maskrosblad..

G

goggoman

Jag undrar om det är okej för marsvinen att få ett knippe maskrosblad varje dag.. brukar plocka det på morgonen åt dem, men nu slog det mig att det kanske inte är bra för dem att äta för mycket av det...:confused:

Någon som vet?

Sv: maskrosblad..

Mina marsvin får ungefär 10 maskrosblad var varje dag, så jag tror inte det är skadligt för dem :)

tror inte det är nån större fara. se till så att de inte för för mycket första gången då de inte är vana

nä, man ska väl bara ta det försiktigt precis i början, ge dom bara några bland,sen kan man öka.

Min veterinär sa dock att jag skulle se upp med var jag plockar dem. Inte i närheten av där det springer vilda kaniner. Kaninskabb kan smitta via maskrosorna sa han.

JAha.. okej.. ska ha uppsikt på det då.. så gott det går...:rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 043
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Övr. Djur Jag har det fantastiska nöjet att passa två små grisar i 2 veckor. Det var längesedan jag hade marsvin, men har full koll på hö och...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama