Mår dåligt av att åka till stallet!

Sv: Mår dåligt av att åka till stallet!

blir det inte bättre, så flytta!
på mitt förra stall mådde man pyton till slut, hade heller ingen ork till att åka ut och se på stallet ens..och stallägaren var det ingen idé att snacka med.. denne var en sån som var bra på att vara på mig, men så fort pappa var där så sa hon inte flaska..samt en massa annat skit på det stället som jag inte ids ta upp..

då hade jag ca 6 km till stallet, altså gång och cykelavstånd om man inte fick skjuts, men vi mådde pyton både jag och hästen.

nu i det nya stallet har jag ca 2 mil till stallet och måste ha bil tillgång, krångligare men både jag och hästen trivs!

så ordnar det sig inte skulle jag flytta omedelbart.
det ska inte vara så att man inte vill åka till sin häst, det ska vara roligt!

Harletat stall som f*n nu dock utan att lyckas... men jag ska kolla runt lite till... orkar inte stå i det stallet där jag står nu iaf.. Märker att hästen inte mår bra heller så... men men...

Vad tråkigt att det blir så , ofta man ramlar av med flit när man redan har ont i ryggen :crazy: Om du klarar av det skulle du ju kunna skrika och fräsa tillbaka lite på stallägaren . Det skulle jag ha gjort ;) Eller så försöker du som sagt hitta annat ställe , men det är ju varken ett lätt eller roligt jobb att leta och kolla på stall ._. Har själv stått i ett uselt stall och vet hur det är .. Tog mitt bråk med stallägaren sista dagen , jag vann alla ordfighter utan problem även om jag var 14 och han 44 :D Han var ganska tyst efteråt , och sur som en citron . Det kändes bra skönt att ge igen för allt dumt han gjort mot mig och min ponny . Heheheh :) Lycka till , hoppas det löser sig för dig !

Stallägaren är säkert svartsjuk och osäker vilket som. Om det inte var du så vore det någon annan. Hon litar inte på sin sambo. Det kan det finnas många orsaker till, kanske sambon inte så kul alltid.

Men det är inte ditt problem.

Du gör inget fel. Mitt råd är att flytta när/om du kan, för det brukar sällan lösas.

Norrland

Känner igen mig. Kanske inte just i konflikt med stallägaren (det vet jag dock ett par andra som hamnat i riktigt taskig sits av..) men att inte trivas eller inte tycka att stallplatsen fungerar men liksom inte ha något alternativ.
Har också haft häst utan körkort, tog int körkort förrän för 2 månader sen! :p Och i en liten stad med riktigt taskig kommunaltrafik (sån som inte går på helger och slutar gå 18 på kvällen) så kan det vara svårt att hitta stallplats.

Jag hade nog antingen försökt reda ut saken eller vara lite diplomatisk sådär så man kanske, kanske, kan förbättra relationerna i stallet. Eller försökt härda och ändå åka ut så ofta som möjligt, eller som sista alternativ lämnat iväg hästen på foder tills man hittat en bättre stallplats eller skaffat körkort själv så man har fler alternativ.

Jobbig sits!
Dock tycker jag det är värre när saker och ting börjar gå ut över hästens skötsel (att det inte funkar med stallägarens hantering, stallets rutiner eller att stallet av annan orsak riskerar kusens hälsa/psyke). Det här kanske låter hårt, men med de förutsättningar du har nu - hur skulle du agera om hästens hälsa plötsligt äventyrades och du behöver byta stall pga det?
En plan B är alltid bra, så att sträva efter att sätta sig i en situation där man alltid har en plan B skulle vara prio 1 för mig i det här fallet.

vet hur det är. flyttade 1a mars från stallet där jag inte trivdes. men inge fel på stallägaren där. hon är UNDERBAR och jag är fortfarande där och tränar o så.

Men det var av alla andra där. hade hästen i ett privatstall på en ridskola. det var när man inte har någon att rida ut med osv. fast det finns 10 pers som rider ut tsm. då blir det olidligt.
så¨jag flyttade till ett stall där det nu är 2hästar utöver min och det är god gemenskap. härliga vägar. jag är lycklig o hästen är lycklig :)

Lycka till med stall letandet

Nu har jag äntligen hittat ett stall... en annan tjej i stallet ska hyra ett stall och har sagt att jag gärna får ha min häst där också!!! :) Nu är min lycka gjord!! Min häst kommer bort får helve*et om jag har tur redan i helgen!!! :) LYCKA!!

JÄTTE GRATTIS! :bump:

Inte kul när man inte vill vara hos sin bästa vän.
Känner igen oss, man vill inte trippa på tå när man är hos hästen.
Vi har sån tur så vi kunde bygga stall hemma på gården och ta hem hästen, gissa om det är skönt att kunna råda sig själv, både hästen och vi mådde bättre direkt.:banana:

Vissa människor verkar inte kunna känna medkänsla... att anklaga en för att man vill dra åt sig uppmärksamhet bara för att man ramlat av är väldigt lågt av en stallägare... Det kan vara som så att hon ser konkurens hos dig vilket jag tycker det tyder på genom det hon anklagat dig för. Det hjälper inte alltid att prata med sånna här människor tyvärr. men det är alltid bra att säga det man tycker om man har blivit orättvist behandlad på något sätt. håller tummarna för att det ska bli bra för dig

Tänkte på.... om hon tror att du springer efter hennes karl och du är lyckligt förlovad.. Varför tar du inte med din kille ut i stallet och visar upp hur förälskade ni är... Om inte annat lär hon nog bli purken när hon inser vilka fina förhållanden andra har medan hon inte kan lita på sin egen man...

in kille är ju så allergisk... går han in i stallet så får han JÄTTEproblem med att andas.. tyvärr... m en har jag tur så kan han följa med när vi ska flytta hästen på lördag eller Söndag!! och då jävl*r!! :devil: Då tänker jag inte hålla tillbaka!!! :)

Grattis till den nya stallplatsen!!!

Berätta gärna hur det har gått

Kan inte flytta förren den sista Juni... men vafan... kommer därifrån iaf!! :)

Hej alla bukare!! Nu har jag haft er lite på hållhake, men jag har haft mycket att göra!! Men både jag och hästen trivs och har det jättebra, hagarna är stora stallet håller på att renoveras och till hösten är alla platser upptagna. Det är ju en vän till mig som också stod i det hemska stallet som har fixat allt det här med sin sambo. Ett jobb som VERKLIGEN är värt de! Det blir stor och jättefint! Visserligen blir det långt för mig att köra, men det är det också värt, hästen mår bra, jag mår bra, så allt är ÄNTLIGEN frid och fröjd! :) Tack för allt ert stöd!!:bow:

Så skönt att höra! Så var det för mig också, dvs. det blev längre väg, men det var det värt för hästens och mitt välbefinnande. Njut av det nya stallet!

Härligt att höra! Välfungerande kemi är viktigt i ett stall. Som stallägare får man ju också stå ut med en del, tyvärr... Så hoppas ni får det bra nu :)

Jo tack jag ska verkligen njuta av allt!! :laugh: det är så härligt!!! Hoppas att alla får en lika underbar stallharmoni som jag äntligen har funnit!! :bump::banana:

Och jag som "ny" stallägare kan intyga på att hästen i fråga är helt annorlunda....Från att ha varit tillbakadragen och svårfångad i hagen, nervös och lättstressad till att stå nästan på en i hagen, lugn och harmonisk.... Min sambo hade henne nästan i knät idag när han fixade lite mer stängslet i hagen....:D:angel:

För mej var det en självklarhet att ta med min vän och hennes häst då dom båda är goa personligheter och jag har under längre tid sett hur dåligt dom mått på det andra stallet. Har själv stått där och flyttade p g a hur det sköttes.

//Domino_s

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 185
Relationer En av killens pappas kompisar ringde killen och undrade lite. Tydligen är pappans telefon avstängd igen, så han går inte att nå. Går...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 573
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 593
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar