Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den enda som kan svara på det är stallägaren, men generellt är det väl som Kallebus säger, man betalar för hela kalendermånader, mao för hela december.
Nej man måste inte betala hela kalendermånaden om man inte avtalat om det.
Jag ska kolla med en kompis om de haft kalendermånad innan. Inte så mycket i sammanhanget, 1700:- Vill inte få dåligt rykte så då betalar jag hellre även om jag tycker det är fel att komma på det nu.Du har väl bara två val då, betala eller inte. Har ni inget skrivet kontrakt så kan ju ingen av er styrka vare sig det ena eller andra.
Betalar du inte så kan du ju få dåligt rykte och svårt att hitta stallplats i framtiden så om jag var du skulle jag tänka efter noga.
Hur mycket pengar handlar det om?
Det med domstol lät inget kul. Då är nog de 1700:- värt att förlora.Antingen betalar du och allt är frid och fröjd.
eller så
Betalar du inte och ser vad som sker.
Stallägaren kan göra allt ifrån att rycka på axlarna till att baktala dig, försöka hindra dig att flytta tills skulden är betald, be några kompisar att ta ett allvarligt snack med dig (typ HA) och/eller lämna ärendet till indrivning hos kronofogden och om du motsätter dig dra ärendet ända upp i domstol. En domstol kan mycket väl anse att det är kutym med en kalendermånads uppsägning och du får betala dryga advokatkostnader mångdubbelt mot hyran, eller så friar de helt.
Men finns det något lagligt som säger att det måste vara så eller brukar bara folk göra det men man måste inte?