Mazarin 850 (hbl)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wintersnowdrift
  • Startdatum Startdatum
W

wintersnowdrift

Jag vet att han exporterats till USA, men inte när... någon som kan hjälpa mig?

Skulle dessutom bli jätteglad om någon vänlig själ, lycklig nog att äga gamla hingstkataloger, vill ge mig ev info som finns att få om honom där (gärna bruksprovsresultat o dyl)... samt även övrig info om avkommor, tävlingsmeriter osv.

Tpfh!
//Kristin

Sv: Mazarin 850 (hbl)

Han exporterades 1999!

Mazarin gjorde inte bruksprov i Sverige, han hade redan gjort det i Tyskland innan han importerades till Sverige som 5-åring.
Där fick han totalindex: 127,14 (plats 4), ridbarhet 134,99 (plats 3), hoppegenskaper 104,01 (plats 17).

I Sverige tävlades han i dressyr; PS 1-0-0, MB 16-6-9, LA 3-1-2

I -99års hingstkatalog hade han lämnat ett diplomsto. T o m 1998 hade han betäckt 67 ston.

Vad är det för stam på herrn i fråga? Såg honom som morfar på en häst under avelschampionatet och insåg att denna hingst har jag missat HELT...

Tack och bock :bow: Tur att det finns någon som är lite om sig och kring sig, hjärnkapaciteten är inte på topp så här på natten... ;)

Bara en snabb petig kommentar: hingsten med nummer 850 är Master, inte Mazarin. Mazarin borde ha 851 eller 852.

Såg Mazarin 852 på en hingstvisning och tyckte att det var en jättetrevlig hingst. Tycker det är synd att han inte användes mer i aveln än han gjorde.

Ah, klantigt av mig! Självklart har Master 850 och Mazarin 852...

//Kristin

Tack så mycket Görel! Du har inte lust att tala om vem som ägde Mazarin i Sverige också...? :)

//Kristin

Visst kan jag det :)

Han importerades av Stuteri Lindevik, som ägde honom t o m 1998 då han såldes till AB Centraltryckeriet, Linköping.

Det var Stuteri Lindevik!

Jag fotade honom i Falkenberg för många år sedan, minns att jag gillade honom! Han reds då av Sofia Möller.

Mvh Cissi

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Åhhh, jag är SÅÅÅ flyförbannad att det finns bara inte!:mad: Kan börja länka till min gamla tråd som har lite med ämnet att göra...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Nikkis
·
Avel Nu är det inte aktuellt iår eller ens nästa år, men funderationerna går ju iaf runt litegrann. Har ett fint kallblodstravarsto vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 887
Senast: allroundhästarna
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 898
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg