Många frågor! ang avel, flyg, och promenader.

diabla

Trådstartare
hur länge är dom dräktiga? jag tänker speciellt på mindre hundar, t.ex. japansk spets.

Är det som med hästar, att första kullens valpar blir mindre än nästa kull?

Vet någon hur det är med att flyga med hundar från och till USA? Jag har försökt titta på tullverkets hemsida men jag tycker att den är usel och rörig. Någon som har erfarenhet av att ta med hund till usa och sen tillbaka? Både på det lagliga sättet och kanske på det omständiga men på en del sätt lätta sättet genom tyskland?

Är detta lagom promenader för en liten spets? självklart kan det variera och olika hunder behöver olika motion men jag tänker bara på ett ungefär (går i köpa valp tankar)

Måndag - Torsdag

kl 7 - ca 15-20 min promenad

kl 12 - ca 30 min promenad

kl 17 - ca 1 h promenad

kl 21-22 - ca 40 min promenad

Fredag, lördag och söndag

ca 2 timmar per promenad per dag, utspritt eller tillsammans.

Även joggning kan förekomma vissa dagar! haha!


Bör man gå ut och gå med hunden mer eller mindre än 4 gånger? tycker ni att detta verkar vara ett bra upplägg eller ska jag ändra nått? Jag gillar att planera och försöker bara sätta ihop lite och försöker se hur min "nya" vardag kommer att se ut med hund.


Jag har föreläsning bara 3 gånger i veckan utspritt vilken dag det är så jag har ju tid att gå ut mer med hunden, men behöver den mer än vad jag har planerat eller verkar det bra?

Självklart om hunden har extra mycket energi en dag så stannar jag ute mer och vice versa.
 
Sv: Många frågor! ang avel, flyg, och promenader.

Ska du köpa valp så behövs det springas ut fler än fyra gånger om dagen skulle jag tro. :D
 
Sv: Många frågor! ang avel, flyg, och promenader.

ja jo det förstår jag men jag menar mer sen när den är rumsren
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp