Sv: Mammor!

Vi blev också överkörde på BB. Tio timmar efter förlossningen började personalen flask-mata Li trotts att det inte fanns någon egentlig anledning. Hon hade ju fått mat vid förlossningen och enligt BM och läkare jag pratat med efter BB-vistelsen så kan en bebis klara sig ett dygn utan att amma på den mägnden hon fick i sig. De lyckades dessutom övertala mig att stanna kvar ett dygn till mot min vilja med argumentet att jag skulle få panikångest och bli deprimerad om jag åkte hem. :crazy:

Nu funkar inte amningen alls för oss, tyvärr, trotts att jag har mjölk för att föda en hel by med bebisar. Hon VILL inte ta tutten trotts träning. Jag är övertygad om att jag hade mått mycket bättre med mig själv om vi fått sköta det på vårt sätt och om någon FRÅGAT mig innan det togs en massa beslut. Min BM har lämnat en klagan till BB't vi vistades på för att det här sköttes så "fult".

Det är därför jag tycker det är så viktigt att man står på sig om det är något man tycker är fel. Att ta emot råd från kunniga är bra, men deras ord är inte alltid sanningen för det egna barnet och man måste sålla.

Förlåt TS för skräckhistorierna.


Vad bra att din bm har lämnat in klagan för så får det inte gå till:mad:

Följde ju din "födelsetråd" och tycker verkligen att det var för :devil: som de behandlade dig.

Ibland undrar man varför vissa människor jobbar där de gör när de inte har de kvaliteerna som krävs:mad:

När jag kom upp på neontalen efter 78 timmars förlossning, min son föddes livlös:cry: så sa de -jaså passar det att komma nu, vi vet ju att du inte vill veta av ditt barn så för oss behöver du inte låssas:eek:

Jag hade legat på förlossningen och vrålat efter mitt barn i 4 timmar då, men bb personalen sa att de höll på med min son så att jag inte fick komma dit, jag var 17 år då.
 
Sv: Mammor!

När jag kom upp på neontalen efter 78 timmars förlossning, min son föddes livlös:cry: så sa de -jaså passar det att komma nu, vi vet ju att du inte vill veta av ditt barn så för oss behöver du inte låssas:eek:

Jag hade legat på förlossningen och vrålat efter mitt barn i 4 timmar då, men bb personalen sa att de höll på med min son så att jag inte fick komma dit, jag var 17 år då.

Herregud, ibland är det så man blir mörkrädd. :crazy:

Dock kan jag säga så här:
Jag sa i slutet på grav. att jag aldrig, någonsin, över min döda kropp skulle ha barn igen. Och man kan tycka att med resan som vart så skulle jag stå fast vid det.

Men det gör jag inte... :o:love: Jag kan mycket väl tänka mig en knodd till! När man väl kommit till ro är det värt det, ÄVEN om det vart jävligt.

Man får bara hoppas att skräckhistorierna tillhör undantagsfallen, även om det är dem man lägger på minnet. :crazy:
 
Sv: Mammor!

Nu funkar inte amningen alls för oss, tyvärr, trotts att jag har mjölk för att föda en hel by med bebisar. Hon VILL inte ta tutten trotts träning. Jag är övertygad om att jag hade mått mycket bättre med mig själv om vi fått sköta det på vårt sätt och om någon FRÅGAT mig innan det togs en massa beslut. Min BM har lämnat en klagan till BB't vi vistades på för att det här sköttes så "fult".

Förlåt TS för trådkapning.
Men odugling, har du testat en "napp" på tutten?
Det har jag och då suger Saga jättebra, aldrig några problem med amningen på det sättet. Dessutom skonas bröstvårtorna bra.

Saga tar napp, flaska och "tutten" jättebra, trots nappflaska hennes första 3 dygn på BB..
 
Sv: Mammor!

Jo, vi har provat med napp på tutten, det funkar sådär. Hon snuttar ett par minuter sen blir hon så upprörd och arg att hon ger upp. Men vi fortsätter att träna ändå, ibland går det sådär och ibland går det inte alls. Har haft mycket hjälp från min BM och BB-hemvård så vi fortsätter kämpa på med amningen. :)
 
Sv: Mammor!

Javisst skaffar man en till:love:

Jag har 22 månader mellan mina:love:

Så det var inget som avskräckte mig utan snarare tvärtom:angel: typ jag ska:devil: visa dom hahahaha att jag kunde ha en "normal" förlossning.

Fast det kunde jag inte:o nästa slutade i akutsnitt men jag skulle göra om det miljoner gånger bara jag fick mina älskade barn:love: de är värda allt i världen:love:
 
Sv: Mammor!

Man får bara hoppas att skräckhistorierna tillhör undantagsfallen, även om det är dem man lägger på minnet. :crazy:

Min svägerska fick en sån där dröm förlossning:) fick lite känningar vid halv fem på morgonen åkte iväg till bb vid åtta resan tog en timme och klockan tio är prinsessan redan ute:love:
 
Sv: Mammor!

Lyssna på din magkänsla, vill du och bebisen samsova och bära mkt så gör det, tex. Man kan inte skämma bort bebisar/barn med närhet!

Jämför inte för mkt med alla andra. Alla familjer (och bebisar!) är olika. Olika saker funkar för olika bebisar/familjer, men lyssna och sålla sen.

Lite inte blint på BVC, det är inte alltid de vet..

Läs på ordentligt om amning, och kolla gärna www.amningshjalpen.se

Köp en trikåsjal och lär dig knyta den.

Hitta några andra mammor som du trivs ihop med, som du känner dig trygg med.
 
Sv: Mammor!

Blir det en pojke så ha en handduk på skötbordet som han ligger på och sen en handduk att skydda dig och allt runt ikring med ;)

Öppna blöjan försiktigt, kolla åt vilket håll snoppen ligger, öppna blöjan helt och lägg över en handduk.

Rasmus kissar alltid när jag tagit av blöjan trots att han kissat i blöjan, skönare i det fria ju ;)

Då skulle jag ha en potta på skötbordet! :idea:
 
Sv: Mammor!

Köp amningströjor, och om du känner att det känns jobbigt ändå kan du ju ha en "filt"/sjal över axeln. Bebisen täcker ju det mesta även utan "filt", men som sagt för dig kanske det vore bra.
 
Sv: Mammor!

KL

Det finns säkert undantag men detta gäller nog för de flesta:

Underlivet blir sjukt svullet efter förlossningen. Har man inga större bristningar kan man kyla för att minska/slippa svullnaden (typ blöt binda från kylen/frysen). Själv hade jag blivit ganska rejält ihoplappad så de rekommenderade inte kylning för att det är bra med blodgenomströmning för läkningsprocessen.

Magen direkt efter förlossningen är som i 6:e månaden ungefär. Graviditetskläder gäller ett bra tag efter förlossningen, tyvärr.

Det är vanligt att blöda jättemycket efter förlossningen. För mig skulle always-bindor inte räckt någon vart alls. Körde på BB:s både där och antal dagar hemma (även om de är helt hemska).
 
Sv: Mammor!

Då skulle jag ha en potta på skötbordet! :idea:

Hur ska jag hinna få honom på pottan innan han kissar, och han gör det bara när jag byter! När pappa byter så gör han det inte *hrm*

Lupino skrev:
Magen direkt efter förlossningen är som i 6:e månaden ungefär. Graviditetskläder gäller ett bra tag efter förlossningen, tyvärr.

Tror det är väldigt induviduellt, visst är de skönare med mjukisar men jag kunde ha mina gamla jeans 2 veckor efter förlossningen.
 
Sv: Mammor!

Alvin gör likadant, jag skulle heller aldrig hinna få upp honom i en potta innan han är färdig. Det säger ju bara "skvjutt" och så han han kissat, fort går det ju.
 
Sv: Mammor!

Fyll också frysen med fika bröd så du slipper känna den pressen när "alla" vill komma och se underverket,

Eller säg åt gästerna att ta med sig fika. Jag tycker det är en självklarhet att man tar med sig fikabröd/mat när man hälsar på nyblivna föräldrar.
 
Sv: Mammor!

Hur ska jag hinna få honom på pottan innan han kissar

Vår son kissade oxå så fort man öppnade blöjan. Men när han var 7, 8 veckor började vi hålla honom över en spann, och det tog inte lång tid innan han kände igen proceduren.

Fast det är svårt att pricka rätt i en spann, så efter några veckor bar vi honom till toaletten istället. Han kissade så gott som alltid när vi höll honom över toan, tills han var runt 10 månader. Himla smidigt!:) Sen började han protestera. Nu är han 1,5 år och kissar väldigt sällan på toan eller pottan.
 
Sv: Mammor!

Min kompis jobbar som barnsköterska. Och hon sa ett knep med småpojkar som kissade på en när man skulle byta blöja. Man lägger dom på skötbordet, öppnar blöjan helt, därefter lägger man över blöjan snabbt igen över snoppen...då kissar dom i blöjan. Sen äre bara å byta. Då slipper man ju handdukar hela tiden. öppna-stäng-öppna är ledordet ;)
 
Sv: Mammor!

Min kompis jobbar som barnsköterska. Och hon sa ett knep med småpojkar som kissade på en när man skulle byta blöja. Man lägger dom på skötbordet, öppnar blöjan helt, därefter lägger man över blöjan snabbt igen över snoppen...då kissar dom i blöjan. Sen äre bara å byta. Då slipper man ju handdukar hela tiden. öppna-stäng-öppna är ledordet ;)

Japp så gjorde jag med min son:)
 
Sv: Mammor!

Hur ska jag hinna få honom på pottan innan han kissar, och han gör det bara när jag byter! När pappa byter så gör han det inte *hrm*



Tror det är väldigt induviduellt, visst är de skönare med mjukisar men jag kunde ha mina gamla jeans 2 veckor efter förlossningen.

Och jag hade mina vanliga jeans under hela graviditeten så dom kunde jag ta på mig direkt efter förlossningen om jag velat det. Jag använde mig mest av mjukisbyxor både som gravid och efteråt. Att jag sen hade ett jobb som inte krävde några vettiga kläder gjorde att jag kunde ha vanliga träningsbyxor. PERFEKT!

(måste ju såklart berätta att jeansen är inte av modell slimmade utan lite mer löst sittande, mot slutet av graviditeten satt dom inte så löst men dom gick på mig iaf:banana:)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 316
Tjatter Mamma fyller 70 om knappt 2 månader. Jag vet inte vad jag ska köpa. Så i den här tråden får ni tipsa om alla presenter ni kan komma på...
2
Svar
23
· Visningar
1 364
Senast: Tofs
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 691
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 892
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp