Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken liten otacksam rackare, du har gjort allt och ändå väljer hen husseMin ena lilla skithund är uppvuxen med mig, det är jag som tränar och står för de flesta promenaderna men ändå så väljer han husse... Den andra hunden tycker mycket om alla människor men jag är nog allra bäst. Som tur är!
Ja till viss del, men när det har varit riktigt illa så har huliganen gått och gnällt hemma när jag inte har varit hemma trots att övriga familjen är hemma, då har det gått lite för långt. Och när han vägrar följa med husse ut på promenad är det mer än drygt...
Monster har inget val, finns ingen husse som kan ställa till det.
Däremot yngste pojken, han var ca 10 när Monster flyttade hit. Det blev kärlek vid första ögonkastet, Monster är närmast besatt av honom. Inte så att han skulle lyda pojken över mig eller ser honom som något slags trygghet eller auktoritet, utan det är bara ren kärlek. Han vet vilka dagar det är vi som hämtar honom från skolan, han vet vilka vägar vi kör för att komma hem till honom, han känner igen hans röst på telefonen och han känner igen hans namn i konversation... När han får se honom efter de inte träffats på några dagar blir hela hunden först som gelé, han praktiskt taget smälter till en pöl av lycka, och sen blir han helt manisk och ska hämta alla leksaker i hela världen, apportera skor, väskor, mössor, sitta i knät, osv. Det finns ingen större lycka än den pojken i Monsters värld, och när matte och pojken sitter tillsammans i soffan så Monster kan knöla ner sig mellan är nog livet komplett tror jag.
(Äldre pojken är också högt älskad, men han har inte samma band till honom. Han är större och lite mer burdus i hur han hanterar hundar, så Monster kopplar mer "spännande " än "ååååååh " när han ser honom. Dessutom är han vuxen nu, och inte här hemma alls lika ofta.)
det är ju helt okey att dom har husse som buskompis, Penny gillar också att busa ned husse, det blir lite vildare än med mig. Han är jättebra på att läsa av henne och ser hur långt han kan gå i leken och ser även när hon börjar bli lite trött.Min hund är min i alla lägen och lyssnar inte på någon annan lika bra men husse och hunden har ett speciellt bus ihop och då är det husse som är bäst Husse duger också ibland att ligga och gosa bredvid när han tittar på tv om jag gör något annat och han är trött men oftast står han och väntar på att jag ska lägga mig också så att han kan ligga och gosa emellan oss
Det är lika som vi har det, husse busar mest och jag är den som är tryggheten. I nuläget verkar tryggheten vara det viktigaste för Penny och hon håller koll på var jag är någonstans i huset.Hos oss är det nog lite olika från dag till dag. Ibland är det bara husse som gäller och ibland är det tvärtom. Han beter sig även väldigt olika beroende om om det är husse eller matte som är ute med honom på promenaden, eftersom vi har lite olika toleransnivå, och det har han lärt sig. Han busar också på ett helt annat sätt med husse än med mig, och nog är det lite roligare med husse-bus allt... Blir han däremot rädd för något eller är osäker i en situation så är det matte som är största tryggheten.
ja, vem är favoriten hemma hos er?
Vad är det som gör att hunden väljer den ena eller andra?
Är det alltid den som pysslar, matar och tränar hunden mest som blir utsedd till favorit? Eller beror det på något annat?
Om man har två hundar, blir det oftast att hundarna väljer varsin favorit?
Är hunden trogen sin favorit resten av livet, eller kan dom ibland byta?
Vår lilla tik har matte som favorit ( ...) (måste nog erkänna att om hon hade valt husse, så hade jag blivit en aning sotis.)
Min stora häst gillar husse mest han brukar massera och klia honom precis på rätta ställena... hårt och länge, jag har aldrig lyckats så bra med kliet (husse är mallig över det...)Vår hund är helt klart en hussegris Jag är den som har med honom ute och går, springer, rider eller tränar mest. Men att husse är bäst tror jag beror på att när vi köpte honom (som vuxen hund) så var det husse som var hemma heltid några dagar med honom medan jag jobbade. Det har nog satt sina spår att det var husse som var med helt första tiden och visade att det var tryggt hos oss I början vill han knappt följa med mig men när vi lärt känna varann alla tre som en familj så följer han gärna med oss båda, men att husse är snäppet bättre än matte Tur jag har hästarna som båda är mattes grisar