Märklig och kanske känslig fråga

V

Varjen

Hej allihopa.

Jag är inte såååå frekvent här kanske men jag har en fråga som jag måste försöka få lite klarhet i...

En person i min krets har ett beteende som jag inte känner mig helt trygg med. Det är säkert inget konstigt alls men det är något med det som inte är....helt ok...

Han badar med sin dotter som är typ sex år gammal, nästan varje dag och tycker att det är "mysigt" när hon tvålar in honom. Han berättade det här utan att tänka sig för tror jag och minen på honom när han insåg att han sa det högt var lite märklig.

Är det bara jag som tycker att det är lite på gränsen till vad som är ok?

Dottern ger ett extremt otryggt och osäkert intryck och jag vet att familjen inte alltid har vart så mönstermässig alla gånger och de har flyttat isär hyfsat nyligen.

Ska jag göra något eller är det jag som är paranoid?

Sv: Märklig och kanske känslig fråga

:crazy:

Att bada med sin dotter måste ju vara ok, oavsett om man är pappan eller mamman. Men att göra det varje dag och uttrycka det som mysigt när hon tvålar in honom låter faktiskt inte bra!

Jag vet inte vad som krävs för att anmäla och samtidigt känns det fel att anmäla OM det inte är något. Å andra sidan om det är något som pågår så är det ju bra att det får ett slut omgående. Har du uttryckt din oro för mamman?
Kan inte mamman prata med dottern?

Aningen paranoid är du kanske?

6 år är ett ganska litet barn. När min dotter var i den åldern så tyckte jag det var mysigt med hudkontakt mellan oss två. Jag pussade henne på magen och armbågen ibland och vi kramades mycket och länge. Jag tvålade definitivt in henne när vi duschade. Om hon velat tvåla in mig så hade jag itne funderat en sekund över det. Att det skulle varit någon skillnad i om det var jag eller hennes pappa som var med henne kan jag inte ens minnas! Självklart pussade och tog han lika mycket i henne som jag.

Kanske har du fog för dina funderingar i och med att du vet mer om familjen än jag.... men i "normalfallet" så tycker jag nog det är ganska självklart att en föräldrer - oavsett kön - har hudkontakt med ett litet barn. Och barnet med föräldern.

Vi är ganska medvetna om podofili numera iom att det debatteras och har blivit ett spöke för många. Kanske var det därför bekanten reagerade på sina egna ord? För att han insåg hur det kunde tolkas?

Nåväl. Kanske är det en skum familj. Kanske är det helt vanlig föräldraomsorg. Inget jag reagerar på dock.

Jo.

Det är ju inte så att man inte ska röra vid varandra heller ju! Men som sagt, något i rösten och kroppspråket störde mig. Nåja. Jag får väl hålla ett öga på dem och framförallt dottern ifall hon uppvisar mer saker.

Modern och jag är inte helt kontanta längre så där har jag väldigt lite att komma med. Hon har tappat allt "kreditvärde" hos mig efter ett antal incidenter under åren.

Min fråga blir, tvåla in vilka kroppsdelar då?

Dotterna tvålar in pappas rygg eller t ex fötter det är ju bara trevligt. Min pappa brukade ropa in mig eller min syster i badsummet när jag var yngre för han ville ha hjälp med att tvåla in ryggen. Självklart var han naken i badkaret (I badet och bastun är man naken)

Dotter tvålar in pappas könsorgan = Pedofilvarning!!

Han badar med sin dotter som är typ sex år gammal, nästan varje dag och tycker att det är "mysigt" när hon tvålar in honom. Han berättade det här utan att tänka sig för tror jag och minen på honom när han insåg att han sa det högt var lite märklig.

När han sa det högt kanske han själv reflekterade över att det kan missuppfattas. Jag menar det satte ju lite fart i ditt huvud uppenbarligen.. Det lilla som framgår är ju alldeles för lite fakta för att kunna spekulera vidare, kan ju vara allt mellan helt normalt till inte alls okej.

Dotter tvålar in pappas könsorgan = Pedofilvarning!!

Jag lyssnade på Magnus Betnér för ett tag sen som hade en rätt intressant utveckling om det där. Hans dotter som var 3-4 år om jag minns rätt hade sagt något (på dagis möjligen) om att hon hållt/lekt med (jag minns inte uttrycket) pappas snopp och folk omkring hade gjort stora ögon och ropat Pedofil. Magnus hade badat med sin dotter som kommit åt pitten och han tyckte inte att det var någon sak i sig. Man får akta sig för att ropa på pedofiler utan att veta mer.

Frågan är kanske - hade du reagerat likadant om mamman sagt samma sak? Då är det kanske något med magkänslan.
Självklart så ska man kunna bada och leka med sina barn. Även om de är nakna.

Jag tycker inte alls att du är paranoid, det är jättebra att du reagerar. Sen är du ju själv medveten om att det kanske inte är något konstigt alls.

Jag har själv varit utsatt för grova sexuella övergrepp, bland annat i samband med bad. Egentligen började övergreppen med smekningar som sedan gick helt överstyr. Min förövares åsikt var att detta var "gos" och att visa kärlek... Människor runt omkring kunde ha stoppat detta flera år långa helvete om inte folk vore så förbannat rädda för att misstanken är felaktig eller att "det är inte så allvarligt..".

Jag tycker det är bättre att anmäla en gång för mycket än en gång för lite. Om jag varit i din situation skulle jag ringt socialtjänsten anonymt (vill du vara anonym kan du inte ens presentera dig med namn) och berättat. Det låter ju som att du träffat pappa/dotter ibland så genom en anonym anmälan kan du fortsätta med detta för att se om det finns fler "tecken".

Jag lyssnade på Magnus Betnér för ett tag sen som hade en rätt intressant utveckling om det där. Hans dotter som var 3-4 år om jag minns rätt hade sagt något (på dagis möjligen) om att hon hållt/lekt med (jag minns inte uttrycket) pappas snopp och folk omkring hade gjort stora ögon och ropat Pedofil. Magnus hade badat med sin dotter som kommit åt pitten och han tyckte inte att det var någon sak i sig. Man får akta sig för att ropa på pedofiler utan att veta mer.

Jag tycker att om en man låter en liten tjej på 6 år tvåla in hans snopp är det något som är galet. Råka komma åt när man ex. leker i badet är en helt annan sak.

Jag tycker inte alls att du är paranoid, det är jättebra att du reagerar. Sen är du ju själv medveten om att det kanske inte är något konstigt alls.

Jag har själv varit utsatt för grova sexuella övergrepp, bland annat i samband med bad. Egentligen började övergreppen med smekningar som sedan gick helt överstyr. Min förövares åsikt var att detta var "gos" och att visa kärlek... Människor runt omkring kunde ha stoppat detta flera år långa helvete om inte folk vore så förbannat rädda för att misstanken är felaktig eller att "det är inte så allvarligt..".

Jag tycker det är bättre att anmäla en gång för mycket än en gång för lite. Om jag varit i din situation skulle jag ringt socialtjänsten anonymt (vill du vara anonym kan du inte ens presentera dig med namn) och berättat. Det låter ju som att du träffat pappa/dotter ibland så genom en anonym anmälan kan du fortsätta med detta för att se om det finns fler "tecken".

Det tycker jag absolut inte!

TS
Min känsla är att det just är "pedofilhetsen" som kunde frambringa den "märkliga" reaktionen hos din bekant

Precis min åsikt.

Förr var det häxor nu är det pedofiler vi är livrädda för. För man måste ju alltid 'måla fan på väggen'.

*:eek: höll jag med dig igen :eek:*
:angel:

Det tycker jag absolut inte!

Nej. Det är naturligtvis värre om barn utnyttjas sexuellt än om en förälder för mycket blir utfrågad om det. Annars skulle vi alltså bara utreda incest i de fall där vi redan från början var helt säkra på att det hade ägt rum, så att ingen stackars förälder kände sig orättvist anklagad? Det kan du väl inte mena?

Men det hindrar inte att jag tycker att det verkar överdrivet att anta pedofili i det här fallet. (Jag hade snarare gissat att om nu den pappan verkligen utnyttjade sin dotter, så skulle han ha självbevarelsedrift nog att lägga sina ord med större omsorg.)

Dessutom hoppas jag att alla föräldrar tycker att det är mysigt att ta i sina barn.

Och jag vet en mamma som badar med sin dotter varje dag. Dottern är 7 år. Sover i samma säng gör dom också.
Ser inget konstigt med det.

När han sa det högt kanske han själv reflekterade över att det kan missuppfattas. Jag menar det satte ju lite fart i ditt huvud uppenbarligen.. Det lilla som framgår är ju alldeles för lite fakta för att kunna spekulera vidare, kan ju vara allt mellan helt normalt till inte alls okej.

Samma tanke fick jag.

Om han var peddo borde han väl ligga jävligt lågt med att säga en sak?

Om han var peddo borde han väl ligga jävligt lågt med att säga en sak?

Eller så försöker han förekomma...

det var en mamma till en klasskompis som sa så ofta att vad ni än tror så tro inte jag slår henne (klasskompisen) för hon ljuger bara... även om nu dottern aldrig sa ngt så var det ju det som hände.

Jag vet inte, jag är så kluven, jag känner flera som blivit utsatta som barn och är därför å ena sidan ganska säker på Min magkänsla men å andra sidan är det helt sjukt bland könsrollerna om en pappa inte kan bada med sina barn. Helsjukt.

Men magkänslan och om det sägs på ett creepy sätt...

Antar att det är denna du syftar på:
http://www.youtube.com/watch?v=1LaCvFS-ko0
Den är ju klockren.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 215
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 351
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag har sedan ett år tillbaka träffat en man, han är ca 10 år äldre och han är egentligen mycket av det jag inte alls letade efter hos...
2 3
Svar
50
· Visningar
14 258
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka