Man vill ju ha en till....

YorkWann

Trådstartare
Och egentligen hade det tidsmässigt passat bra med en valp just nu. Men har sagt till mig själv att det inte kommer ske ska få ordning på lille herrn här först, så om tre till fem år kanske :angel:

Men iaf, jag har en setter just nu, och är otroligt nöjd med den rasen, dock funderar jag lite smått på en mindre hund, inte jätteliten men typ cocker spaniel.

Just nu har jag två raser i huvudet, just engelsk cocker och Australisk terrier (Tack Gnist, :D :angel: ) Kanske i minsta laget?

Har läst på lite om båda raserna, just att jag är liite osäker på cockern då jag träffat på ganska dåliga exemplar av dem (påhoppad och biten ganska rejält :crazy: )

Så, ni som har dessa hundar, skulle de passa i stallmiljö, dvs orka vara med ganska långa dagar i stallet, klara av väder och vind där ;)Samtidigt som de ska funka att vara med en förmiddag tex på jobbet.
Kör ganska mycket lydnadsträning och vill fortsätta med det. (Dock absolut inte på elitniva på nått sätt)
vill ha en pigg, glad, alert hund med vilja att vara med och jobba, samt med en "på och av knapp". Är inte direkt intresserad av utställning och dylikt och en cocker hade jag klippt ner, dock får hunden ha behov av pälsvård.

Ni får gärna komma med andra förslag med.

Sv: Man vill ju ha en till....

Givetvis ska du skaffa en aussie :D :angel:
(inte alls partisk i frågan)

De är ju inte små och peckliga precis, utan tämligen robusta och väl rustade för
ganska långa dagar i stallet, klara av väder och vind där Samtidigt som de ska funka att vara med en förmiddag tex på jobbet.
Kör ganska mycket lydnadsträning och vill fortsätta med det. (Dock absolut inte på elitniva på nått sätt)
vill ha en pigg, glad, alert hund med vilja att vara med och jobba, samt med en "på och av knapp". Är inte direkt intresserad av utställning och dylikt och en cocker hade jag klippt ner, dock får hunden ha behov av pälsvård.

Helt klart en aussie du har beskrivit där :p

jo tack, och du görju inte saken ättre av bilderna på din hemsida... ;)

Men hur är det med pälsvård på en sån liten sak då?
Och funkar de verkligen till lydnad? *fördommar* ;)

Kan du inte lägga in en bild med en aussie och en människa elelr annan hund där man ser hur stora de är?

:eek: Jo, valparna är ju underbara! Och hemsidan är ju full av sådan bilder!!

Mina tikar ligger på ca 27 cm och Strumpan är något högre.

Vikterna på tikarna ligger på 7-8 kg och strumpan ca 9 kg.

Ska se om jag kan fixa en bild inom kort..

Jadet gick ju bra med det där att vänta... :crazy:

Så nu sitter jag här med två, typ EN månad efter jag skrev den här tråden... *skakar på huvudet*

:D

Men ruskigt söt är hon :love:

"eh ursäkta är det okej för dig om jag går här bakom
er allihopa."
- aussietiken på väg till hästhagen :D

Kolla in Norrlandsresan *bilder* på senior! tror hon fick med någon bild på lillhunden iaf!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 474
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 601
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka