Alltså hmmm... den här tråden på, i skrivande stund, 9 sidor, har strax 6000 visningar! På lite över 30h! Jag vet inget om ts, läst, kanske missat? men i vilken ålder är ts? Blir ju lite oroad... Vi har alltså en tråd här med oroväckande frågor från någon med en (trolig) ätstörningsproblematik. Och 6000 visningar... Vilka är dom och hur många av dom visningarna är det (unga) tjejer och killar i liknande sits? Hjälper eller stjälper den här tråden? Det kan stjälpa eftersom en del svar kan användas som direkta triggers, svaren kan också användas på andra sätt och ni som har kunskap om hur någon med ätstörning tänker, ni fattar så det behöver o vill jag inte skriva ut. Flera av svaren jag läst har dessutom varit lite oroväckande Och sen om det är en vettig tråd att läsa för tex 'Malin 13 år med en pågående ätstörning'? ..........njae Och ja ts du ska absolut ta vidare kontakt med vården, kolla om det där stället du kollat upp har en mailadress så kan du maila dina frågor direkt till dom..? Eller ringa? Svårt och svara på hur de gör för att ta in nya, det är lite olika beroende på din ålder och var i landet du bor så bäst är att höra av sig direkt till dom eller ev via vårdcentralen som skickar vidare remiss. Ni som haft en ätstörning,lr anhörig, men kommit ur det, hur fick ni hjälp? Hur gamla var ni? Hur kan resan se ut från sjuk till frisk? Vilka råd skulle du ge? Vart kan man vända sig?