Marsvinsfråga; Lucern till marsvin?

Totola

Trådstartare
Hur bra är det egentligen? :crazy:
Köpte en förpackning på en djuraffär, av ett lite större märke som gör mycket gnagarmat och -godis. Tänkte att det kanske är bra att ge lite som tillägg om man inte får tag på bra hö, inte för att jag gör analyser på marsvinshöet men ändå :p
Men det låter egentligen lite överkurs för marsvin.

Vad tror ni?

Sv: Marsvinsfråga; Lucern till marsvin?

Försiktigt med det pga mycket hög kalciumhalt!! Annars är det bra mat, mycket fiber!

Sv: Marsvinsfråga; Lucern till marsvin?

Det blir inte för mycket protein då?
Syrran (som sommarjobbat som smådjursveterinär och som precis blivit färdig med vet. utbildningen) är på mig som sjutton om att de absolut inte ska få en massa "kraftfoder" och att man även ska vara försiktig med för mycket protein..
Upplever själv att dom har börjat klia sig mer än vanligt sen de började få lucern då och då som godis, kanske kan det vara en bieffekt?

Känns lugnande iaf, även om det vore bättre att få tag på ett bra hö! :p

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka