Äsch. Jag är så blåst så jag hänger inte ens med i resonemanget. Inte är jag intresserad av fiske heller. Förmodligen därför jag inte förstår.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@makarontanten
Jag ska försöka förklara det här så enkelt jag bara kan.
Jämställdhet handlar inte om att alla oavsett kön ska kunna, vilja, våga eller slippa samma saker.
Jämställdhet handlar om att alla oavsett kön ska ha möjligheten att kunna, vilja, våga eller slippa samma saker.
Utan att bli hånad. Oavsett om det handlar om att måla naglarna, rensa fisk, tala i grupp, ha sex, be om löneförhöjning.
Men vem bryr sig?? Vad spelar det för roll? Och? So what? Que?
Jag fattar inte. Så länge dessa kvinnor inte mordhotar folk för att få dem att ordna deras jävla kräftor kan jag inte se varför någon behöver engagera sig i deras matlagningsvanor. Deras utseende fattar jag fortfarande inte varför du tjatar om. Får de inte se ut som de vill?
Nope, det var jag. Duckface på facebook varje dag och sen en bedjan om att : Jo jag vill gärna köpa kräftor om de är kokta och klara, för jag vågar inte... Jo då, kvinnligt så det förslår och sen en bild på deras nya naglar också, kvinnligt som tusan...
För i ditt jämlika samhälle får inte kvinnor posta bilder på sig själva där de tycker att de är fina om de inte kan tillaga älg?Självklart får de det, men när de visar upp sina naglar, sina bröst, sina läppar och nya ögonfransar som att det är allt som betyder något här i världen, så får de inte mina sympatier om ett jämställt samhälle. Ge dem en köttbit från en älg och de undrar vad de ska göra med den. Nja jämlikt?
Reagerade också på det.Kvinnligt låter som ett skällsord när du använder det.
För i ditt jämlika samhälle får inte kvinnor posta bilder på sig själva där de tycker att de är fina om de inte kan tillaga älg?
Ooooooookej.
Mvh kan inte tillaga älg och är därför exkluderad från jämställdhet för all evig tid.
Och genom mig drar en lavin av känslor...frustrerad, häpen, ledsen. Mest blir jag nog ledsen.
Men läser du något du svarar på?Men hallååååå ( inte du niphredil) .. Såg ni trådstarten och vad ni skrev från början?
Jag är ganska viss om att vi ganska snart kommer att få förklarat för oss att DET FAKTISKT FINNS WOMANSPLAINING OCKSÅ.
Och ingen dömmer karlarna i början av denna tråd?
Självklart får de det, men när de visar upp sina naglar, sina bröst, sina läppar och nya ögonfransar som att det är allt som betyder något här i världen, så får de inte mina sympatier om ett jämställt samhälle. Ge dem en köttbit från en älg och de undrar vad de ska göra med den. Nja jämlikt?
Självklart får de det, men när de visar upp sina naglar, sina bröst, sina läppar och nya ögonfransar som att det är allt som betyder något här i världen, så får de inte mina sympatier om ett jämställt samhälle. Ge dem en köttbit från en älg och de undrar vad de ska göra med den. Nja jämlikt?
Men så himla tråkig attityd att nedvärdera kvinnor som inte vill koka kräftor. Män som inte vill koka kräftor då?
Kvinnligt låter som ett skällsord när du använder det.
Vilka märkliga kvaliteter att värdera högt hos vänner. Vad gör du, förbereder dig för en zombieapokalyps?![]()
Jag nervärderar ingen, men jag avskyr att det ska skrivas en massa saker om män, och att kvinnor ska hävda sig så jävla bra utan att ens kunna ta en bråkdel av "skitgörat" i livet men ändå ska kalla sig som jämställda och lika...
Jösses jag skulle trycka på citat och slant på gillaknappen..Jag nervärderar ingen, men jag avskyr att det ska skrivas en massa saker om män, och att kvinnor ska hävda sig så jävla bra utan att ens kunna ta en bråkdel av "skitgörat" i livet men ändå ska kalla sig som jämställda och lika...