Meanwhile in London *ulvlek*

Tvillingarna vet jag inte om de fick prata med varann utanför leken faktiskt ,bsf skrev:

Angående Habina ( och Hjartagna med för den delen) så har jag valt att lägga båda åt sidan för stunden
mycket för att jag tror att en god roll gjorde att det inte blev en lynch i första dl, jag tror att om LL hade stoppat lynchen pga många som missade det så hade vi fått veta det faktiskt
Samt Koppens kommentar nedan får mig att tro att just en god roll har ett finger med i spelet ( mimmy är ju ond som inte lyckades få Daniel.
Men vilken god roll jag tror det handlar om tycker jag , liksom jag skrev i går också, att vi inte ska nysta mer i för jag tror det bara gagnar ulvarna;)

Med detta sagt är att jag tror att minst en, kanske rentav båda, av Habina och Hjartagna är goda
Men just nu har jag en jag har ögonen på som går före alla andra idag, vem det är -det tror jag att ni vet:p
Ja, det har du nog rätt i. Nu när du skriver det så minns jag ju att du skrivit det tidigare också, om Habina och Hjartagna alltså. :)

Äh jag måste rösta, jag får ta något väldigt långsökt och det vore som sagt helt hysteriskt om det är rätt, men jag tror att @fio handuppräckning är ett tvångsbeteende från en ulv, och nu när jag har inte har @LenaH att rösta på så får hennes stand in Fio ta smällen istället. :angel:
Snurrfian röstar på Fio

Snurrfian la en ensam röst på Fio i första dl för att sedan inte skriva i tråden förrän morgonen efter.

I dl 2 lägger hon en andraröst på Novali01 när Mirtai har två röster för att sedan inte synas till i tråden förrän morgonen efter.

Tillsammans med diskussionen om ledarvargen så skulle hon kunna vara just ledarvarg som inte har haft tiden att följa det "vanliga" sättet att visa sig genom att följa en ulv i första dl. Diskussionen med Novali01 om vad Snurrfian skulle ha skrivit av misstag eller inte skulle då kunna vara mellan ulv och ledarvarg.

Jag är inte säker, men Snurrfian åker upp på obslistan. Hon kan ju vara en god med lite dåligt med tid för leken, men likväl en ulv som inte vill försäga sig.

1. quarter4ever det är jag det :D
3. Habina neutral för mig så länge, var en av två som kan ha lottats fram att lynchas dagDL1 men som inte blev det. Röstade på Arline igår med en uddaröst -behöver se mera av henne
4. Artline Har jag lite dåligt grepp om, men tycker att hon försvarar sig bra idag efter att jag med flera ifrågasatt henne lite efter Novali01:s
Det är det inte alls! Rösta på de goda! @Artline
Artline får stå som neutral så länge
5. Snurrfian har jag genomgående haft ett bra intryck av i denna leken, har varit alert och frågat bra frågor. Har ingen aning om vilken sida hon är på, men med ett litet öga på sig pga konversationen med Mirtai innan DL1, som jag tidigare noteterat som ett försök mellan en ulv att etablera kontakt med en ledarvarg. Mirtai var ulv så det jag tyckte mig se från henne i denna konversation var nog korrekt bedömt, men svårare att utläsa om Snurrfian verkligen svarar tillbaka? Får stå som neutral så länge
6.Novali01 Jag har en hel radda med argument för min slutsats att hon troligen är på den onda sidan denna gången, jag sammanfattar det hela lite kort: Hon försvarade en ond Mirtai igår , ett flertal gånger, hon har inte koll på vem som skrivit/ röstat på vem, hon försöker sprida misstankar, hon röstar dessutom på Hjartagna i DL1, och fortsätter teoria mot henne nästa morgon. Hennes försök att ånyå försöka misstänkliggöra mig idag efter mina teoriinlägg mot henne gör inte att det ser bättre ut. Jag håller Noavli01 som en mycket luden figur:p
9. bollen__ Hann inte med att se att leken var igång, missade därför första DL, har ändå ett gott intryck av bollen__, av det hon visat, dock inte tilräckligt för att hålla som annat än neutral
10. Hjartagna den andra som kunnat bli lottad för att bli lynchad DL1, men som inte blev det. Har ändå ett gott intryck av Hjartagna faktiskt, baserat på hennes inlägg, frågor och slutsatser- och att hon verkar med på tåget att leta ulvar, så håller henne försiktigt åt det goda hållet för detta.

Snurrfian la en ensam röst på Fio i första dl för att sedan inte skriva i tråden förrän morgonen efter.

I dl 2 lägger hon en andraröst på Novali01 när Mirtai har två röster för att sedan inte synas till i tråden förrän morgonen efter.

Tillsammans med diskussionen om ledarvargen så skulle hon kunna vara just ledarvarg som inte har haft tiden att följa det "vanliga" sättet att visa sig genom att följa en ulv i första dl. Diskussionen med Novali01 om vad Snurrfian skulle ha skrivit av misstag eller inte skulle då kunna vara mellan ulv och ledarvarg.

Jag är inte säker, men Snurrfian åker upp på obslistan. Hon kan ju vara en god med lite dåligt med tid för leken, men likväl en ulv som inte vill försäga sig.
:D Jag är kvällstrött just nu, det kan ha något med att göra att fågel:devil:arna väcker mig halv sex på morgonen...:cautious: Och min telefon är ett elände att ens försöka ta sig in på buke, så det är anledningen till att jag inte hänger här på kvällarna.
Jag ser fortfarande inget jag skulle ha skrivit av misstag, de citat Novali drog upp förstår jag inte ens hur hon skulle kunna få till att jag gör någon miss? Och om det nu skulle vara så att jag skulle vara ledarvarg och Novali ulv, då skulle jag väl inte peka ut henne? Jag tycker att Novali gör en hel del misstag och sen försöker skyla över dem med att antingen inte svara eller kommer med anklagelser, hon kastar sig över Q som jag håller mot det goda hållet och över bollen när hon ifrågasätter vad Novali menar.

:D Jag är kvällstrött just nu, det kan ha något med att göra att fågel:devil:arna väcker mig halv sex på morgonen...:cautious: Och min telefon är ett elände att ens försöka ta sig in på buke, så det är anledningen till att jag inte hänger här på kvällarna.
Jag ser fortfarande inget jag skulle ha skrivit av misstag, de citat Novali drog upp förstår jag inte ens hur hon skulle kunna få till att jag gör någon miss? Och om det nu skulle vara så att jag skulle vara ledarvarg och Novali ulv, då skulle jag väl inte peka ut henne? Jag tycker att Novali gör en hel del misstag och sen försöker skyla över dem med att antingen inte svara eller kommer med anklagelser, hon kastar sig över Q som jag håller mot det goda hållet och över bollen när hon ifrågasätter vad Novali menar.
Att inte hänga här hela kvällarna förstår jag helt och fullt. Min kära son ser till att jag har annat för mig på kvällarna än att hänga här :)

Nu har jag återvänt från stallmötet... Haha, blev på tok för sent, precis som jag misstänkte. Har inte hunnit läsa ikapp ännu, så jag vet inte om jag blivit lynchad eller käkad, men nu har jag i alla fall en timme på mig att läsa. :)

Jag tycker det känns lite lätt att anta att snurrfian kan vara ond bara för vi vet att hon röstade på en god. Nu kan snurrfian vara ond men inte pågrund av det. Känns vanligast att goda röstar på goda i första DL eller om de har tur och hittar en ulv.

Som sagt... Extremt tunn. Men jag vill gärna börja skilja ut några onda/goda i alla fall. :)

Vågat att sätta Snurrfian åt det onda hållet baserat på detta? Visst är det lätt att tänka att det är de onda som röstat på goda men det är ju inte helt ovanligt att goda lynchar goda, framförallt inte i första lynchen

Fast det är ju liiiite åt onda hållet, dessutom med en invändning om att hon kan vara god som röstat på en god. Så jag tycker inte att det är särskilt vågat.

Jag började ana att bsf var tvilling efter det här inlägget av Habina

Sedan kommer novali med ett liknande. Jag fick känslan av att de kunde ha pratat om det utanför tråden.

Även Mirtai som vi vet var ulv tar upp det inlägget som Habina pratade om.

För att krångla till det lite för dig Artline, så trodde jag när jag skrev det inlägget att quarter4ever var tvilling. Men efter gårdagens röstning och hur hon höll fast vid mirtai så vill jag ha quarter4ever som god. Enda jag känner mig hyfsat säker på. :nailbiting:

Jag har inte supermycket tid kvar idag tyvärr, skall iväg på första dressyrträningen efter tre veckors ridförbud. :banana: Men vill ändå delge lite tankar efter att ha läst ikapp mig.

Quarter4ever är den jag är säkrast på är god, baserat på hur hon agerade i gårdagens lynch av ulven mirtai. Jag har väldigt svårt att se en ulv eller ledarvarg bete sig så, därför är hon god i min bok.

Artline blir jag inte klok på. Ja, vi har diskuterat tidigare, men utan att det gjort något intryck. Det har uppkommit funderingar kring om hon skulle vara ledarvarg, vilket hon tillbakavisar med hur hon röstade i dl2. Jag är kluven. Å ena sidan kanske en ledarvarg inte skulle göra så, å andra sidan kanske det är precis vad en ledarvarg skulle göra... Just för att försöka rädda en ulv (novali01) istället för en annan (mirtai).

Hjartagna vet jag inte alls. Baserat på att varken hon eller jag rök i dl1, så skulle en teori kunna vara att hon är god. Men jag törs inte lita på det, utan får ha henne neutral tills vidare.

Bollen__ tycker jag ger ett intryck av att vara god, men så är jag lite färgad av att hon fick en röst på sig för att hon inte hittat till leken i tid. :eek: Så jag får fortsätta ha henne neutral.

Novali01 har betett sig konstigt hela leken tycker jag såhär när quarter4ever så snyggt levererar citat. Jag hade inte tänkt innan att hon kommenterat liknande mig samt röstat direkt efter mig. Hade jag varit ulv hade jag misstänkt att hon var ledarvarg, men nu förstår jag inte alls vad hon sysslar med. Ledarvargen vet ju vilka som är ulvar, så hon har ingen anledning att "härma" mig. När hon sedan röstar på bollen__ med en svag teori (*host* kasta sten i glashus :angel:) och så som grädde på moset skriver att man skall rösta på goda. Nä, då går min ulvradar igång på allvar.

Hm... Jag verkar ha helt fel tidscykel jämfört med er andra i leken... Måste ge mig iväg och förbereda till träningen nu. Förmodligen hinner jag in innan dl, men för att inte riskera att missa att rösta, så röstar jag nu.

Habina röstar på novali01

Dels för att jag litar på quarter4evers omdöme och hon är misstänksam mot novali01, men framförallt för att jag tycker att novali01 betett sig knepigt leken igen, röstat med väldigt "lätta" teoerier och så den där felskrivningen (?) om att artline skall rösta på goda.

Jag har inte supermycket tid kvar idag tyvärr, skall iväg på första dressyrträningen efter tre veckors ridförbud. :banana: Men vill ändå delge lite tankar efter att ha läst ikapp mig.

Quarter4ever är den jag är säkrast på är god, baserat på hur hon agerade i gårdagens lynch av ulven mirtai. Jag har väldigt svårt att se en ulv eller ledarvarg bete sig så, därför är hon god i min bok.

Artline blir jag inte klok på. Ja, vi har diskuterat tidigare, men utan att det gjort något intryck. Det har uppkommit funderingar kring om hon skulle vara ledarvarg, vilket hon tillbakavisar med hur hon röstade i dl2. Jag är kluven. Å ena sidan kanske en ledarvarg inte skulle göra så, å andra sidan kanske det är precis vad en ledarvarg skulle göra... Just för att försöka rädda en ulv (novali01) istället för en annan (mirtai).

Hjartagna vet jag inte alls. Baserat på att varken hon eller jag rök i dl1, så skulle en teori kunna vara att hon är god. Men jag törs inte lita på det, utan får ha henne neutral tills vidare.

Bollen__ tycker jag ger ett intryck av att vara god, men så är jag lite färgad av att hon fick en röst på sig för att hon inte hittat till leken i tid. :eek: Så jag får fortsätta ha henne neutral.

Novali01 har betett sig konstigt hela leken tycker jag såhär när quarter4ever så snyggt levererar citat. Jag hade inte tänkt innan att hon kommenterat liknande mig samt röstat direkt efter mig. Hade jag varit ulv hade jag misstänkt att hon var ledarvarg, men nu förstår jag inte alls vad hon sysslar med. Ledarvargen vet ju vilka som är ulvar, så hon har ingen anledning att "härma" mig. När hon sedan röstar på bollen__ med en svag teori (*host* kasta sten i glashus :angel:) och så som grädde på moset skriver att man skall rösta på goda. Nä, då går min ulvradar igång på allvar.

inga funderingar om Snurrfian?:)

Jag tänker rösta nu för att inte råka missa igen.Baserat på gårdagens röstinlägg

Novali röstade på mig igår med en andraröst och teorin om att jag var ledarvarg för att jag var med i diskussionen om den rollen och först blandade ihop hur LL först beskrev rollen med hur den brukade vara som sedan visade Sig vara hur LL faktiskt tänkt sig rollen men skrivit fel.

Idag röstade Novali01 på bollen__ för att bollen inte varit med och drivit leken framåt utan glidit under radarn. Trots att Bollen förklarat att hon varit bortrest och inte sett leken.

Hjartagna röstar på Novali01

Eftersom jag tror att hon är en ulv som röstar efter enkla teorier för att inte trassla in sig.

Samt Novali01s tma försök till försvar som inte ger mig några goda vibbar, tex:

Fast Q4 du jagar fel person och jag vänder mig lite mot dina häxjakter, jag har på alla möjliga och omöjliga sätt försökt berätta min goda roll men det känns som du inte ens vill läsa vad jag skriver. Och det får mig riktigt fundersam på dig, är du en ond som gör allt du kan för att misstänkliggöra mig?

Till det kommer hennes inlägg om att rösta på goda, felskrivning eller bara fel tråd?

Hjartagna röstar på Novali01 då inget av det som hänt sedan mitt röstinlägg igår har fått mig att ändra uppfattning om henne. även om hon inte har haft tid till att försvara sig sedan i förmiddags.

Om sonen är medgörlig kanske jag hinner in senare och läsa vad ni andra kommer fram till under kvällen, men det är långt ifrån säkert.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka