max-mått på vagn?

M

Madelene

Någon som vet om det finns några max-mått på vagnar för hästar? Jag håller just nu på och river en vagn för att bygga om den och vill då ha den ganska mycket större än vad den är.
Tanken är att det blir en flakvagn till en början och sen kanske jag gör om den till någon typ av remmalagsvagn.

Just nu är den 2 meter lång och knappt 1 meter bred, alltså jätteliten tycker jag. Jag skulle vilja ha 2 meter bred och 4 meter lång. Men får man ha så stor vagn bakom häst när man ska ut i trafiken? Och blir det för stort och klumpigt kanske? Det är en rätt så grov nordsvensk som ska dra den så för hästens del blir det inga problem.
Jag har en flakvagn idag och den är 1,25 bred och 2,5 meter lång och jag vill ha större.

Vad har ni för mått på era vagnar? Fyrhjuliga vagnar alltså!

Sv: max-mått på vagn?

är den bredare än 2 meter blir det lite jox på vägar och passager såklart. Du ska ju kunna möta en långtradare på vägen :)
Jag tror min remmalagsvagn är 150 bred. tar tolv pers.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 488
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Vid vårt stall finns inte så mycket ridvägar, det finns en skog och det är mest stigar av varierande storlek. Det finns en anlagd...
Svar
9
· Visningar
1 604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka