S

Sophieeklund

Hallå

Har suttit och surfat runt en massa och blir inte klok på alla olika Mastiff raserna :confused: Verkar ju finnas hur många som hellst och för mig låter alla som samma hund :o

Finns de nån vänlig själ som skulle kunna beskriva skillnaderna på de olika Mastifferna, samt Tosan?? Då skulle jag bli jätte glad :)

Sv: Mastiffer

tosan är också en mastiffras...det finns som du säger väldigt många mastiffraser, men skillnaden på mastiff och "mastiff" är stor både bland raserna och bland avelslinjer inom raserna, det dom har gemensamt är ursprunget.

moloss.com är en mycket bra sida.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 622
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 717
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 498
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar