Fast det är väl inte lögner? Där handlar det om vårt så fascinerande minne. Det som ofta ljuger för oss.Så tycker jag att det ofta är. Man har olika bilder av samma händelser, och så tycker ibland den ena att den andra ljuger när den berättar sin bild. När sanningen helt enkelt är att man minns olika aspekter av händelser och har tänkt på dem på olika sätt så att man har olika bild, helt enkelt.
När någon beskyller någon annan för att ljuga i sådana fall, tänker jag ofta att personen bara borde bukandas och inse att allting har många aspekter och versioner. (Livet är ju tack och lov inte en rättegång.)
Jag visar just nu en installation där några personer tillsammans resonerat sig fram till hur objekt såg ut som det inte sett på trettiotalet år. Få saker blir gemensamma för minnena är så olika. Speciellt om inga foton kan verifiera.
Diskussionsämnet i tråden uppfattar jag istället handla om konkreta saker. T.ex att "jag har ett framgångsrikt företag med massor av anställda och jag tjänar miljoner på det" När personen i själv verket inte har någon egen inkomst alls.