Jag fick härom vecka faktiskt SE ett sådant skräck exempel som alla talar om, Men den var minst 15 år gammal och har legat slängd på en höskulle, under höet.
Vor det inte för att den var märkt Kingston, så hade vi aldrig gissat på det märket. Eftersom den inte har det minsta likhet med dom övriga Kingston sadlar vi har i stallet. Våra är fortfarande mjuk stoppade i sitsen med bra läder i övriga delar. Ingen knölig stoppning i bossorna m.m. Så jag hävdar fortfarande att det är en bra sadel. Lika så hävdar jag fortfarande att Stübben och Hubertus är dåliga sadlar. Plus att jag sätter ett stort frågetecken för Zaldi.
Att betala så mycket som dessa sadlar kostar, både som nya och begagnade, och sen få en åkomma som det t.o.m. finns ett inofficiellt namn på, Stübben-ryggar, det är rent ut sagt för
t...
Och ändrat några åsikter har jag aldrig gjort.
, jag rider fortfarande i Wintec Sport eller min 35+ år gamla Passier hopp special. Jag använder mina gamla träns då nya är så små i storlekarna. Det mesta jag har i utrustning är från 70 och 80 talet. Nja, inte grimmor eller schabrak eller sadelgjordar, förutom min gamla lädergjord förståss. Men mycket av min utrustning har jag faktiskt köpt hos bl.a. Börjes. T.ex. Pinto sadeln, regntäcken, Gera benskydd m.m.
Däremot är jag, och kommer alltid att bli, en stor motståndare till senare tiders märkeshysteri.
Men hittar jag en produkt som jag söker och den säljs begagnad till ett vettigt pris, visst köper jag då den. Men att köpa dessa prylar till nypris, skulle aldrig falla mej in.
Men det är väl bra att det finns sådana som du och jag som har lite olika synsätt på saker och ting. Vad tråkigt och likformat allt skulle bli då.