Meanwhile in London *ulvlek*

Hämden är ljuv!! Ropar Hello Kitty och dansar vals med Daniel.
Mamma Mary gör iordning varsin Bloody Mary och ger till dem medans pappa George gör iordning grillen.

I marinaden ligger Bad Batz Maru aka Mirtai och väntar på att läggas på grillen.

bad_badtz_maru_wallpaper_2-normal.jpg

Mirtai var ulv
:banana::banana::banana:

Att Mirtai var ulv innebär det att jag hade fel om Novali01 och hon bara är en förvirrad ensam god? Eller stod det mellan två onda idag? Överlever jag natten får jag försöka klura på den nöten.

Nu måste jag återgå till att ta hand om min mycket ledsna och gnälliga son som fick vaccin idag så han har ju en anledning men det är lika jobbigt för både honom och mig ändå.

Jag får känslan av Novali's sätt att försvara sig att hon knske kan vara god. Säker är jag inte...

Jag fortsätter att tro att Q är god, p.g.a. att hon drog igång lynchen mot Mirtai.

Kör lite färgläggning :p

DL 1
21:02 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:34 Snurrfian röstar på fio
21:43 Habina röstar på Hjartagna
21:43 Novali01 röstar på Hjartagna
21:49 fio röstar på Habina
21:59 Artline röstar på Snurrfian
21:59 quarter4ever röstar på Habina

DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai
18:51 Habina röstar på Artline

18:53 Novali01 röstar på bollen__
19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:53 Hjartagna röstar på Novali01
21:08 Snurrfian röstar på Novali01

21:10 Artline röstar på Novali01
21:15 Mirtai röstar på Novali01
21:24 Novali01 ändrar röst till Mirtai
21:26 bollen__ röstar på Mirtai
21:26 Artline ändrar röst till Mirtai

Ja, utefterröstningarna reagerar jag på:
Hjartagna och Snurrfians röster på novali, någon av dem kan vara kollega/ledare som vill hjälpa Mirtai och hoppas att det ska gå vägen.
Snurrfian röstade dessutom på goda fio dag ett...

bollen__ och artline kanske inte hann se novalis ändring, vilket i så fall kan tala till deras fördel?

Funderar vidare...

DL 1

DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai

19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:53 Hjartagna röstar på Novali01
21:08 Snurrfian röstar på Novali01

21:10 Artline röstar på Novali01
21:15 Mirtai röstar på Novali01
21:24 Novali01 ändrar röst till Mirtai
21:26 bollen__ röstar på Mirtai
21:26 Artline ändrar röst till Mirtai

Bsf röstar Mirtai- Mirtai
Snurrfian röstar fio-Noavali01
Habina röstar Hjartagna- Artline
Novali01 röstar Hjartagna-
bollen__-Mirtai
fio röstar habina
Artline röstar Snurrfian-
Novali01-Mirtai
quarter4ever röstar Habina- Mirtai
Hjartagna
missar- Novali01
Mirtai-missar- Novali01

Bollen__ -missar- Mirtai

Ok mina reflektioner så här efter dl2
jag menade vad jag sa att du skulle hamna på min obslista, @Novali01 :p

Jag vill inte på något sätt hålla Novali01 som god bara för hur denna lynchen utvecklades sig.
Jag ser ett alternativ att lyan försökte sig på en fint genom att skicka fram Novali01 för lynch, för att därigenom få lite alibi åt Mirtai som jag själv misstänkte väldig hårt, och kanske på köpet få lite misstankar på mig?
Novali01:s fatala felskrivning i slutet på dl2 gjorde det hela inte bättre.
jag har haft Novali01 på min hålla ögonen på-lista, eller som en som inte visat sina tankar särskilt mycket och just nu så är det mycket som får mina misstankar att verka riktiga
Novali01 börjar dagen med att försöka misstänkliggöra mig som en ond som försöker misstänkliggöra en god Mirtai, vilket jag direkt besvarade:
Nu tycker jag att det som Mirtai svarade mig på min sammanställning knappast var ett försvar, mer ett försök att slingra sig?
Jag får mer funderingar kring på vilken sida du befinner dig i denna leken av detta inlägget faktiskt?
Inte för att du undrar om jag är ond, utan mer för varför du tycker Mirati försvarar sig på ett sånt sätt att hon borde vara god?
Och dessa frågor jag ställer tycker jag fortfarande är högst advekata så här i bakljuset av hur allt visade sig vara

Novali01 fortsätter att försvara Mirtai under dagen:

Sen när har någons förklaring varit godtagbar här?? Mirtai förklarade att hon skämtat men det hjälpte ju föga så då innebär det ju att quarter4ever är ond om du ska följa din egen teori? @Blacksmithfarm

Jag ifrågasätter hennes( i mina ögon och även flera andras) väldigt lättvindiga röst på bollen__

Ok så du röstar på bollen när hon bevisligen inte hittade leken förrens efter midnatt inatt?
Jag vet inte alls vart jag har bollen__ så svårbedömt är det, men kan ju inte med gott samvete rösta på henne på det hon visat, när det finns så mycket mer att ta på många andra som varit med mera?
Du har ju också hittat lite på mig tex innan idag, så varför som en blixt från klar himmel lägga rösten på bollen__ nu, långt innan DL?
Jag har ju stuckit ut bra mycket, vilket du själv haft funderingar kring om att det skulle göra mig ond?

försök att slå ifrån sig? Samma goda sida börjar jag bli väldig tveksam till om vi är på, för min goda sida är inte hårig....:angel:
Nja det här känner jag igen från tidigare lekar!:p Så fort jag inte gör som man brukar, i detta fallet min röst på bollen, så kommer både bsf o q4 springande o attackerar som två små ulvar! Jag vet min roll och frågan är ju om ni verkligen är på samma goda sida som jag??

har inte koll på vem som röstat på Mirtai av denna anledningen:
Fast det gjorde jag ju inte @quarter4ever, jag jämförde med att DU röstade på mirtai för nåt hon påstod var ett skämt.

Och så till sist detta , mitt i stridens hetta, jag undrar jag om det inte är en felsägning av en lyamedlem som skriver så fingrarna glöder både i lyakonversationerna och i tråden och inte riktigt lyckas ändra "mode" sas emellan dem?
Det är det inte alls! Rösta på de goda! @Artline

det finns mer, men detta är vad jag kommer på vid en snabb översyn av Novali01, och det ser inte ut som vi är på samma sida iaf i denna leken vad jag kan tyda ut av hennes inlägg.

Inatt hoppas jag ängeln tar vara på sig själv, för det är nog den viktigaste rollen de goda behöver för att vinna detta ;)

• Gilla
Reactions: fio
Jag vill sätta @quarter4ever åt det godare hållet i och med att hon så pass tidigt gick ut med en röst på Mirtai, och för att hon inte godförklarar Novali, jag är nämligen också inne på att lyan försökte sig på fint och hoppades på att få någon av dem godförklarade.
@Novali01 Jag har fortfarande inte fått svar på vad det är för uttalande du anser att jag har gjort? Eller är det så att jag inte har gjort något uttalande och du bara försökte sprida misstanke mot mig? Eller har du blandat ihop mig med någon annan?
Sen är det ett helt gäng jag inte vet var jag har...:meh: Ingen av dem sticker ut och varken det ena eller andra hållet...

Så här innan DL är jag fortfarande misstänksam mot Novali01. Jag gick ju igenom henne igår :

Jag vill inte på något sätt hålla Novali01 som god bara för hur denna lynchen utvecklades sig.
Jag ser ett alternativ att lyan försökte sig på en fint genom att skicka fram Novali01 för lynch, för att därigenom få lite alibi åt Mirtai som jag själv misstänkte väldig hårt, och kanske på köpet få lite misstankar på mig?
jag har haft Novali01 på min hålla ögonen på-lista, eller som en som inte visat sina tankar särskilt mycket och just nu så är det mycket som får mina misstankar att verka riktiga
Novali01 börjar dagen med att försöka misstänkliggöra mig som en ond som försöker misstänkliggöra en god Mirtai, vilket jag direkt besvarade:

Och dessa frågor jag ställer tycker jag fortfarande är högst advekata så här i bakljuset av hur allt visade sig vara

Jag ifrågasätter hennes( i mina ögon och även flera andras) väldigt lättvindiga röst på bollen__

försök att slå ifrån sig? Samma goda sida börjar jag bli väldig tveksam till om vi är på, för min goda sida är inte hårig....:angel:

Och så till sist detta , mitt i stridens hetta, jag undrar jag om det inte är en felsägning av en lyamedlem som skriver så fingrarna glöder både i lyakonversationerna och i tråden och inte riktigt lyckas ändra "mode" sas emellan dem?

det finns mer, men detta är vad jag kommer på vid en snabb översyn av Novali01, och det ser inte ut som vi är på samma sida iaf i denna leken vad jag kan tyda ut av hennes inlägg.

Inatt hoppas jag ängeln tar vara på sig själv, för det är nog den viktigaste rollen de goda behöver för att vinna detta ;)

Och allt detta sammantaget gör att hon är högst på min ulvlista just nu.

DL 1

DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai I

19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai II
20:53 Hjartagna röstar på Novali01 I
21:08 Snurrfian röstar på Novali01 II

21:10 Artline röstar på Novali01 (III)
21:15 Mirtai röstar på Novali01 (IV) III
21:24 Novali01 ändrar röst till Mirtai III
21:26 bollen__ röstar på Mirtai IV
21:26 Artline ändrar röst till Mirtai V

Bsf röstar Mirtai- Mirtai
Snurrfian röstar fio-Noavali01
Habina röstar Hjartagna- Artline
Novali01 röstar Hjartagna-
bollen__-Mirtai
fio röstar habina - käkad
Artline röstar Snurrfian-Novali01-Mirtai
quarter4ever röstar Habina- Mirtai
Hjartagna
missar- Novali01
Mirtai-missar- Novali01 - lynchad

Bollen__ -missar- Mirtai

Tittar närmare på utröstningen av Mirtai... De tre sista rösterna kommer ganska tätt. Det är inte säkert att de hunnit se varandras röster. Alltså kan var och en av dem tro att den lägger upp Mirtai för lottning (och inte i ledning).
Mirtai vill ju självklart rädda sig, så det säger egentligen inget om Novalis roll. Hade hon inte röstat där hade man kunnat fundera, en...
Samma sak med Novali, räddningen i sig säger inget om hennes roll...

Du har flera poänger i dina teorier. Det jag funderar över är: om de ville misstänkliggöra dig -- varför inte helt sonika rösta på bollen?

Jag tycker att Novalis röst på bollen och felskrivning skaver, men jag har en vag känsla av att hon var mindre "på" när hon var ond? Eller minns jag fel?
Jag tänker såhär. Jag var snabb att reagera på Novali's röst på bollen - Hjartagna och snurrfian röstar utefter det. Om Novali är god så tror jag att Snurris var ond som hoppades på att drevet skulle gå mot nova. (vilket det nästan gjorde)

Gah, hinner inte fundera klart, men vill ändå få detta postat innan DL, så jag lämnar lite funderingar (om än ej helt genomtänkta än) efter mig ifall jag skulle bli käkad.

Tittar närmare på utröstningen av Mirtai... De tre sista rösterna kommer ganska tätt. Det är inte säkert att de hunnit se varandras röster. Alltså kan var och en av dem tro att den lägger upp Mirtai för lottning (och inte i ledning).
Mirtai vill ju självklart rädda sig, så det säger egentligen inget om Novalis roll. Hade hon inte röstat där hade man kunnat fundera, en...
Samma sak med Novali, räddningen i sig säger inget om hennes roll...

Du har flera poänger i dina teorier. Det jag funderar över är: om de ville misstänkliggöra dig -- varför inte helt sonika rösta på bollen?

Jag tycker att Novalis röst på bollen och felskrivning skaver, men jag har en vag känsla av att hon var mindre "på" när hon var ond? Eller minns jag fel?
Jag tänker såhär. Jag var snabb att reagera på Novali's röst på bollen - Hjartagna och snurrfian röstar utefter det. Om Novali är god så tror jag att Snurris var ond som hoppades på att drevet skulle gå mot nova. (vilket det nästan gjorde)

Gah, hinner inte fundera klart, men vill ändå få detta postat innan DL, så jag lämnar lite funderingar (om än ej helt genomtänkta än) efter mig ifall jag skulle bli käkad.
Novas påstående om snurrfians uttalande (om vad) är inte utrett än va? = snurrfian har ifrågasatt men nova har inte svarat?
Det kan ju tala mot mi teori om nova som god och snurris som ond...
Måste läsa igenom leken igen....

Himeln över London färgades den natten till rosa och ljusblått när Little twin star på sitt blåa moln vakade.
Det blev en sorglig dag över Hello Kittys lilla gård.
Hon hade förlorat ännu en vän...
Sorgen är total. Hur ska de göra för att inte fler ska gå samma öde till mötes?
Pappa George kallar till krismöte.
"Bad batz maru måste stoppas!!"
"Ja men hur pappa?" Undrade Hello Kitty. "Jag litar inte ens på min tvillingsyster just nu!"
"Vi får helt enkel fundera ut nån plan som stoppar dem en gång för alla" svarade Mamma Mary och torkar bort blåbärspaj från mungipan. Irriterat ser hon hur hennes vita tass färgas blå av bären. "Fan också, jag måste gå och tvätta bort det här. Jag litar på att ni håller ställningarna medans jag är borta! Annars får ni smaka på min kavel istället för mina pajer!" Och så smällde hon igen dörren.

Kvar stod de andra gråtandes och tog farväl av Little twin star.
Där uppe på ett flyffigt moln stod han och mötte henne.

60995_711973998837143_615414401_n.png

Blacksmithfarm var tvilling

Himeln över London färgades den natten till rosa och ljusblått när Little twin star på sitt blåa moln vakade.
"Ja men hur pappa?" Undrade Hello Kitty. "Jag litar inte ens på min tvillingsyster just nu!"
"Vi får helt enkel fundera ut nån plan som stoppar dem en gång för alla" svarade Mamma Mary och torkar bort blåbärspaj från mungipan. Irriterat ser hon hur hennes vita tass färgas blå av bären. "Fan också, jag måste gå och tvätta bort det här. Jag litar på att ni håller ställningarna medans jag är borta! Annars får ni smaka på min kavel istället för mina pajer!" Och så smällde hon igen dörren.

Jag kände det på mig :(
Lycka till nu och hejja GODA!

RIP Blacksmithfarm!
De är inte snälla mot tvillingarna denna gången bad batz!!!!!:mad:

Novas påstående om snurrfians uttalande (om vad) är inte utrett än va? = snurrfian har ifrågasatt men nova har inte svarat?
Det kan ju tala mot mi teori om nova som god och snurris som ond...
Måste läsa igenom leken igen....
Nu kan du inte svara eftersom du blev käk:mad:
Men jag är inne på att Novali01 är på den onda sidan pga hennes försök att försvara Mirtai, och försök att samtidigt misstänkliggöra mig
Snurrfian är jag mer osäker om, nog för att hon reagerar på Novali01s uttalande om henne ( som Novali01 inte heller har förklarat vad hon menade med )och håller Novali01 som ond utifrån det, men iom att vi har en ledarvarg med i spelet så vågar jag inte bara för det heller godförklara Snurrfian.
Sedan är det ju frågan om en ledarvarg skulle offra en lyamedlem för att framstå som god?
Ja kanske om hon blir käk sedan så ingår hon ju i lyan sedan och en godförklarad nyulv är väl rätt fint att vara?
Och jag har ju redan igår kommit med mina funderingar om Novali01 så kanske känns det som att hon ligger riskabelt till för att bli på tapeten /lynchad idag oavsett sas?
Nåja , en ulv i taget är det som gäller, och just nu har jag bara en som plingar riktigt högt på min radar och det är Novali01
klipper än en gång in mitt inlägg från igår där jag går igenom henne så jag slipper skriva allt det igen:

Fast som @quarter4ever skriver så handlar det inte om käk, käkar ulvarna ledarvargen så dör den. Men om vi som exempel röstar på LenaH och hon ligger upp för lynch, överlever och en annan som då kanske inte ens har några röster dör och visar sig vara ulv så blir det ganska så uppenbart att LenaH är ledarvarg... LenaH är inte med i leken, tror jag... ;)

Ja det verkar ju smart av mig om jag nu skulle vara ledarvarg :rofl: Verkligen peka ut hur man får ut två ulvar i ett slag! :D Jag tror du får leta vidare! :D

@Snurrfian sorry att jag inte svarat tidigare men jag har varken rutin på att leta upp citaten eller tid att ägna åt det alltid heller...men det var iaf detta jag menade o inget annat. Så hoppas du fått svar nu.

Fast Q4 du jagar fel person och jag vänder mig lite mot dina häxjakter, jag har på alla möjliga och omöjliga sätt försökt berätta min goda roll men det känns som du inte ens vill läsa vad jag skriver. Och det får mig riktigt fundersam på dig, är du en ond som gör allt du kan för att misstänkliggöra mig?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka