Marsvinstipps

L

linslus

Jag har två supergulliga marsvinshanar Tuffulf och tjollet. Jag har problem med att de inte går å ha ihop. Tuffulf är ett extremt aktivt marsvin och han låter inte Tjollet vara ifred utan försöker para sig med honom hela tiden. Tjollet motar bort honom men inom ett par minuter så sätter Tuffulf igång igen. Dessutom så äter Tuffulf på Tjollets päls. Är det nån som vet varför han gör det? De bor i var sin bur just nu. Jag undrar om det finns nått man kan göra? Skulle en kastrering göra Tuffulf lugnare? Och vad kostar det att kastrera? Jag köpte Tjollet så att Tuffulf skulle få sälskap och jag tycker att det är tråkigt att de inte kan bo ihop. Jag är tacksam för alla tips.

Sv: Marsvinstipps

Hej du.

Jag har fyra hanar ihop utan problem, de försöker bara para sig med avrandra om det är något nytt som händer och de blir uppspelta.

Jag tror att problemet kan vara att de har alldeles för ltien plats att vara på så att de inte kan gå undan för varandra. Se om du kan ha dem på ltie störra yta med lite grejer på så får de lite annat att tänka så lugnar de nog ner sig efter ett par dar.

Du kan läsa mer på min hemsida om hur man kan stimulera marsvin : www.fiart.se/fia

Tror att pälsätningen också kan bero på att de har tråkigt, har aldrig sett några av mina marsvin äta päls. Höns kan börja äta fjädrar om de mår dåligt eller har någon brist i kroppen.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 180
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 995
Senast: kma
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 233
Senast: Gumman123
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 944
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar