Mastiff, någon som äger en Mastiff??

Ela

Trådstartare
jag skulle vilja veta lite om mastiffen (eng) Hur är den till sättet?? Vaktar den?? Hur är den med andra hundar?? Vad mycket motion tål den??

Sv: Mastiff, någon som äger en Mastiff??

Jag har en engelsk mastiff, helt underbar i sättet :) dock väldigt vaktig men men man kan ju känna sig trygg me honom :) motionen beror ju lite på hur tung den är, min är smäcker å klarar av låååånga promenader men så finns de ju tyngre varianter å dom kan få problem me höfterna.. man ska även vara försiktig me att promenera direkt efter maten då dom kan få magvridning, min kille funkar me barn å djur alla 6 katterna här avgudar honom :) mastiffen kan även vara skygg vilket inte är så bra min är lite ängslig mot stora män han blev skrämd som liten. ja ångrar verkligen inte att ja köpte butch han e helt underbar men han e dyrare än hästen i mat :crazy:

Sv: Mastiff, någon som äger en Mastiff??

Jag igen :) min funkar me andra hundar han gillar dock inte han hundar men jag jobbar me honom hela tiden så att han skiter i dom, eftersom han e så stor måste ja ha bra pli på honom så han inte anfaller en hanhund då orkar inte ja hålla kvar :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
2 304
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 584
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar