Tarantino

Trådstartare
Någon som har en mastiff/ Napoliansk mastiff?

Älskar dessa raser. ingen som har lite fina bilder på dessa som man kan glädja sig åt? :D

Sv: Mastiff

Neapolitansk Mastiff
Varldens tuffaste hund enligt mig och skulle helt klart kunna vara ett nästa hunds val! Fy tusingen vad snygga de är.

Check out the beast!

horsedog.jpg

Är inte den bilden ganska fejkad?

Jag menar, SÅ stor? SÅ stor huvud? Den kan ju äta upp mitt huvud. :eek:

Mer normalt?
neo02.jpg

Competitor%20No%2064.jpg

Om man ska köpa en sådan så tycker jag man ska köpa en utan alltför mycket skinn. Det är hemskt att det ska behöva hänga framför ögonen som det gör på vissa.

Det där måste väl vara en manipulerad bild?

Nog för att dom är stora, men så stora är dom inte.
Har en kompis som har haft en sån hund, och den va inte lika stor som henne iaf, (hon är nämligen 160 lång, jag antar att mannen på bilden är något längre).

He he..ja troligen är det en fejk bild men jag tycker den är lite rolig.
Det finns dock VÄLDIGT stora exemplar av mastino neapolitano. Dock inte i sverige, tror hunduppfödarna här försöker hålla nere stoleken lite pga. hälso riskerna som kommer med den.

He he..ja troligen är det en fejk bild men jag tycker den är lite rolig.
Det finns dock VÄLDIGT stora exemplar av mastino neapolitano. Dock inte i sverige, tror hunduppfödarna här försöker hålla nere stoleken lite pga. hälso riskerna som kommer med den.

Och tur är väl det, rasen har redan på tok för mycket problem med hälsa:crazy:

visst har den det, även om många av tex våra vanligaste raser faktist har mer problem.

haha, OM det där vore på riktigt så skulle jag bli jätterädd och gömma mig i närmsta buske om jag såg en sån :p:D

Hi hi..själv så känner jag bara för att pussa på den:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
2 309
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 817
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka