Martingal man knäpper på tyglarna

Fossing

Trådstartare
Jag är trött på att öppna tyglarna hela tiden och skulle vilja ha en martingal med någon slags karbinhake istället för hela ringar, så att man kan knäppa på den på tyglarna utan att öppna dem. Alltså liknande PS förbyglar, men martingal.
Finns det? :) Får man tävla med det?

Jag är trött på att öppna tyglarna hela tiden och skulle vilja ha en martingal med någon slags karbinhake istället för hela ringar, så att man kan knäppa på den på tyglarna utan att öppna dem. Alltså liknande PS förbyglar, men martingal.
Finns det? :) Får man tävla med det?
Kan man inte sätta någon karbinhake på de befintliga ringarna, om det inte går att ta bort befintliga ringar och sätta dig karbinhakarna? Kanske kolla med någon sadelmakare eller annan person som är bra att sy i läder på att fixa?
Vet ej om man får tävla med det dock, kolla TR?

Kan man inte sätta någon karbinhake på de befintliga ringarna, om det inte går att ta bort befintliga ringar och sätta dig karbinhakarna? Kanske kolla med någon sadelmakare eller annan person som är bra att sy i läder på att fixa?
Vet ej om man får tävla med det dock, kolla TR?

Jag har funderat på det, det borde ju bara vara att knipsa loss befintliga ringar med en avbitare eller nåt och sätta på en karbinhake av lättare modell. Men då är ju frågan om man får tävla på det...

Jag har funderat på det, det borde ju bara vara att knipsa loss befintliga ringar med en avbitare eller nåt och sätta på en karbinhake av lättare modell. Men då är ju frågan om man får tävla på det...
Ja, det är frågan om man får tävla på det, står det något om det i TR eller kanske bäst att maila dom och fråga?

Det står bara "martingal med löpande ringar", hur man nu ska tolka det :D

Även om det står "ringar" så tror jag inte att någon domare skulle bry sig, så länge de är knäppta utåt och inte kan fastna i hästen eller annan utrustning. Man kan maila förbundet och fråga :)

Liknande trådar

Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 535
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 183
Senast: Linda_A
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 184
Senast: Tualma
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka