matcha sto och hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clubman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 181

clubman

Trådstartare
vad tror ni om ett sto efter concorde och flyinges qalle???stoet har ett trevligt temp.och ganska maffig typ med mycket hals. ett plus för galoppen. åsikter???

Sv: matcha sto och hingst

Concorde känner jag inte till, men Qalle borde passa de flesta ston som inte är för korta.

Har sett ett par avkommor med rejäla ston. De har varit trevliga. Har själv en liten Qalle-kopia hemma. Totalt okomplicerad.

Concorde är ju Hollands stolthet!:love: kolla upp det vat ja! bra hoppstam!:banana:

jag såg att jag svarade på ett av dina inlägg i en annan tråd precis!!:rofl:

ville veta vad för sto du har till din "Qalle";)

Bold Irish xx-Strauss-Besk.

Mitt sto är lite lågställt men verkar ge kopior av hingsten hon betäckts med. Hade önskat lite mer av hennes exteriör till Qalleavkomman. Denna blev lite liten och kort tycker jag.

Kompisen däremot fick en riktigt tjusig avkomma med sitt Pik Trumf-sto och Qalle. Den fick det bästa från båda föräldrarna.

Namnet Concorde har jag hört men har inte den blekast aning om nåt mer än att det är en hopphingst. Är inte så insatt i Holländsk avel. Inte i svensk heller...:D

Senast ändrad:

Var det inte den som hette Olympic Concorde ett tag, alltså den har tävlat OS för Holland?

Som ung tävlade Concorde själv framgångsrikt och sågs som en av Hollands och kanske även Europas absolut bästa hästar, han reds av Jos Lansink under namnet Olympic Concorde, paret toppade ofta resultatlistorna och vann bla det prestige tyngda Grosse Preis von Achen. :D

Han tävlade själv internationellt med stor framgång redan som 8 åring med placeringar och vinster i bla Calgary, Stockholm, Berlin, Wembley, Lanaken mfl platser:smirk:

Concorde är resultatet av den lyckade kombinationen av två mycket starka hoppstammar.

Som morfar ligger den legendariska hoppförärvaren Marco Polo.:bow:

Holländarna är mycket stolta över Concorde och han möttes av ett öronbedövande jubel när han kom in på arenan för att mottaga utmärkelsen
Årets Hingst på KWPNs premieringen 2004.

Va e de för stam på concord då???

Voltaire Keur Preferent:
E:Furioso II e.Furioso xx e Pre´cipitation xx u:Dame de Ranville e. Talisman
U:Gogo Moeve e:Gotthard e.Goldfish IIu:Mosaik H. e More Magic xx

Flyer Prest:
E:Marco Polo Pref e.Poet xx u:Mirakel
U:Klaske B.Ster e.Lindberg u:Dirkje B. e. Camillus

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: Kajsalisa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka