Mannsdomninerat jobb däck va bilrecond

myzzan

Trådstartare
Vi vet ju att det är många män som bytat däcken på flickvännens, frugans,hustruns bil och de är mansdominerat yrke.

Men hur många av er polerar er bil utan att mannen lägger sig i ?

och hur många av er ser att kvinnor jobbar som bilrecondare som är mansdominerat yrke ?

Vi vet ju att det är många män som bytat däcken på flickvännens, frugans,hustruns bil och de är mansdominerat yrke.

och hur många av er ser att kvinnor jobbar som bilrecondare som är mansdominerat yrke ?
Fråga ett; Min bil poleras inte alls.
Fråga två; Har aldrig sett någon bilrecondare alls i verkligheten, däremot har jag bott med en kille som säljer bilrecondgrejor.
Varför undrar du?

• Gilla
Reactions: ptr
När jag var med man, så var det oftast jag som tvättade (och vaxade) bilen ut och invändigt utan några som helst synpunkter från honom. Har (som de flesta ungar) tvättat bil sen jag var barn, var ju en ypperlig syssla sommartid för en extra slant till glass :d
Vad roligt att höra då är de inte bara jag som är noga efter arbetstid med, jag vet vilket krävande det är men de är roligare att köra med en ren bil in och utvändigt

• Gilla
Reactions: ptr
Jag har idag köpt vax till min trailer som jag ska fixa med. Det sa de på trailerfirman var väldigt ovanligt. Jag rekondar och tvättar själv men det kan bero på att pappa har taxifirma och jag tvättat många av hans bilar + jobbat i taxiväxeln...

Jag lämnar alltid in min bil på rekond och vax/polering eftersom jag tycker det är urtråkigt och lägger hellre tiden på något roligare :p sist var det en kvinna som gjorde min bil :)
Jag tvättar bilen själv.
Min sambo gör sin bil själv.
Gött , men de är inte många kvinnor inom branschen

Jag har idag köpt vax till min trailer som jag ska fixa med. Det sa de på trailerfirman var väldigt ovanligt. Jag rekondar och tvättar själv men det kan bero på att pappa har taxifirma och jag tvättat många av hans bilar + jobbat i taxiväxeln...
De är ovanligt

Bara undrar ju eftersom jag är kvinna och själv är bilrecondare
Ohhh, kanske man kan klämma in en fråga?
Vad jag använder för att rengöra den naturvita heltäckningsmattan som har blivit smutsig?
Vill ju inte förstöra den i stället genom att gnugga för hårt.

Jag hade aldrig hört talas om bilrekond innan däcktråden.. :o Är det något vanligt folk sysslar med alltså?

Min bil åker biltvätt på väg till verkstad eller besiktning, och ibland skakar jag ur det värsta gruset från mattorna. Bor på grusväg och kör ofta i hästkläder, så göra rent den för min skull är ingen större idé. Hade jag haft en partner som tyckte sånt var roligt hade hen dock fått putsa på den hur mycket hen ville.

Personligen bryr jag mig inte, måste det vara en han eller hon som gör jobbet? Spela roll, huvudsaken är väl ändå att jobbet blir rätt utfört, sen vilket kön det är på den som gör det. Whatever.

Tror vi är rätt många här på buke som är kvinnor och jobbar inom mansdominerade branscher. Gillar förvisso inte att skriva så, då jag tror att alla branscher mer eller mindre håller på att bli könsneutrala, men att det är vi människor som lever kvar i vilket kön som dominerat branschen.

Har aldrig polerat bil. Tvättar i en sån där gör det själv grej utomhus när det behövs. Mannen får sköta sin bil så sköter jag min. Han brukar städa min, det gör jag aldrig pga lathet.

Jag jobbar inte som rekondare men är i en väldigt mansdominerad bransch, telekom.

Jag hade aldrig hört talas om bilrekond innan däcktråden.. :o Är det något vanligt folk sysslar med alltså?

Min bil åker biltvätt på väg till verkstad eller besiktning, och ibland skakar jag ur det värsta gruset från mattorna. Bor på grusväg och kör ofta i hästkläder, så göra rent den för min skull är ingen större idé. Hade jag haft en partner som tyckte sånt var roligt hade hen dock fått putsa på den hur mycket hen ville.

Efter att en idiot till fd kollega rökte och hade sin långhåriga schäfer i jobbilen (trots att han blev tillsagd att inte göra det :banghead:) älskar jag rekond. Jag har astma så jag sa bara åt chefen att nu lämnar jag in bilen för ska jag köra den kommer jag att sluta andas. Rekonden gjordes dock av en man :D lokal kille från byn som jag känner så ingen som skulle blåsa en (ja, tyvärr har branschen lokalt inte så bra rykte). Bilen blev jättefräsch :up:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 509
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar