aha! Så det kan vara så att ulvarna inte kan käka, för de är utrotade och vi behöver bara försöka hitta ledarvargen? Då blev det genast lite lättare om hjärtat. Men om någon blir käkad inatt, så har vi ju svaret på den funderingen... :( Skönt att du har koll Q! :up:
eller så händer det ingenting och vi får fundera på om ängeln skyddade rätt eller om ingen ulv fanns att käka nån :crazy:

Artline och Q röstade sent då det redan var kört för Novali01. Innebär det att någon av dem är ulv/ledarvarg eller gömmer det sig en ond usling bland de tidigare rösterna? Det var i sig rätt tydligt idag hur drevet skulle gå, men det måste ju finnas iaf minst en ond en bland rösterna på Novali01.

Nu var friden slut, dags att lägga bebisen och då brukar jag också somna ;) får klura mer imorgon om jag överlever en natt till.

Artline och Q röstade sent då det redan var kört för Novali01. Innebär det att någon av dem är ulv/ledarvarg eller gömmer det sig en ond usling bland de tidigare rösterna? Det var i sig rätt tydligt idag hur drevet skulle gå, men det måste ju finnas iaf minst en ond en bland rösterna på Novali01.
Kan du ge nåt mer än bara en röstreflektion över om Artline skulle vara den onda som röstade på Novali01 idag? För jag ger dig rätt i att minst en ond har gjort det bara av uteslutningsförmåga pga de roller som finns i leken.
Och sedan bara för nyfikenhets skull vad har du mer på mig i samma perspektiv ? Ulv/ ledarvarg menar jag då?

Fick lite respit så Q jag har eg ingenting alls på dig. Du var drivande mot Mirtai vilket borde sätta dig på goda sidan, men du är tillräckligt slipad för att lura ut mig på djupt vatten.

Artline har jag eg inte så mycket mer på. Hon är dock inte lika tydligt god och försvarade ju till viss del Novali01s felskrivning. Art har ju i sig även försvarat mig så jag vet inte alls. Måste läsa lite mer och det hinner jag inte ikväll.

*Vinstvillkor

Och för att förtydliga: om inte ulvarna lyckas käka ledarvargen så han går över till lyan så vinner goda om de är fler, dvs ingen ulv kvar och bara ledarvarg

Och för att förtydliga: om inte ulvarna lyckas käka ledarvargen så han går över till lyan så vinner goda om de är fler, dvs ingen ulv kvar och bara ledarvarg
Nu har jag funderat över denna och kan bara dra slutsatsen att det finns en ulv till samt en ledarvarg kvar, för annars borde leken tagit slut igår
Och då funderar jag på om Lyan försöker sig på att käka ledarvargen inatt? för om lynchen råkar gå mot en ulv idag sedan så måste det väl vara slut på ulvar sedan? Och om man tänker ett varv till på det så är det ganska logiskt att det är fler än 2 ulvar iom att spåraren har möjlighet att spåra 2.
Så då var det frågan, vem är ulv och ledarvarg av:

Habina
Snurrfian
Hjartagna
Artline
bollen__

det är alltså om jag inte har helt fel i min slutsats innan 2 onda kvar i detta gänget!
HM
:idea:

sedan finns det ju goda roller kvar
ängel
spårare
bagare
bybo( får det till bara en iom min slutsats innan att det är en ulv kvar)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka