Mantorp??? Vilka ska och vem vet hur det ser ut?

Sv: Mantorp??? Vilka ska och vem vet hur det ser ut?

SKÖNT?! det är ju underbart att ha allting gjort tidigt! bra att det finns av båda sorten så inte alla är missnöjda, hehe :D

äh, det blir broddar för mig. lilltjejen har inte lika bra koll, och jag gissar att hon komemr ha 1000 andra saker att titta på 'n att fokusera på dressyren :p

när man har typ 4 timmar till tävlingsplatsen så är det skönt med sen starttid ja!! ;) Nu när jag startar så pass sent så behöver vi förhoppninsgvis inte åka dagen innan!

Tidig start hade väl varit okej men Jennifers starttider har aldrig legat bra till för någon av bangångstiderna. Det har alltid legat fel så man fått stressa. I Mantorp ska man ju åka iväg en bit också så det tar ju än längre tid.

KL

Nu har jag strykt mig, axeln är fortfarande inte bra. Har provat att rida en gång och det funkade ok, men det är ju skillnad att lalla runt lite och att tävla..

Tyvärr..

Kanske kommer som åskådare.

KL

Nu har jag strykt mig, axeln är fortfarande inte bra. Har provat att rida en gång och det funkade ok, men det är ju skillnad att lalla runt lite och att tävla..

Tyvärr..

Kanske kommer som åskådare.

Gud vad tråkigt Emma, men du kanske får vara glad över att det inte gick värre ändå med dig? Och ni har ju haft en jättefin säsong, eller vad tycker du själv?

Jo det har väl varit ganska lyckat ändå, även om jag inte nådde mitt första mål som jag satte upp i början av året; att starta **...

Trist avslutning, men nu blir det hopptävlingar så fort jag är frisk och sätta upp nya mål inför nästa år!

Vi ses ju i Mantorp i vår, eller hur? :)

Jo det har väl varit ganska lyckat ändå, även om jag inte nådde mitt första mål som jag satte upp i början av året; att starta **...

Trist avslutning, men nu blir det hopptävlingar så fort jag är frisk och sätta upp nya mål inför nästa år!

Vi ses ju i Mantorp i vår, eller hur? :)

Klart vi ses i Mantorp! Är redan bokat och klart i min almanacka....:banana::banana:

när man har typ 4 timmar till tävlingsplatsen så är det skönt med sen starttid ja!! ;) Nu när jag startar så pass sent så behöver vi förhoppninsgvis inte åka dagen innan!

jaså jag förstår ;) själv måste jag åka dagen innan i vilket fall, för vi har 5-6 timmar, beroende på vem som kör, i detta fall mamma, alltså räknar jag med uppåt 6 timmar :angel::devil: hehe!

har någon börjar bli nervös ännu? själv kommer jag fokusera på att hålla alla ben innanför dressyrstaketet ;)

haha.. hos mig e de pappa som kör så då tar de inte mer än 4 timmar! ;) haha :p De e till många tävlingar vi brukar få åka dagen innan, så den här gången hade vi tur! De bästa med att starta de högsta klasserna e att terrängen går först för oss ( = vi kommer hem snabbast)

Om nu någon hinner läsa innan imorgon ;)
Hur tycker ni att det går? Är ni nöjda med era pållar och er själva?

Jennifer var skapligt nöjd iaf. Lite trist att rida fram ute och sen rida dressyren inomhus, Cinna blir lätt lite torftig då. De fick inga superbra poäng, men mestadels sjuor iaf. 53,3 straff och det är väl lite för mkt kanske. Men domaren tycks ha varit rätt återhållsam med poängen så det duger väl ;)
I hoppningen gick de nolla. (Och det är en klar bedrift med tanke på Cinnas extrema ointresse för sådär små hinder :p )
Totalt sett ligger de tvåa inför imorgon så det är ju ett bra utgångsläge iaf :) (Vore väldigt roligt med en seger men först ska de gå nolla i terrängen, vilket iofs borde vara rimligt :devil: *peppar peppar* )

Senast ändrad:

Va där och red deb för d-ponny ...va inte alls nöjd me dressyren (60,8 straff) och sen nolla i hoppningen så vi får vell se hur det går imorgon :confused:

joo...men ponnyn kan gå så mycket bätter:(
och han hatar vatten så ja e nöjd om ja kommer runt terrängen idag

Och bara för det så gick terrängen fullkomligt uruselt :mad: Cinna startade ju näst sist och terrängbanan var mer en arena för gyttjebrottning än en terrängbana. (En klar nackdel med att starta sent :crazy: )
Cinna slirade iaf i leran mot hinder nr 4 (tror jag det var) och Jennifer la en liten extraväg. De dömde den som stopp och så var den dagen förstörd :(
Jennifer red lugnt för att inte riskera att halka och få en sträckning så de hade 9,2 tidsfel också.
Vi är tämligen missnöjda med resultatet, de har varit placerade i alla andra Debutanter så det var en klar missräkning. Särskilt som resultatet igår var helt okej.
Väldigt frustrerande när det var sista fälttävlan för säsongen :(

Banan gav visserligen mer utslag idag men frågan är väl om det var önskvärt med allt regn ;)

Jag var heller inte så nöjd med min dressyr, tkt hon gick så fint på framridningen men så fort vi kom in i reidhuset blev hon spänd som bara den :cool:
Hoppningen gick vi nolla.
Jag red också lungt på terrängen och fick runt 9 staff för tiden, men vi nollade iaf och jag tkt inte att det var lerigt just vid hindren (förutom gravfältet). Vi kom på 15 plats av ca 30 starter och det är jag rätt så nöjd med då hon under våra senaste starter har sett spöken överallt, nu gick hon super :love:

Både Jennifer och Nettan sa att det var en riktigt geggig fälttävlan :crazy: Vädret rår man ju tyvärr över. Jag var inte där själv så jag kan inte uttala mig men varken Jennifer eller Nettan brukar klaga på lera om det inte verkligen är lerigt.

Nu red jag visserligen häst och inte ponny men jag tycket inte banan var alltför lerig att rida på? jag har inget att klaga på, förutom att framhoppningen geggades upp då. Men banan för oss var helt ok. Visserligen red jag bland de första i 0,90 så där hade jag väl fördel. var ju kanske upptrampat till ponnyerna men grusade de inte på ordentligt?

Jag är jättenöjd. Nolla i hoppningen och Nolla i debutanten. Prickade optimaltiden exakt(UTAN klockan, den ni! :) kan man har mer flyt)

Kom på en 12e plats och känner mig väldigt nöjd eftersom det är vår andra debutant tillsammans.
Dressyren är ju det jag är missnöjd med. Han kändes mycket bättre än sist ändå fick jag 6 straff mer... :crazy: men men.. Jag vet å andra sidan vad jag har att fila på och det var det jag fick anmärkning på, så nu blir det dressyrträning hela vintern;)

Tycker dock inte om att de inte ens kunde klippa gräset på dressyrbanorna och hoppbanan. Kul o springa runt i långt gräs o slira liksom. Men men. det gick ju...

Var det någon mer här än jag som var tvungen att bogseras bort från parkeringen på lördagen? Nu har hästen åkt bakom traktor också :)

Ja red i mitten av deb klassen och det var VÄLDIGT lerigt ...
inte så kul när man har en arab som inte vill smutsa ner fötterna så vi stoppade ut oss få 9;an...
Ingen bra tävling alls för oss, men vädret kunde dom ju inte rå för

Då skulle det ridas Msv B och Lätt för ponnyerna samt Debutant för B-, C- och nästan hela D-ponnyklassen också :crazy:
Jennifer sa att det var lerigt, mer än så vet jag inte.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: shebeen
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur