Massa frågor till er kunniga!!

Sv: Massa frågor till er kunniga!!

På en månad hinner inte tränaren befästa de nya kunskaperna hos hästen. Tänk på att det krävs väldigt många repetitioner för att lära in något och 10 gånger fler för att ändra på något felaktigt. På en månad hinner tränaren rida hästen max 20 gånger. Det blir inte mycket tid att befästa kunskapen på.

Om man inte rider lektion för tränaren minst en gång/vecka gärna 2 eller 3 så skulle jag rekommendera minst 2 månader hos tränaren. Många tränare har också uppläget att ägaren kommer och rider hästen då och då efter de första veckornas träning just för att ägaren skall kunna följa hästens utveckling.

Liknande trådar

Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 617
Senast: Boj
·
Islandshäst Hur resonerar ni kring inridning av era Islandshästar? Vid vilken ålder börjar ni, hur mycket arbetar ni innan hästen får vila osv? Hur...
2
Svar
29
· Visningar
4 339
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863
Hästvård Först och främst; vi har kliniktid, inte förräns om 14 dagar tyvärr så jag ska ringa och höra om jag kan få en tidigare på annan klinik...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 100
Senast: Terja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar