Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vad tror ni om ett sto efter concorde och flyinges qalle???stoet har ett trevligt temp.och ganska maffig typ med mycket hals. ett plus för galoppen. åsikter???
Mitt sto är lite lågställt men verkar ge kopior av hingsten hon betäckts med. Hade önskat lite mer av hennes exteriör till Qalleavkomman. Denna blev lite liten och kort tycker jag.
Kompisen däremot fick en riktigt tjusig avkomma med sitt Pik Trumf-sto och Qalle. Den fick det bästa från båda föräldrarna.
Namnet Concorde har jag hört men har inte den blekast aning om nåt mer än att det är en hopphingst. Är inte så insatt i Holländsk avel. Inte i svensk heller...
Som ung tävlade Concorde själv framgångsrikt och sågs som en av Hollands och kanske även Europas absolut bästa hästar, han reds av Jos Lansink under namnet Olympic Concorde, paret toppade ofta resultatlistorna och vann bla det prestige tyngda Grosse Preis von Achen.
Han tävlade själv internationellt med stor framgång redan som 8 åring med placeringar och vinster i bla Calgary, Stockholm, Berlin, Wembley, Lanaken mfl platser:smirk:
Concorde är resultatet av den lyckade kombinationen av två mycket starka hoppstammar.
Som morfar ligger den legendariska hoppförärvaren Marco Polo.
Holländarna är mycket stolta över Concorde och han möttes av ett öronbedövande jubel när han kom in på arenan för att mottaga utmärkelsen
Årets Hingst på KWPNs premieringen 2004.
Voltaire Keur Preferent:
E:Furioso II e.Furioso xx e Pre´cipitation xx uame de Ranville e. Talisman
U:Gogo Moeve e:Gotthard e.Goldfish IIu:Mosaik H. e More Magic xx
Flyer Prest:
E:Marco Polo Pref e.Poet xx u:Mirakel
U:Klaske B.Ster e.Lindberg uirkje B. e. Camillus
Juridik & Ekonomi Nej, det vill jag inte, men jag vill heller inte göra om den här 2-månadersprocessen igen. Hellre "nya" jeans till barnet än ytterligare...
Trädgård & Växter Morän är en blandad jordart bildad av inlandsisens rörelser och moränlera är enkelt uttryckt morän med hög lerhalt. Jag skulle tro att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.