måste jag avmaska katterna samtidigt?

J

jollan

Jag har 4 katter varav en av dom har en kull med kattungar på 4 dygn.

En av mina vuxna katter är i stort behov av att behöva avmaskas. Så nu undrar jag är de farligt att avmaska alla katterna nu förutom kattungarna givetvis (dom är ju så små ännu) Men jag menar gör det nåt om jag bara avmaskar den drabbade nu?

Eller behöver jag vänta med att avmaska alla katterna tills ja skall avmaska kattungarna dvs när dom är 3 veckor? Får då får ju min vuxna som ja är säker på ha maska gå och må dåligt så länge till:crazy:
 
Sv: måste jag avmaska katterna samtidigt?

Jag skulle avmaska den som jag visste har mask och vänta med de andra.
 
Sv: måste jag avmaska katterna samtidigt?

På apoteket sa dom till mig att man bara skulle avmaska den man ser mask på, inte dom andra.
 
Sv: måste jag avmaska katterna samtidigt?

varför inte kolla med kolla masken på apoteket om de behöver avmaskas överhuvudtaget....
 
Sv: måste jag avmaska katterna samtidigt?

Är det spolmask och katterna delar llåda bör alla avmaskas samtidigt. Är det bandmask räcker det med att ta den som har mask.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 398
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 279
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 990
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp