Mannsdomninerat jobb däck va bilrecond

Ohhh, kanske man kan klämma in en fråga?
Vad jag använder för att rengöra den naturvita heltäckningsmattan som har blivit smutsig?
Vill ju inte förstöra den i stället genom att gnugga för hårt.
Jag hade aldrig hört talas om bilrekond innan däcktråden.. :o Är det något vanligt folk sysslar med alltså?

Min bil åker biltvätt på väg till verkstad eller besiktning, och ibland skakar jag ur det värsta gruset från mattorna. Bor på grusväg och kör ofta i hästkläder, så göra rent den för min skull är ingen större idé. Hade jag haft en partner som tyckte sånt var roligt hade hen dock fått putsa på den hur mycket hen ville.
de är alltid lönt att lämna in bilen , jag bor på grusväg jag med och vi får in hund/häst/jägar bilar som vi kallar dom.ser ut som fan ser ny ut när dom är rena

Efter att en idiot till fd kollega rökte och hade sin långhåriga schäfer i jobbilen (trots att han blev tillsagd att inte göra det :banghead:) älskar jag rekond. Jag har astma så jag sa bara åt chefen att nu lämnar jag in bilen för ska jag köra den kommer jag att sluta andas. Rekonden gjordes dock av en man :D lokal kille från byn som jag känner så ingen som skulle blåsa en (ja, tyvärr har branschen lokalt inte så bra rykte). Bilen blev jättefräsch :up:
skönt att de blev bra att du kan andasde krävs tid att få en bil ren från hunddoft .men de värsta är sur grädde och mjölk kunden har spilt ut och sitter i denna osen , jag dör ju av stanken

kan ju tillägga att häst /hund/jägarbil är ingenting . fläckar och mögel är ingenting.
Eller gamla frukt som möglar
grädde , mjölk, köttsaft fiskspa har man fått lukta på i varma dagar :yuck:
Eller fått in bilar där kvinnor har fött i bilen bara på med handskar och sanera säten

Säg vad jag inte möter i bilar man är härdad efter 7 år i branchen

Vi turas om eller hjälps åt att städa bilarna. Oftast är det jag som tvättar dem eftersom det finns en gör-det-själv på vägen mellan hemmet och stallet, men i perioder är det istället sambon som tvättar. Han har inga synpunkter alls, han hade aldrig tvättat/städat en bil när vi träffades, jag har däremot både tvättat och städat ett flertal... Jag känner ingen rekondare men väl en kvinnlig lackerare. Och min syrra meckar (hobby visserligen).

Sist jag vaxade en bil var nog på 80-talet, mina tvättas nån gång om året, körs där det saltas och är inte rostiga utan fina i lacken efter tvätt. Jag kör allt från byggvaror, höbalar och hundar till växter i min. Jag har alltid haft mansdominerade yrken, många gånger som enda kvinnliga anställda men har aldrig haft något intresse av att meka med bilen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 509
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar