Mår dåligt av att åka till stallet!

M

MySunrise

Som sagt, jag mår skitdåligt av att åka till stallet.. Nu har det gått så långt att jag inte är i stallet om jag vet att stallägaren/ägarinnan är där, eller om jag inte får med mig en annan som har häst i samma stall!
Vägrar!! Känner mig som världens värsta hästägare eftersom jag på senare tid inte har vart i stallet mer än 2-3 dagar i veckan!!
Men jag försöker hitta en annan stallplats och det har jag försökt med LÄÄÄNGE, men hittar inget i närheten av där jag bor, och jag skulle behöva ett närliggande stall då jag inte har körkort.
Men anldeningen till att jag mår dåligt i stallet är den att jag blir anklagad över att trilla av hästen med flit för att få uppmärksamhet.. speciellet gången efter att jag fick åka in till sjukhus.. sen den gången har jag haft ont i ryggen näst hela tiden, så en dag trillade jag av. Min kompis som va med sprang in efter hjälp och sen satt jag och pratade med dom.. hade lite ont i rygg och huvud men tyckte inte att de känndes så farligt, så jag hoppade på och började rida igen. Det gjorde ont, de kan jag säga att de gjorde... men men.. ett par timmar senare ringer dom från stallet och skäller på mig!! Jag har tydligen försökt få uppmärksamhet och ´försökt med en rad olika saker! Och sist jag va i stallet känndes de som att hon/han jagade ut mig ur stallet!! Vad ska jag göra?:cry::confused::cry::confused:

Sv: Mår dåligt av att åka till stallet!

jag skulle pratat med stallägarna, eller vem det nu än må vara som kommer med sån skit. och frågat vad f*n det är dom håller på med.
sen funkar inte det så skulle jag nog flyttat, du kan inte flytta lite längre bort ett tag och ta bussen då?

usch det där låter verkligen inte roligt.Och det ska ju faktiskt vara kul att åka till stallet.Det är så tråkigt när det blir sådär.Stackare.

Jag antar att ni har hästarna på bete för att du bara varit i stallet 2-3 gånger i veckan.
?

kan va fullservice stall.....

Ja. Det kan det ju vara.

Sen kan man ju dessutom anta att hon ordnar det på annat sätt... Skötare osv...

Ja. Annars hade det ju varit katastrof! ;)
Jag bara undrade. Om hästägaren hade det så bedrövligt och var där så sällan vill jag ju gärna veta förutsättningarna innan jag säger vad jag tycker om saken.
Ok?

tråkigt dock...att hon ska behöva känna sådär.Jag skulle ha jätte dåligt samvete.

Det känns som de försöker få dig att flytta hästen därifrån & det kanske vore bra för dig att göra så du kan börja åka till stallet så ofta som behövs?
Kan vara så att de faktiskt är arga på dig just för att du bara är i stallet 2-3 ggr/vecka, de kanske tycker man ska sköta sin häst varje dag.

Ja det är ju hemskt om man inte orkar se till sin häst för att stallet och miljön är så hemsk så man hellre undviker att åka till sin häst.

:eek:

Tur jag har eget stall!

jag står inhyrd med mina två å trivs bra.Fast kan tänka mig hur det skulle vara.Huuuu

Jag har stått inhyrd i stall förut där stallägaren har gjort mitt liv till ett helvete! Men jag bet ihop trots att jag nästan spottade blod för att inte saken skulle gå ut över min häst och flyttade ganska sanbbt.

Efter det skulle jag hellre dö än att utsätta mej och min häst för det obehag vi fick utstå i det stallet.

Jag var trots allt i stallet varje dag och undrar varför TS bara var där så sällan?

Fullservise eller medryttere och skötare?

det kanske är lite "segare virke" i dig då,hehe.Man får väl hoppas att hon får hjälp på nåt sätt de övriga dagarna.
Har också stått i ett stall där jag inte hade så roligt tidigare.Men nog sjutton pallrade man sig dit ändå.VÄGRA ge upp liksom.eller låta hästen bli lidande.Men alla klarar kanske inte det.

kl

hej när du skriver får jag känslan att du inte e myndig! har jag tvärfel??

om mitt antagande är rätt ska du be din Mor eller Far gå in o snacka med stallägaren, det är lättare för en vuxen o tackla en vuxen, fråga var felet ligger, varför har irritationen uppkommit, det låter lite lamt att hon vill få dejatt flytta för att du ramlar av! ligger det något bakom som gör människan stingslig??

är du myndig o jag har kardinalfel, så förstår jag inte problemet riktigt?, jag har stått hos en idiot som på alla sätt försökte ta över o dödade allt vad förtroende var, men då hittar man en ny stallplats om, kanske utan alla fasiliteter, men så att man mår bra, häldre bara kunna rida ut 7 dagar i veckan, än att träna 3 dagar o må piss...

stall finns det gott om och alla annonserar ju inte, nu finns det ju många annonser om bete dessutom, ge totton semester o leta stall i odan ro, medan totto smörjer kråset

vilket fall som helst så gör nått NU....

Problematiskt, i vissa städer kan det vara svårt att hitta bra stallplatser. Det kan "gå troll" i det mesta ibland. Men som man brukar säga om kärleken, "det finns någon för alla".

Ta det lugnt som du gör.

Försök skicka hästen på bete som någon tidigare föreslog. Det bästa vore ett bete som de har möjlighet att ha hästen över kommande vinter också så har du ett år på dig. Kanske en ridskola... Den kan ligga långt borta om de sköter hästen.

att hitta en ny stallplats eller bete vore såklart det bästa sättet att lösa problemet.Jag tror att det är många som varit i den här situationen(av olika orsaker)och att flytta på sig och sin/sina hästar är enklare än att bita sig fast nånstans där man inte mår bra.
Men det kanske inte är det lättaste att hitta en ny plats,det ser ju ut som om hon har försökt och misslyckats.Jag får också en känsla av att ts är väldigt ung och då kanske det inte är så lätt.

Problemet är det att stallägaren tror att jag trillar av för att få uppmärksamhet av hennes kille! Och då kan jag ju tänka såhär. " Vad ska jag med en utbränd tvåbarnspappa till, när jag är 19 och lyckligt förlovad?"
Och ja jag tar de första bästa stallet jag hör har de ledigt, men det finns inget.. om man skulle räkna alla stall jag frågat i efter bete, eller tillfällig stallplats skulle vi snabbt komma upp till iaf ett tiotal..
Och någon frågade om jag är myndig och om jag är de varför jag inte tar tag i de själv? De försöker jag, men jag hinner inte göra någon innan hon spottar och fräser.. alltså anser jag átt problemet ligger hos henne då hon tror att jag springer efter hennes karl, och tydligen trillar av när jag redan har ont i ryggen med flit!!:crazy:

Man kan inte komma överens med alla. Jag hade också häst i ett stall där jag inte trivdes, men jag tänkte att allt inte kan vara guld och gröna skogar. Det var först när det började gå ut över hästen som jag flyttade och det var det bästa jag gjort. Att vara i ett stall där man inte behövde trippa på tå och fundera på varje litet steg för att inte reta upp stallägaren är inget jag skulle vilja göra om. Det var en så stor lättnad att komma till ett stall med en trevlig stallägare som gärna gav tips men inte blev sur om man inte följde dem. Så flytta är det bästa råd jag kan ge. Kan du sätta in en annons själv om att du söker stallplats? Eller lämna ditt namn och dina kontaktuppgifter hos lämpliga stall i närheten?

Jag väljer hälldre att åka långt till ett stall där jag trivs än har ett nära där jag inte trivs.
Nu har jag just flyttat hästen, så nu har jag mera resvägar(till pendeln tar det tio minuter att gå, sen 32 min med pendeln och sen cyklar 10 min, på helgerna, på vardagarna tar det 50 minuter med pendeln) Men det är lätt värt det!

Du får väl prioritera, vill du stå där du står nu eller offra något annat, högre stallhyra, sämre hagar, längre resväg men få en trevligare stallägare?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 185
Relationer En av killens pappas kompisar ringde killen och undrade lite. Tydligen är pappans telefon avstängd igen, så han går inte att nå. Går...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 573
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 593
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar