Måste bara få fråga!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Måste bara få fråga!

som exempel på ridskolan här i trakten skulle jag få utnytja någon av deras hagar, skulle det vara som sjukhage åt en shettis, men det är knappt.

nu menar jag inte att alla drerssyrstall och ridskolar har små hagar!!!

Dock alla jag varit hos och det är en hel del nu i och med min praktik som massör. Hemska förhållanden för hästarna och fram för allt så läggs det inte ner de pengar som behövs på hästarna på ridskolor det gör det i travet ändå kastas det skit på travet...

I dresyren står hästarna på box 23 timmar om dugnet och rids 1 har inte sett en enda hage i något av de stallen jag varit i (sjukhage brukar finnas en box i storlek) varför kallas inte det djurplågeri?

Kan någon förklara det? skogstrollet kanske?

Inget illa menat mot Jassica ditt inlägg gav mig bara en bra grund till mitt inlägg.

Dett kallas djurplågeri men har inte så mycket med travet om inkörningen att göra, så det skulle vara ganska märkligt om någon la in en tråd om det här på trav..

Kanske skulle börja lägga in såna här inlägg på rid sidan :idea:
Hur lång tid skulle de få vara kvar tror du ?

Eller så är det du som är en sån människa? Det kan man ju se hur man vill på.
tja..jag har en hund,som jag inte alls tränar som andra hundmänniskor gör antar jag.Fast jag har bara haft hund i fyra år så jag vet inte hur det var förr heller.Islandshäst har jag inte och har aldrig haft.Är inte särskilt imponerad av hur man hanterar hästar på Island heller.Just att jag är så nytänkande och sanningssökande gör tyvärr ofta att jag trampar folk på tårna,det är sånt man får ta.Men jag är mycket stark i min "tro" och min hästhantering är extremt bra.Både med tanke på utevistelse/stora hagar/hantering/träning/fodring osv.Jag använder inte spö och sporrar,jag är inte ledare över mina djur utan motiverar dom istället till att samarbeta med mig.Det är just nytänkande jag är,så då måste det vara du som inte är det..eller?

Du glömde tala om att du kan "prata" med hästarna!
Och jag är mycket stark i min "tro" och min hästhantering är extremt bra, för jag har en häst som sprungit i 99 000 tusen på åtta starter!Jag är inte ledare över mina hästar,vi samarbetar och dom älskar de!

tja..jag har en hund,som jag inte alls tränar som andra hundmänniskor gör antar jag.Fast jag har bara haft hund i fyra år så jag vet inte hur det var förr heller.Islandshäst har jag inte och har aldrig haft.Är inte särskilt imponerad av hur man hanterar hästar på Island heller.Just att jag är så nytänkande och sanningssökande gör tyvärr ofta att jag trampar folk på tårna,det är sånt man får ta.Men jag är mycket stark i min "tro" och min hästhantering är extremt bra.Både med tanke på utevistelse/stora hagar/hantering/träning/fodring osv.Jag använder inte spö och sporrar,jag är inte ledare över mina djur utan motiverar dom istället till att samarbeta med mig.Det är just nytänkande jag är,så då måste det vara du som inte är det..eller?

ha ha ha ha.. Det var länge sedan jag skrattade så mycket åt en tråd:rofl::rofl:

Du har lyckats trampa på nästan samtliga " hästmäniskor" (trav, rid , hobby)
plus hundmänniskor, för där gör du ju inte som dom där heller.

Min fråga är: Vad gör du som är så bra inom djurhållning och som är så fullkomligt revolutionerande att du trampar på alla andra!!!???

och då menar jag inte hagar , foder och sånt som är fullkomligt normalt inom all hästhållning.. utan något verkligen nytt som bara du vet.
Passa på dela med dig av dina "kunskaper" istället för att titta ner på andras.

Jag buggar med dom och lär dom tugga tuggummi:grin:

(Så ALLA dessa tår trampar jag på?:confused: Tror att det är mest tävlingsfolk faktiskt,annars är det oftast så att folk håller med mig när det diskuteras djurhållning. Jag tror du är lite för trångsynt för att kunna se på min djurhållning på rätt sätt.)

Jag buggar med dom och lär dom tugga tuggummi:grin:

(Så ALLA dessa tår trampar jag på?:confused: Tror att det är mest tävlingsfolk faktiskt,annars är det oftast så att folk håller med mig när det diskuteras djurhållning. Jag tror du är lite för trångsynt för att kunna se på min djurhållning på rätt sätt.)

Jag är den som tror att allting kan bli bättre,alltså allt i min häst hållning.
Men du har ju nått dit redan,så du kan väll lära oss okunniga hur vi ska göra istället för att sitta där och klanka ner på oss!

Jag har ju försökt,och det går inte.
Så nu får jag helt enkelt fortsätta vara bäst själv..:grin:

Skämt å sido - Vi kommer ingen vart.

Jag har ju försökt,och det går inte.
Så nu får jag helt enkelt fortsätta vara bäst själv..:grin:

Skämt å sido - Vi kommer ingen vart.

Nej det är ju svårt att komma någonstans när skygglapparna är på.

Jo men precis..ALLA andra i ALLT,inte bara i frågan om hur gammal en häst bör vara när den sätts i träning,utan i ALLT..Rubbet..*suck*
Och visst är jag ensam..INGEN annan håller med mig inte.Jag är ensam om att tycka att hästar ska slippa tävlas när dom är två,ensam om att tycka att hästar ska ha stora hagar i flock,ensam om att tycka att hästar på elitnivå pressas för hårt och inte får vara hästar.HEEEELT ensam. Och jag är såklart helt ensam om att tycka att travsporten med många andra sporter borde granskas ordentligt.

Eller så är jag inte så ensam.Men alla andra har tröttnat på att stånga sig blodiga mot väggar.

Jo men precis..ALLA andra i ALLT,inte bara i frågan om hur gammal en häst bör vara när den sätts i träning,utan i ALLT..Rubbet..*suck*
Och visst är jag ensam..INGEN annan håller med mig inte.Jag är ensam om att tycka att hästar ska slippa tävlas när dom är två,ensam om att tycka att hästar ska ha stora hagar i flock,ensam om att tycka att hästar på elitnivå pressas för hårt och inte får vara hästar.HEEEELT ensam. Och jag är såklart helt ensam om att tycka att travsporten med många andra sporter borde granskas ordentligt.

Eller så är jag inte så ensam.Men alla andra har tröttnat på att stånga sig blodiga mot väggar.

Istället för att vara barnslig så kan du svara på min fråga!?

Fast hade du orkat lyssna o fattat förra gången vi diskuterade detta, så hade du ju vetat bättre än att skriva liknande inlägg som du gör hela tiden, vi har ju redan förklarat för dig varför de körs in tidigt och hur de arbetas o tränas och vad de själva tycker om det... känns bara som du är en trasig skiva som hakat upp sig...
Pressas de för hårt så tävlar de inte elit... och återigen så fick din hästkunskap visa sin nivå.. *RIDÅ*

Travsporten granskas dagligen... Hur är det med skogsluffarna, vem granskar dig tex?

Vem bryr sig om du är ensam eller inte? Vi är ju rätt många som jobbar med detta dagligen o talar om att du svammlar i nattmössan, men vi kanske inte räknas, utan bara de som tycker som du?

Försök hålla en god ton alla, alla har rätt till sin åsikt!

Jag som TS undrade bara varför man kör in hästarna så unga när det bevisligen inte är bra för många av dem (de kommer ut på marknaden som avdankade ridtravare för 6000kr om de är för långsamma tex)

Jag har nu förstått att det handlar till stor del av att hästarna ska bygga upp sin prestationsförmåga men även om pengar = tid ! :)

Jag har redan svarat i inlägg 74.
Det var inte jag som myntade uttrycket "alla andra" utan Humlan.
Därav min ironi,jag vet nämligen inte heller vilka alla andra är som tydligen har fel,och jag har rätt..eller? Jag börjar bli fredags seg i huvudet nu...Får en bula snart av allt stångande..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 480
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 417
Senast: Fetaost
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka