Många djurhållare saknar tillstånd

Sv: Många djurhållare saknar tillstånd

Så om man har fler än tre hästar hemma måste man alltså ansöka om tillstånd nu?

Det står väldigt konstigt måste jag säga.
Har varit i kontakt med Miljö och Hälsa i min kommun.
Där står det och dom har även sagt det till mig att jag får äga 9 egna hästar. Har jag fler måste jag begära tillstånd.
Jag får ha 3 inackorderingar vill jag ha fler får jag begära tillstånd.
Men mitt stall tex är godkänt för 10 hästar.

Okej, här har vi fyra egna och två inhyrda. Då behöver man inte ansöka då? Det står ju väldigt konstigt, man förvarar ju även sina egna hästar, menar jag.

Jag tror allt är olika från kommun till kommun, bäst att ringa o fråga..en del verkar kunna få hålla hur många hästar som helst innan de behöver tillstånd..andra får bara ha en liten skala.
Jag hade ringt och kollat och hört vad som gäller för ditt län!

Ja, det är lite lustigt det där. Det borde ju vara samma regler som gäller över hela Sverige. Men kolla upp du. Det är ju säkrast. Jag rinde direkt när jag fick mitt brev i våras och frågade hu dom menade.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Soapbubble
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 747
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka