Mantorp??? Vilka ska och vem vet hur det ser ut?

Sv: Mantorp??? Vilka ska och vem vet hur det ser ut?

Ja, vilka ska dit och vem vet hur hindren ser ut i Lätt klass banan i Mantorp? tänkte avsluta säsongen där om det är en juste bana....

Har tränat där några gånger och startat också men det är välldigt fint där :D

*Kl*

Nu finns det ryttarmeddelande och startlistor uppe. För första gången på hela året, i princip, har Jennifer och Cinna fått en vettig starttid :bow:

100 klass i våras:
1 stigsprång, stockar snällt
2 Häck ganska låg
lååång transportsträcka
3 stock upp på gravfält rejält
4 låda maffigt men lätthoppat
5 uthopp
brant utförsbacke
6 spets med alternativ typ för B-ponny
7 grav på fälla liten grav med stockar i bakkant enkelt
tranportsträcka och ännu brantare utför innan
8 rumpnissarna smalhinder (låda) med alternativ
9 stövelknekt no problem
10 grav med vägg skrämmer ryttarna mer än hästarna
11 trekant, vad i vatten, upphopp funkar bra
12 fasths häck smalhinder låda med ris fram o bakkant
finns alternativ, två små häckar
13 hus-hus kombination
14 grav lite för stor för B-ponny
15 Mickes sista snällt stigsprång

hej :) jag ska vara med i msv B för d ponny, är det samma bana som en meter häst?? hade ni ngt nytt vattenhinder ??

Jo det blev visst en del ändringar:o Tekniska delegaten kommer i morgon och kollar. Så i morgon kväll skickar jag förhoppningsvis vidare banskisserna för att läggas ut på hemsidan.
Blir det som jag tänkt får ni 21 språng å 2050 meter.

Hurr! Jag börjar nerva lite smått för dressyren nu.. Min tjej har aldrig gått på gräs! Eller.. Det är faktiskt andra tävlingen öht. för hennes del! Men det går nog bra, med Mantorp som arrangörer så MÅSTE det bli bra!

Vi är ett lite mindre gäng från Leksand som kommer denhär gången, men vi klassas iallafall som "gäng" fortfarande - så Mantorpare, ta åt er ära, vi älskar att göra årliga tripper till er ;)

kl

Som det känns just nu kommer jag inte kunna rida i mantorp, axeln gör förbannat ont fortfarande.

Men jag hoppas fortfarande, kanske går det..

kl

Som det känns just nu kommer jag inte kunna rida i mantorp, axeln gör förbannat ont fortfarande.

Men jag hoppas fortfarande, kanske går det..

Äsch din krake! Vilket eländes elände...du får söka upp nån käck liten kvacksalvare som sprutar in lite smärtstillande i den????:idea:

Blir dressyrbanorna på gräset hala? Eller är det rätt okej gräsunderlag? :) (inside information, bäst att passa på när man har chansen!)

Jag fick lite tabletter utskrivet men de slutade jag med igår, för jag blev inte riktigt klok i huvudet av dom. :crazy: ( nej, jag var inte så innan) ;)

Blir dressyrbanorna på gräset hala? Eller är det rätt okej gräsunderlag? :) (inside information, bäst att passa på när man har chansen!)
Dom ligger på samma äng som hoppningen går på. Själv har jag aldrig ridit där, så jag vet faktiskt inte. :confused:
Om jag minns rätt brukar dottern brodda med ganska små brodd innan dressyren och ha samma i hoppningen.
Det borde finnas nån annan här som vet bättre.

Jaha, då är banskisserna mailade vidare. Hoppas dom kommer fram och hamnar på hemsidan.:devil:

När Jennifer var där i våras och red ft red hon banhoppningen obroddat. Cinna är lite mer vaken på de små plutthindren då ;)

Jag har oxå fått mkt bra starttider!! skönt o slippa rida tidigt på morgonen!!

Jag har alltid broddar när jag hoppar på gräs å även i dressyren då de känns som min häst vågar ta de stora fina stegen då! ;) min kompis gick nästan omkull på dressyren på en tävling i somras o hon fick ju mkt nerdrag för det...

Cinna är sanslöst nonchig på de pluttiga hindren i Deb. Går hon obroddad är hon mer noga med var hon sätter fossingarna ;)
Självklart är hon broddad om det är halt men när det är fint underlag är det bättre obroddat.
I terrängen är hon alltid broddad då hon brukar springa på rätt bra och gärna gör omhoppningssvängar så fort Jennifer tar i tygeln.

Cinna har gått dressyr på gräs en gång bara, vad jag kan minnas, och det var i Åkerbo. Hon gick obroddat och det gick bra, minns inte exakta straffen men det var nog ungefär det de skulle fått även med broddar.
Men så är ju Cinna en connemara med ordning på tassarna :angel: (Bara för det lär hon väl slira nästa helg. *peppar peppar*)

Jag har oxå fått mkt bra starttider!! skönt o slippa rida tidigt på morgonen!!.

SKÖNT?! det är ju underbart att ha allting gjort tidigt! bra att det finns av båda sorten så inte alla är missnöjda, hehe :D

äh, det blir broddar för mig. lilltjejen har inte lika bra koll, och jag gissar att hon komemr ha 1000 andra saker att titta på 'n att fokusera på dressyren :p

jaa, och sen tror jag att d ponnyernas deb dressyr går i ridhuset, om jag inte fattat fel :smirk:

Jag tror att Debutanten var mer eller mindre exakt samma. Synd att Jennifer bangade för Lätt-klassen :(

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: shebeen
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka