måste grönt kort tas årligen??

A

Annikan

Känner mig iq-befriad som ställer denna fråga men jag hittar inte svar.. På mitt gröna kort står året som jag fick det inskrivet.... Betyder det att jag måste göra provet för att få nytt kort varje år? Eller har årtalet på kortet ingen betydelse?

Sv: måste grönt kort tas årligen??

Endast EN gång.
Därför man ska vara noga med att INTE slarva bort dem:p

Bäst jag tar bort kortet ur plånboken som min dotter leker med då....:angel: Tack för svaren!

som du redan fått svar så gäller det på livstid. Årtalet tror jag är för att se vilka regler som gällde då. Före 2000 så var det tex bara ett skriftligt prov där svaren fass i TR.
År 2000 lades säkerhetsdelen till och de praktiska proven tillkom också (eller möjligen om de tillkom något senare, jag minns inte).

Det kan också vara bra att hålla reda på sitt årtal, ifall du tappar bort kortet, eller byter namn och vill ha ett med 'rätt' namn, så kan du få ett nytt av distriktet (mot en avgift) om de hittar dig i sitt register och då kan jag tänka mig att det är bra om du vet årtalet och vilken klubb du tog kortet hos. Hittar de inte dig så måste du ta om kortet, med dagens regler.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 761
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17