Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh nej, inte blir det nån spets i debutant
Ja, vilka ska dit och vem vet hur hindren ser ut i Lätt klass banan i Mantorp? tänkte avsluta säsongen där om det är en juste bana....
Du har ju hela vintern på dig att öva spetsar?! Det brukar inte vara några som helst problem om din häst är lydig och styrbar...tror det sitter mer hos ryttaren än hästen att hindret är smalare på ena sidan...
Ang. proppar så för FT finns ingen termin ute än men om du ändrar år till 2008 på förbundets sida så kommer hopp och dressyrtävlingarna för 2008 upp.
Om spetsar och andra smalhinder. Grunden är att banorna ska vara utbildande. Vi ska inte lära hästarna att springa bredvid hindren. Därför infångare i lägre klasser. När man kommit till Msv A och CNC** kan smalhinder utan infångare förekomma.
Faktiskt duger en liten björkruska förvånansvärt bra som infångare enligt vad jag sett. Själv brukar jag använda granar, modell julgran eftersom björkar inte har några blad när vi har tävling. Bilderna av skimmlar i 100-klass. Stenen på första bilden tycker jag är lite liten. Spetsen är jag lite förvånad att TD släppte igenom. Finns en risk att fastna i.