Mantorp??? Vilka ska och vem vet hur det ser ut?

Sv: Mantorp??? Vilka ska och vem vet hur det ser ut?

Hon startade vell nästan sist ?
kan tänka hur det måste ha sett ut eftersom det va nästan halva klassen kvar innan henne :devil:lerigt

Helt slut efter en månads jobb.:cry:
Vi har haft tur med vädret sex tävlingar i rad, men inte nu.
Hästklasserna hade faktiskt färre hinderfel än vanligt.
B-ponnyerna gick som vanligt
Debutant C och D hade lite fler hinderfel än vanligt.
Över lag mycket mer tidsfel än vanligt, trots förlängd optimaltid.

Helt slut efter en månads jobb.:cry:
Vi har haft tur med vädret sex tävlingar i rad, men inte nu.
Hästklasserna hade faktiskt färre hinderfel än vanligt.
B-ponnyerna gick som vanligt
Debutant C och D hade lite fler hinderfel än vanligt.
Över lag mycket mer tidsfel än vanligt, trots förlängd optimaltid.

Men du...nu kan du luta dig tillbaka och klappa dig själv på axeln efter väl genomfört jobb!:banana:

Sen får du rycka upp dig själv ur soffan igen till våren för då ska den Grå invadera era banor!!! :rofl::rofl:

Sen får du rycka upp dig själv ur soffan igen till våren för då ska den Grå invadera era banor!!! :rofl::rofl:

Just som jag tänkt lägga av, kommer du och säger att den berömda Grå behagar komma.
Räcker det med röd matta från start till första hindret?
Alla bruningar är oxå välkomna.
F-xar med

Just som jag tänkt lägga av, kommer du och säger att den berömda Grå behagar komma.
Räcker det med röd matta från start till första hindret?
Alla bruningar är oxå välkomna.
F-xar med

Äsch, vi är inte så pjåskiga...räcker med röd matta i starten och sen vill vi har vederbörlig uppvaktning när vi kommer i mål.....:angel::D

Men bruningarna DOM får bara vara med som utfyllnad i tävlingen....

Jag var på era tävlingar i våras och då var ju vädret superfint. Typiskt med sådant jättekasst väder nu :(

Då så, då är vi nöjda :) Om tävlingsplaneringen går att få ihop så blir det Mantorps tävlingar nästa år igen. Skönt att Jennifer och Cinna bor där de bor, en hel del fälttävlansbanor inom rimligt avstånd :)

Vi svarta då är inte vi välkomna?! :eek:;)
Tro det eller ej, vi står som svart i passet även fast jag själv tycker vi är mer mörkbruna:smirk:

Lady: Ja jag kan tänka mig att banorna blev värre o värre, regnet höll ju i sig hela helgen..

OldQ: Vad jag förstår är du med o fixar o donar, får jag fråga lite försynt varför ni inte klippte gräset på dressyrbanorna och hoppbanan?
I övrigt ska jag inte gnälla på mer än att jag fick skoskav av mina stövlar för att de var genomsura och jag var tvungen att srpinga så långt mellan parkering och veterinär.. Får väl skaffa mer regntåliga och fotriktiga skor om ja ska springa sådär :)

förresten, när är vårtävlingen?

9an, var det lådan på fältet?
Den tkt inte jag det var lerigt vid, men men

Vi svarta då är inte vi välkomna?! :eek:;)

OldQ: Vad jag förstår är du med o fixar o donar, får jag fråga lite försynt varför ni inte klippte gräset på dressyrbanorna och hoppbanan?

förresten, när är vårtävlingen?

Alla är välkomna ( 08:or med tvekan )

Inte mitt bord, jag jobbar bara öster om E4an
Dom klippte 3 veckor innan, men gräset envisades med att växa.
Om dom klippt igen, skulle det förmodligen blivit värre med en massa avklippt, så dom lät bli.

Inte bestämt än, men troligen andra hälften av april.

Du har möjligen inte tillgång till banskisserna och kan skicka mig årets lättbana? :bow:
Jag missade nämligen att skriva ut den och jag skulle vila åka och träna på lätthindrena tills nästa tävling:bump:

lerigt lerigt lerigt.. men mkt bra genomförda tävlingar!! första gången jag har skrittat (!!) under en terrängritt, men de var jag tvungen att göra på den jäätte smala, ler-sandiga stigen nerför branta backen till "rumpnissarnas plattå" (elr va de nu va?) Förutom alla små-stigar va de en rolig bana me omväxlande hinder!

till några tidigare i tråden: de går ju inte att jämföra dressyrstraffen (exakt) mellan olika tävlingar (olika domare).. att de skiljer ex 5 straff från den ena tävlingen till den andra behöver ju inte betyda att den ritten var sämre...

Var och tränade på Mantorp idag :)
En ny "låda" har de fått upp, där rishäckarna stod innan. Den var lite större(vilket jag tyckte var bra;))

Och travhästen har också ändrad så den blev lite större, sen såg jag ingen annan ändring(?)

Ja, där rishäckarna stog förrut var inte bara liite för högt för B,C-ponnysarna i Debutant. Jag fick det till 85 cm o vad jag har för mej får det bara va 70?, Jag har inte ridit fälttävlan på lääänge nu så ja minns inte riktigt och hur högt får det va för Kat B i lätt klass? :)

Lådan i fråga är 69 cm (räknat från avsprångspunkten 67). Får vara 70.
Med tanke på somliga ponnyföräldrar törs :devil: inte bygga för högt.
Att sen höjden spelar ganska liten roll är en annan sak, har byggt 40 cm i tvåstjärnigt som vållade en del problem.

bara en liten fråga.... brukar man behöva hoppa spetsen i deb.??? alltså riktiga spetsen...?:crazy:
funderar på att åka dit nästa år för det verkar vara en jättefin bana men det är 40mil så jag bara undrar om det är värt det.. jag har aldrig hoppat en spets och tvivlar på att lillan ens skulle fatta va hon skulle göra...:crazy:

nån som vet om det finns nåra propar för 2008 vårtävlingar..? jag hittar inga... hittar inga propar för 2008 alls egentligen.. nån som vet var man ska leta...:crazy: känner mig helt efter men där jag brukar kolla finns bara för 2007 eller inga alls...:/

Senast ändrad av en moderator:

Du har ju hela vintern på dig att öva spetsar?! Det brukar inte vara några som helst problem om din häst är lydig och styrbar...tror det sitter mer hos ryttaren än hästen att hindret är smalare på ena sidan...:angel:

Ang. proppar så för FT finns ingen termin ute än men om du ändrar år till 2008 på förbundets sida så kommer hopp och dressyrtävlingarna för 2008 upp.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: shebeen
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur