Sv: Månadens sadeltråd
Renskinn.
Det är jättevanligt att de får sk. "vinterskav" bak vid länden den här tiden på året. Min får så varje år också. Har ett renskinn som är det enda som jag provat som hjälper. Håren ska ligga nedåt och i samma riktning som hästens hår. de gör så att det inte finns ngt som skaver alls. De är dyra men är värda pengarna då de håller i evigheter.
mvh/mackan
Min häst har fått skav bak på ryggen av sadeln. Han verkar inte ha ont, ömmar inte och jag märker ingenting när jag rider. Sadel är utpassad av saldeutprovar, har dock fårskinspadd då den inte ligger 100% han var tydligen svår att hitta en helt rätt passande sadel till Köpte sadeln i Maj 2006. Just nu rider jag endast med fårskinspadd då jag tyckte att det blev lite värre när jag hade schabrak under.
Ngn som har ngr bra tips som man kan göra åt detta? Vill inte att pollen ska få ont...
Renskinn.
Det är jättevanligt att de får sk. "vinterskav" bak vid länden den här tiden på året. Min får så varje år också. Har ett renskinn som är det enda som jag provat som hjälper. Håren ska ligga nedåt och i samma riktning som hästens hår. de gör så att det inte finns ngt som skaver alls. De är dyra men är värda pengarna då de håller i evigheter.
mvh/mackan