Att stå och säga "Nejmen hörrni, sluta bråka nu!" i en tid då folk, åtminstone vad jag sett, mestadels varit upprörda över ren och skär hästmisshandel... Nej, det ser inte bra ut i mina ögon.
Jag håller med om att man måste samarbeta och lyssna på varandra osv för att kunna komma någonvart, men det tror jag att i princip alla håller med om. Det betyder ju inte att vi för den sakens skull ska sluta uppröras över felaktig hästhantering.
Jag ogillar också att hon får det att låta som att de enda som klagar är de som aldrig gör något annat än att sitta vid datorn, just när hon skriver:
"De aktiva inom sporten har fullt upp med sina hästar och många har också andra jobb. De har inte tid att hålla på och skriva insändare och inlägg i sociala medier. Därför domineras debatterna just nu av personer som i många fall inte är lika aktiva och kanske har mer tid vid tangentborden."
Jag tror då absolut att ryttare med övriga jobb (vilket är många) som uttalat sig har väldigt fullt upp. Många idag har heltidsjobb, häst/husdjur, familj och så vidare. Skulle inte det ta tid? Hinner veterinärer vara kritiska, så nog skulle en tävlingsryttare också hinna med det. Så vitt jag vet har de flesta tävlingsryttare, framförallt på elitnivå, dessutom hästskötare och annan stallpersonal. Många lyckas också vara aktiva på tex sociala medier i form av instagram och liknande. De KAN använda sina plattformar där till att driva på och kritisera dålig hästhållning, samt visa upp bra hästhållning. Vad de sedan väljer att göra, det är kanske en helt annan sak. Men att de inte skulle ha tid att skriva något till de kritiska röster som hörs nu, nej, det tror jag inte en millisekund på.