Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det anledningar som inte TS har skrivit ut så kan hon ju anmäla bäst hon vill. Men annars är det fan inte mödrar som har ensamrätt på barnen. Och även pappor vill deras bästa jämt.
Jag vet inte, jag är så kluven, jag känner flera som blivit utsatta som barn och är därför å ena sidan ganska säker på Min magkänsla men å andra sidan är det helt sjukt bland könsrollerna om en pappa inte kan bada med sina barn. Helsjukt.
Vem har påstått att mödrar har ensamrätt på barnen? Jag tror säkert att alla mammor och pappor vill sina barn väl, men ändå begås ibland sexuella övergrepp av både mammor och pappor.
Jag vet att mörkertalet är ganska stort och det är tillräckligt för att jag tycker misstanke om övergrepp ska anmälas, jag anser att detta är ett större problem än att en förälder kanske behöver svara på lite frågor. Sen är det upp till rättsväsendet att utreda om brott har begåtts samt socialtjänsten att utreda om barnet far illa. Om jag hade barn och mitt ex påstod att jag utnyttjat barnen sexuellt så skulle inte det vara sant, nej. Men jag skulle inte ha något emot att höras om saken, det är ju för mina barns bästa! Har man inget att dölja så förstår jag inte problemet?Hur jävla ofta? Statistik är du snäll. . Backa gärna upp dina lösa kommentarer med det. Så om ditt fd. ex (för att ta ett exempel) påstår att du sexuellt utnyttjat dina barn så ska det påståendet vara sant ????
Jag vet att mörkertalet är ganska stort och det är tillräckligt för att jag tycker misstanke om övergrepp ska anmälas, jag anser att detta är ett större problem än att en förälder kanske behöver svara på lite frågor. Sen är det upp till rättsväsendet att utreda om brott har begåtts samt socialtjänsten att utreda om barnet far illa. Om jag hade barn och mitt ex påstod att jag utnyttjat barnen sexuellt så skulle inte det vara sant, nej. Men jag skulle inte ha något emot att höras om saken, det är ju för mina barns bästa! Har man inget att dölja så förstår jag inte problemet?
Statistik kan du se på http://www.bra.se/ om du nu vill det.
Ska Alex Schulmans son inte kunna vara naken i badet med sin pappa när han blir äldre för han är en äcklig peddo???
http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggenFörlåt, men Charlie Schulman är en tjej!
Som vanligt: välformulerat!Ta inte i så du kräker, Oldie. Det är ingen som ifrågasätter pappans roll i sina barns välmående. Däremot funderar TS på problem mellan pappan i det här fallet och hans lilla dotter. Jag tycker precis som ni andra att TS nog överreagerar lite. Barn kan vara otrygga utan att de behöver utnyttjas sexuellt av någon.
Att anmäla pappan till socialen för en sådan här sak känns verkligen överdrivet. Det kan skada pappan och barnet väldigt mycket om det inte är sant. Vem kommer att tro på pappan ifall det trots allt inte är något hemskt som händer dottern?
Ha lite koll på pappan är mitt råd, inte anmäla utan att veta mer än så här.
Att bada med sin dotter måste ju vara ok, oavsett om man är pappan eller mamman. Men att göra det varje dag och uttrycka det som mysigt när hon tvålar in honom låter faktiskt inte bra!
Jag vet inte vad som krävs för att anmäla och samtidigt känns det fel att anmäla OM det inte är något. Å andra sidan om det är något som pågår så är det ju bra att det får ett slut omgående. Har du uttryckt din oro för mamman?
Kan inte mamman prata med dottern?
Jag vet att mörkertalet är ganska stort och det är tillräckligt för att jag tycker misstanke om övergrepp ska anmälas, jag anser att detta är ett större problem än att en förälder kanske behöver svara på lite frågor.
Det är brottsligt att ange andra utan gott stöd för sin misstanke. Och tur är väl det, om folk resonerar som du gör - bättre att anmäla några gånger för mycket än för lite, varför inte fylla i en blankett och lufta sina fördomar lite.
Vad jag förstod det som var det fler saker än att de badade tillsammans som gjorde TS misstänksam, eller orolig. Att ringa socialtjänsten och berätta om sina oro är inte det minsta brottsligt.
Möjligt att jag är paranoid men jag vet hur det såg ut när jag var barn, hur folk inte vågade ingripa för tänk om de hade fel osv. Om någon hade vågat riskera att ha fel så hade det troligen besparat mig många års lidande. Själv så tar jag hellre risken att anmäla någon som visar sig vara oskyldig än att jag låter bli att anmäla och sen visar sig min misstanke stämma.
Vadå för fördomar?
Någon sådan fördom har jag inte. Och jag gör definitivt ingen skillnad på om det är en man eller en kvinna. Återigen: även kvinnor begår sexbrott.Fördomar om mäns motiv till att bada med sina barn? Eller röra dem?
Tja, om en känsla tillkommit efter en rad händelser eller tecken så ser jag inte problemet. Varför tror du människor utbildas för att lägga märke till sånt som tyder på att ett barn utsätts? Jo, för att de ska reagera!En känsla räcker faktiskt inte som argument för att anmäla någon till socialen - ursäkta, men det är att ta sina rättigheter alldeles för långt!
Jag med, något annat har jag inte skrivit. Jag har skrivit att jag tycker misstankar ska utredas.I Sverige har ju rättsväsendet sin grundstomme i att människor är oskyldiga i tills något annat är bevisat, och att det är bättre att fria än att fälla. En väldigt sund utgångspunkt, anser jag.
Någon sådan fördom har jag inte. Och jag gör definitivt ingen skillnad på om det är en man eller en kvinna. Återigen: även kvinnor begår sexbrott.
Varför tror du människor utbildas för att lägga märke till sånt som tyder på att ett barn utsätts? Jo, för att de ska reagera!
Jag med, något annat har jag inte skrivit. Jag har skrivit att jag tycker misstankar ska utredas.