Man blir ju galen!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Jag och min sambo är galna känns det som, vi vill ha allt nu..... barnvagn, kläder, skötbord, säng mm. När började ni andra gravida och mammor titta på sådanna saker??? När (i vilken vecka) köpte ni er barnvagn? Är det bara vi som är galna och vill köpa allt NU.....
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Warmia skrev:
Jag och min sambo är galna känns det som, vi vill ha allt nu..... barnvagn, kläder, skötbord, säng mm. När började ni andra gravida och mammor titta på sådanna saker??? När (i vilken vecka) köpte ni er barnvagn? Är det bara vi som är galna och vill köpa allt NU.....

Det är väl inte galet att köpa sakerna efterhand istället för allt på en gång precis innan barnet ska födas? Nu är jag inte gravid för tillfället (vad jag vet i alla fall:smirk: ) men när jag var det för snart 5 år sedan köpte vi första vagnen när jag var i v14 så du är definitivt inte ensam:D

Enda tråkiga var att det tog så lång tid innan man fick använda alla fina saker man köpt.
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Vi började köpa saker 1½ månad innan BF. :) Kändes lite lagom.. behövde inte vänta såå länge innan man kunde börja använda sakerna.
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Mitt tips är att du börjar med kläder och småsaker och väntar lite med vagn och skötbord. Detta eftersom man ändrar sig lite grann under tiden och kanske kommer fram till andra behov än man tidigare prioriterade allt eftersom. (typ: i början kanske man tycker att det verkar som en toppenidé att ha skötbord i sovrummet, men sen kanske man trots allt tycker att det känns fräschare att hitta en lösning med tillgång till vatten).

Annars tycker jag att det är en bra idé att köpa lite i taget, det blir inte så kostsamt då. Jag köpte första grejen när jag var i v 22 eller nåt sånt och då började jag köpa kläder. Nu har jag i stort sett allt inhandlat och ca 1 månad kvar och det är tur att jag inte började shoppa för sent, jag hade aldrig orkat/njutit av att gå i affärer och spana nu (har en del problem med foglossning etc). Mycket finns ju dock att köpa via webben.

PS, beställde barnvagn i ca v 27-28 nångång, det har ju ett par veckors leveranstid.
 
Senast ändrad:
Sv: Man blir ju galen!!!!!

mino skrev:
Mitt tips är att du börjar med kläder och småsaker och väntar lite med vagn och skötbord. Detta eftersom man ändrar sig lite grann under tiden och kanske kommer fram till andra behov än man tidigare prioriterade allt eftersom. (typ: i början kanske man tycker att det verkar som en toppenidé att ha skötbord i sovrummet, men sen kanske man trots allt tycker att det känns fräschare att hitta en lösning med tillgång till vatten).

Beror nog mycket på hur man är som person och hur man bor. Jag och min man var tidigt överens om att vi skulle ha två skötbord, ett till var våning så man slapp springa i trappan varje gång blöjan behövde bytas. Av någon anledning blev skötbordet på övervåningen aldrig använt.

Däremot ville jag inte köpa så mycket kläder innan barnet var fött eftersom jag dels inte visste om det skulle bli en flicka eller pojke, dels visste jag ju inte riktigt hur stort det skulle bli. Enligt sista ul skulle barnet väga runt 4,5kg, men oj så fel de fick. Hon vägde 3680g när hon föddes. Lite kläder hade vi köpt i neutrala färger som gult t ex.
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Warmia skrev:
Jag och min sambo är galna känns det som, vi vill ha allt nu..... barnvagn, kläder, skötbord, säng mm. När började ni andra gravida och mammor titta på sådanna saker??? När (i vilken vecka) köpte ni er barnvagn? Är det bara vi som är galna och vill köpa allt NU.....
Jag har börjat leta och är inte ens gravid än:o . Drog ut spiralen igår och hoppas på snabbt resultat!
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

jag och gubben min köper lite saker varje månad, men skötbord, spjälsäng och barnvagn väntar vi lite med, mest för att vi inte riktigt har kunnat komma överens samt att vi ska flytta snart och känns onödigt att köpa sånna stora saker innan flytten.
vi köpte dom första sakerna i vecka... hmm.. tio eller elva tror jag att det var.. vi är ju inte så långt gånga än.
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Vi köpte vagnen redan i v 6! Gjorde ett superduperfynd på Block*et som vi inte kunde låta bli. Någon/några veckor senare fyndade vi skötbord och nåt annat (minns inte på rak arm vilket som kom i vilken ordning). Har köpt saker allt eftersom (kläder tex). Fyndade tex bröstpump och mjuklift på Trad*era för ett par veckor sen! Spjälsäng köpte vi för några veckor sen. Har BF imorgon.
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

vi spridde ut allt, handlade vagn i v 38 efter att ha forskat i typ 3 mån vad vi skulle ha.... hihi
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Jag köpte inte en pryl innan bebis föddes. Min mamma och min svärmor skötte allt "hopsamlande" fram tills nu (Stina är drygt fem månader) så har jag inte måstat köpa en enda sak (fast jag har köpt en overall och en dress bara för att). Vi har ärvt och fått ALLT vi behövt (och en del vi inte behövt ;) )av släkt, vänner och godhjärtade bukefalister!

Men å andra sidan hade/har jag inte haft råd att handla heller (Hade vi inte fått/ärvt saker hade jag fått sälja hästarna). Kanske blivit mer om jag haft några pengar och kunnat shoppa loss lite.

Jenny-som känt sig trist och tråkig och faktiskt lite som en sämre mamma för att jag inte kunnat köpa allt fint jag vill att min bebis ska ha. Men det har gått över nu, tack vare alla snälla människor har min bebis allt hon behöver ändå!
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Jag var beräknad 23e december, handlade 26e december :p hehe säger det något :D (bebis kom nyår)
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Vi började handla när jag var i v.30 har jag för mig.
Igår handlade jag det sista. Är i v.39 nu.
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Warmia skrev:
Jag och min sambo är galna känns det som, vi vill ha allt nu..... barnvagn, kläder, skötbord, säng mm. När började ni andra gravida och mammor titta på sådanna saker??? När (i vilken vecka) köpte ni er barnvagn? Är det bara vi som är galna och vill köpa allt NU.....

Jag har försökt vänta så länge som möjligt. Det finns så mycket fina och gulliga grejor att jag lätt hade gått överstyr annars. :D Jag köpte två bodysar innan jul, vilket kändes väldigt crazy. Vagnen beställde vi i mellandagarna, tror jag var i ve 27 då ungefär. Men det var så lång leveranstid så det var därför.

Denna veckan har jag köpt det sista, dvs det vi känner att vi vill ha hemma när bebisarna kommer. Kläder, sängar, skötbädd osv. Höll på att gå överstyr när jag skulle köpa kläder. Det är tur att jag inte vet vad det är för kön, annars hade jag köpt massor av fina babykläder! :angel:

/Timsetim (36+0)
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Jag är ruskigt vidskeplig så jag har inte handlat förrän i absolut sista minuten. Till första barnet köpte vi allt efter hon kommit...vi fick också en del som släktingar köpt men också det efteråt. Till andra hade vi ju det mesta redan.

Nu till tredje som är lite sladdis handlade jag veckan innan BF...
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Vi tänkte att vi ska försöka sprida ut inköpen lite.

Egentligen känns det lite tidigt för mig i alla fall, att köpa några stora grejjer ännu (är i v15). Men eftersom en bekant flyttade från lägenhet till hus nu i veckan, ville han verkligen bli av med lite bebisgrejjer och vi fick köpa en del saker till ett kanonpris. Det kunde vi naturligtvis inte motstå :D
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

vi har köpt klart alla större/dyrare grejjer (tror jag.. om vi inte glömt något :smirk: ) och jag är i v.30. vi har köpt: skötbord, barnvagn, babyskydd, badbalja, babysitter. ska använda vaggan jag hade när jag var liten till en början. och så lite kläder förståss men mycket är ärvt och lånat. känns ganska skönt att ha det mesta klart redan men man kanske är tidigt ute :p
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Jag är inte ens gravid (tyvärr, men vi kämpar på) och jag vill handla hela tiden köper viserligen mest kläder och böcker, lite leksaker och så men jag går och sneglar på allt från barn mat till barnvagnar..
 
Sv: Man blir ju galen!!!!!

Vi köpte vagnen i september (beräknad föda feb, bebis kom i dec)
Fick köpa den billigt av en arbetskamrat.. Ångrar nu att jag inte väntade & köpte en annan för jag gillade aldrig den jag köpte:cry:

Spjälsängen hade vi sedan innan (min & mina syskons gamla)
& bilbarnstolen hade vi fått en, men pojkvännen gick ändå & köpte en ny när vi låg på sjukhuset...
Kläder fick vi börja köpa på sjukhuset för hon var ju lite för liten för "vanliga" bebiskläder..
Var så söt i strl. 40 ... Som en liiiten docka.:love:

Och jag kan fortfarande inte gå in i en klädaffär utan att ta en sväng förbi bebisavd. Det finns ju så mycket söta kläder...
Hade jag bara haft pengar så hade jag köpt mer än jag behöver & kan använda :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: Amha
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 632
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Tuvstarr
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 508
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp