Måste man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Måste man?

Du kan inte ändra på ditt ex eller hans flickvän. Det enda du kan ändra på är dig själv. Visst har han lika stort ansvar men du kan inte ändra på honom. Få honom att växa upp och ta sitt ansvar men du kan göra det med dig själv.

Allvarligt, han verkar inte vara något att hänga i julgranen direkt. Nu är det ju svårt för din del att bryta kontakten helt eftersom ni har ett barn ihop. Men gör så gott du kan utan att det drabbar erat barn. Han säger att han älskar dig men varför har han då en till tjej? Att säga "jag älskar dig" kan han göra till vem som helst men det är det han gör för dig som visar om det finns substans i de orden.

Misstänker att hela ert förhållande har varit mer eller mindre stormigt och att du kanske trodde att ett barn skulle "rädda ert förhållande och få honom att ta sitt ansvar och bli en mogen man". Tyvärr är det mest i filmernas värld som det fungerar så. Är killen ifråga en skitstövel innan så lär han med största sannolikhet fortsätta att vara det även efter, tyvärr.

Men ta du och prata med soc och familjerådgivningen. Se om de kan hjälpa er. Men räkna inte med att han skall växa upp och axla sitt ansvar som en riktig man.

Anmäla skall man alltid göra även om utredningen läggs ner. Det viktiga är att det finns anmälningar mot honom. Minsta lilla hotelse skall anmälas så att du har något ordentligt att hänvisa till vid en eventuell rätstvist.

Vet att det är svårt att sluta älska någon bara så där. Men du kommer att må så mycket bättre med ett liv utan en sån rent ut sagt skitstövel.

Jag har inte hittat en endaste bra egenskap i något utav allt det du har skrivit. Vad är det som gör att du tycker han skulle vara något att hålla fast vid? Eller är det så att du redan har dumpat honom men att det bara tar ett tag för känslorna att svalna lite?

Mvh

Tora

Jag skaffade inte barn med han baraför att jag ville ha tebax honom, JAG skaffade barn för att JAG ville det.. Vi har inte gjort slut än, Men jag försöker varje dag att få känslorna att svalna, Han kan vara en underbar person NÄR han vill och han är det oftast... Han har ju varit otrogen mot henne oxå under hela deras förhållande, Med mig...Men det fattar inte folk heller.. När man är kär då ser man bara en sak inte flera dåliga..Tyvärr... Man tror att det ska bli bra...Men sen när man har fått känslorna att "gå över" då fattar man vilket liv man levde...
Kanske det tar ett bra tag innan jag fattar det, Men en dag gör jag det!
 
Sv: Sorgligt

Men nu för du väl ge dig. Ser du inte hur du sitter och självömkar? Det ska vara så synd om dig och hej å hå. Vad min syster väljer att göra ska du fullständigt skita i, DU har fortfarande valet att lägga ner T och bara låta han träffa sin dotter och sen sätta gränsen där. Du skyller alltid allting på alla andra.

Och om du menar att min syster läser här så nej, det gör hon inte. Min kompis berättade om de här trådarna för mig så därför sökte jag efter dem, det skulle aldrig falla mig in att berätta för min syster att du skriver såhär, det tillför henne knappast något så jag besparar henne det.
 
Sv: Måste man?

Du har så rätt i allt du skriver Tora, dessvärre har jag sagt precis samma saker men det tycks aldrig nå fram.
 
Sv: Måste man?

I ena inlägget skriver du att pojkvännen/pappan inte kan ta hand om sitt barn, i det andra skriver du att han kan det!

I det ena inlägget skriver du att dom ( din pojkvän + tjejen ) inte är/har varit tillsammans och i ett annat inlägg skriver du motsattsen att dom har/haft ett förhållande!

Det blir lite förvirrande.

Jag tycker som så: Ta kontakt med familjerätten, dumpa killen och få till en bra tillvaro för din dotter.

För det är din dotter som är viktigast!
 
Sv: Sorgligt

Men nu för du väl ge dig. Ser du inte hur du sitter och självömkar? Det ska vara så synd om dig och hej å hå. Vad min syster väljer att göra ska du fullständigt skita i, DU har fortfarande valet att lägga ner T och bara låta han träffa sin dotter och sen sätta gränsen där. Du skyller alltid allting på alla andra.

Och om du menar att min syster läser här så nej, det gör hon inte. Min kompis berättade om de här trådarna för mig så därför sökte jag efter dem, det skulle aldrig falla mig in att berätta för min syster att du skriver såhär, det tillför henne knappast något så jag besparar henne det.

Ok, Då väljer jag att inte lägga ner honom, Tyck vad du vill men sitt inte här och tala om för mig att jag självömkar mig för det gör jag inte...Visst har jag ett val, Med det är det fler som har! Det är inte bara jag som ska välja Heeeela tiden!
Och att jag skyller på andra är väl för att det är inte bara jag som gör allt dåligt..
 
Sv: Sorgligt

Ja men när det gäller dig själv är det bara DU som kan välja. Och jo, du självömkar ju genom hela tråden och gnäller hit och dit.

Det är så jag undrar om du vill ha en reaktion från mig. Du snokar upp allt jag skriver, framför allt på en annan sida, du skriver t.o.m. till mina vänner där när det finns så många andra att välja på. Tror du seriöst att de vill prata med dig eller när de vet hur allt ligger till? Vad är du ute efter egentligen? Att försöka bli "kompis" med mina vänner för att knäcka min syster?

Och här skriver du om min syster, fast du vet att jag ALLTID reagerar när du gör det och du har ända sen du blev medlem här vetat om att jag också finns här.

Genom att inte lägga ner honom som "låtsaspojkvän" så föregår du även som ett mycket dåligt exempel inför din dotter, har den tanken aldrig slagit dig? Du måste vara stark för henne och inte bara tänka på vad du själv vill.
 
Sv: Sorgligt

Eftersom det här inte är en allmän diskussion för forumet Föräldrar längre utan mer en pm-duell över öppet forum så låser jag nu tråden.

Om någon annan vill öppna en allmän tråd om plastmammors roll utan att gå in på specifika fall så går det alldeles utmärkt.


/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 479
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 825
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 655
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp