Marsvin dumpade i skogen

Sv: Marsvin dumpade i skogen

Jag blir lika förvånad varje gång jag läser sådant här!!:eek:
Hur i hela världen är folk funtade som kan göra så här
mot ett oskyldigt djur???:mad:
Jag blir så arg så jag blir förbannad!!!:mad:
Stackars stackars djur...

Men vilka idioter!
Tyvärr blir man inte längre förvånad...

Hade jag inte varit så extremt allergisk för hö, hade dem kunnat få bo tillfälligt hos oss sen.

Senast ändrad:

men ååh :( jag hade ju kunnat ta dom...
har bur och alla tillbehör då jag föder upp kaniner... kruxet är ju att jag inte gillar marsvin för fem öre

får fundera ett tag... kanske ringa och kolla om någon visat intresse på dom

ibland skäms jag över att vara människa :crazy:

*kl*
Kan glädja med att det ser ut som om alla marsvin hittat nya hem :)

Så ofattbart att människor gör så här när det verkligen inte är särskilt svårt att hitta hem till marsvin om man tröttnat själv.

Fy fan vilka jävla as det finns. För inte alls länge sen hittades en kattunge i en ihopknuten påse i en stor soptunna, den hittades för att den jamade men tyvärr klarade den sig inte :cry:. Med i påsen fanns också en lapp med en text liknande "vi vill inte ha kattjäveln!"... :(

Det var också här i Örebro. Jag vill kräkas på sånt folk, verkligen kräkas.

Kikade igenom bilderna nu, HERREGUD SÅ SÖTA DE ÄR! OJOJ! :love: :love:
Kan verkligen inte förstå vad det är för människor som gör sånt här, de måste vara totalt kallblodiga :cry:.

Alla mina katter är olika "dumpkatter" men priset togs av Dolce och Gabbana som jag för 10 år sedan åkte och hämtade på SlU i uppsala, de hade lämnats dit av polisen som blivit utringd då en svampplockare långt in i skogen hade hittat en igentejpad kartong som de lät ifrån och som h¤n inte vågade öppna.

I kartongen visade det sig att det låg 6 st kattungar ca 6 veckor gamla, 2 hade redan dött men 4 levde men var i dåligt skick och behövde veterinärvård, 2 fick sedan flytta hem till oss.

Hur kan man vara så grym!?, inte ens släppa dem lösa i skogen utan tejpa igen kartongen och dumpa så pass långt ut i skogen att det bara var en tillfällighet att några kunde räddas.
Hur kan en sådan männsika sedan sova om natten :cry:.

By the way så kom jag precis på att jag hade ett bortglömt ärende till dig:angel:

Ja det är verkligen sorgligt. Jag hade själv fyra kattungar här som kom från ett vanvårdsärende på sammanlagt 20katter...Alla fyra var i riktigt dåligt skick men efter ett par månader fick två nya hem och två stannar än så länge kvar. De är hur fina som helst nu efter veterinärvård och omvårdnad.

Jag blir så vansinnigt trött på mänskligheten när jag besöker hittekattsforumet och djurhemsforum...måste låta bli att gå in där i perioder eftersom det lätt blir så att jag sitter med huset fullt av djur igen annars...

Jag blir så lessen, uppriktigt lessen över sånt här..Hur kan man??...Hur kan man göra så, mot något levande överhuvudtaget??

Stackars små lurvtussar:cry:
Jag håller mig vid min uppfattning, människan är jordens mest korkade djur, och detta gör oss också elaka många gånger..vi har en makt som vi inte förtjänar, över dessa vackra djur som litar på vår omsorg..Hur kan man svika det..:(
Hade jag bara haft tiden hade jag nog haft fullt med "oönskade" djur här hemma..

Skönt o höra att dom fick hem:)

Fy fan vilka jävla as det finns. För inte alls länge sen hittades en kattunge i en ihopknuten påse i en stor soptunna, den hittades för att den jamade men tyvärr klarade den sig inte :cry:. Med i påsen fanns också en lapp med en text liknande "vi vill inte ha kattjäveln!"... :(

Va?Är detta sant? Känslokalla helvete!! Hur kan man..ååh, jag blir så arg..Vackra små liv:cry:

Alla mina katter är olika "dumpkatter" men priset togs av Dolce och Gabbana som jag för 10 år sedan åkte och hämtade på SlU i uppsala, de hade lämnats dit av polisen som blivit utringd då en svampplockare långt in i skogen hade hittat en igentejpad kartong som de lät ifrån och som h¤n inte vågade öppna.

I kartongen visade det sig att det låg 6 st kattungar ca 6 veckor gamla, 2 hade redan dött men 4 levde men var i dåligt skick och behövde veterinärvård, 2 fick sedan flytta hem till oss.

Jävla människor det finns!
Kräkas räcker inte, jag skulle gladeligen slå ihjäl dem.

Ibland skäms man över att vara människa!

Jag fattar inte vad det är för fel på folk! Det värsta är att det känns som om det oftast är vuxna som gör sånt här, och vad ska deras barn då lära sig? Inte katten lär de sig ansvar och att man tar hand om de djur man valt att skaffa sig.

Har själv haft alla möjliga hittedjur, just för att man inte kan låta bli att ta hand om de som har det svårt. (jag måste också hindra mig själv från att gå in på vissa sidor för att inte bli känd som crazy cat-woman ;) )
En katt vi tog in när jag var liten var helt uppenbart en sommarkatt. Den sprang omkring och jamade och var jättesällskaplig i byn. Den var jättesmal och tufsig.
En dag var min pappa nere vid kiosken och då strök den omkring där och letade mat/sällskap och då bestämde sig en gubbe för att det fick vara nog så han tog sats med sina trätofflor och sparkade katten allt vad han kunde i baken/på svansen. Då fick min far nog, tog katten och satte sig i bilen och körde henne hem till oss.
Tyvärr blev hennes svans och rygg permanent skadade, men hon fick vård och hon hade det bra resten av sitt (för korta) liv hos oss i alla fall. (hon fick heta Pyret för hon var så liten) Men som sagt, människor! :mad:

Ingen aning....detta är ju en 25 år sen sådär *känner sig gammal*

Kan inte tro att det skulle hänt något i alla fall. Men jag vet faktiskt inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 951
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: cassina
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 917
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25