Mässingsbett?

DressyrBecca

Trådstartare
Hur är det egentligen med mässingsbetten?
Fick idag höra att de är giftiga, avger nåt ämne vid kontakt med saliven.
Verkar rent logiskt omöjligt, eftersom de säljs överallt och mängder med folk använder de. Verkar konstigt om ingen ridsportsbutik vet om att produkter ur deras sortiment är farliga? :confused:
Nån som VET, inte bara tror?

Jag som köpte ett förra veckan, och hästen går så bra på det.. :(

Sv: Mässingsbett?

Jag har hört att koppar kan vara skadligt för vissa hästar, tex dräktiga ston. Mässing innehåller koppar.

Men jag har inte sett några forskningar om detta, jag har bara hört det så jag skulle också vilja veta om det stämmer.

Hästar kan ju drabbas av kopparförgiftning men om ett bett kan orsaka det är jag lite tveksam till.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 964
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 637
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka