Mannsdomninerat jobb däck va bilrecond

myzzan

Trådstartare
Vi vet ju att det är många män som bytat däcken på flickvännens, frugans,hustruns bil och de är mansdominerat yrke.

Men hur många av er polerar er bil utan att mannen lägger sig i ?

och hur många av er ser att kvinnor jobbar som bilrecondare som är mansdominerat yrke ?

Vi vet ju att det är många män som bytat däcken på flickvännens, frugans,hustruns bil och de är mansdominerat yrke.

och hur många av er ser att kvinnor jobbar som bilrecondare som är mansdominerat yrke ?
Fråga ett; Min bil poleras inte alls.
Fråga två; Har aldrig sett någon bilrecondare alls i verkligheten, däremot har jag bott med en kille som säljer bilrecondgrejor.
Varför undrar du?

• Gilla
Reactions: ptr
När jag var med man, så var det oftast jag som tvättade (och vaxade) bilen ut och invändigt utan några som helst synpunkter från honom. Har (som de flesta ungar) tvättat bil sen jag var barn, var ju en ypperlig syssla sommartid för en extra slant till glass :d
Vad roligt att höra då är de inte bara jag som är noga efter arbetstid med, jag vet vilket krävande det är men de är roligare att köra med en ren bil in och utvändigt

• Gilla
Reactions: ptr
Jag har idag köpt vax till min trailer som jag ska fixa med. Det sa de på trailerfirman var väldigt ovanligt. Jag rekondar och tvättar själv men det kan bero på att pappa har taxifirma och jag tvättat många av hans bilar + jobbat i taxiväxeln...

Jag lämnar alltid in min bil på rekond och vax/polering eftersom jag tycker det är urtråkigt och lägger hellre tiden på något roligare :p sist var det en kvinna som gjorde min bil :)
Jag tvättar bilen själv.
Min sambo gör sin bil själv.
Gött , men de är inte många kvinnor inom branschen

Jag har idag köpt vax till min trailer som jag ska fixa med. Det sa de på trailerfirman var väldigt ovanligt. Jag rekondar och tvättar själv men det kan bero på att pappa har taxifirma och jag tvättat många av hans bilar + jobbat i taxiväxeln...
De är ovanligt