Matbudget 1 person

Jag för över 1700 kr till mitt ica-kort varje månad. Förutom mat handlar jag toapapper, tvättmedel och likande hygienartiklar med det kortet. Plus en massa godis och chips :o

Fick ica's tidning idag och då info om vad jag handlat för i augusti. Det var 2600 samt att jag har ätit en del luncher ute, fikat en del ute etc.
Dock är set en hel del blommor och heminredning i summan på Ica.
Nu ska jag se att hamna på ca 2000 för mat istället, inklusive fika och uteluncher.
Ingen inredning och blommor.:mad:

Men jag satsar på att dra ner på socker etc nu så det passar bra!

0Och Ica talade om att jag lagt 2400 kr hos dom i Augusti. Ganska okej ändå, ingår då toapapper hygien å tvättmedel/sköljmedel. Jag köper dessutom mycket böcker på Maxi, är nog 4 pocket i månaden ala 69-89 kr st, så det är ju också i den summan.

Annars är jag lite sur på Ica just nu.
Mamma och vänner som handlar på samma butik som mig går alltid rabattkuponger etc där, Tex nu i veckan. Jag fick som vanligt inga...:mad:
Får kolla upp det.

Hur mycket pengar lägger ni som bor ensamma på mat och dryck (inkl toapper, tvål, tvättmedel och annat man kan köpa på Ica) per månad?
Jag blev sambo i maj, men innan dess la jag i snitt 1600 kr/mån. Kan tillägga att jag äter väldig lyxigt. Köper bara ekologiskt om sånt alternativ finns t.ex. I den summan finns alla luncher eftersom jag äter matlåda varje dag.
Restaurangbesök är dock inte inräknat. Det blir kanske 4 i månaden (t.ex. en utelunch på helgen).

Handlar mest på Coop och Ica, bäst butiker och ligger bäst till.

Handlar dock mycket hellre på halvstora butiker med fina kött o fiskdiskar än på stormarknader.

Fisk o skaldjur ofta i specialaffär, likaså finköttet i gårdsbutik .

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 069
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 216
  • Artikel Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II

Hästrelaterat