Mammaledighet???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mammaledighet???

Jag jobbade tom början av juni och barnet var beräknat till augusti. Blev sjukskriven pga jag hade sån bäckenbottenuppluckring att jag knappt orkade gå, sitta etc...

Sen var jag hemma ganska länge med första barnet ca 20 mån pga barn nr 2 kom.

Med andra barnet var jag hemma 1år o 4 mån sen var min ex sambo hemma o tog ut sina pappa dagar och inskolningen på dagis....

Jag känner flera som börjat jobba ganska direkt efter födslen o det har gått bra så det beror väl på hur man mår och vad man har för jobb osv.... Jag ångrar inte att jag var hemma för jobba hinner man göra i flera år ändå...=)

Lycka till!

/M
 
Sv: Mammaledighet???

Alla tycker inte det är så mysigt att amma även om dom kan. Jag är sån. Jag var mycket tveksam till att jag skulle vilja amma innan första föddes, nu kunde jag och det gick bra, även med andra. Speciellt mysigt tycker jag inte det är i alla fall. Jag har tvärtom tyckt det varit rätt skönt att sluta amma. Det har inte varit den finaste gåvan jag kunnat ge mig själv, däremot väldigt praktiskt (framförallt nattetid) och nyttigt för barnet.
 
Sv: Mammaledighet???

Man behpöver inte göra antingen eller. Du kan göra både och.

Jag har mmat mina barn OCH givit ersättning, det har gjort livet enklare både för mig och för andra som också har haft hand om dem.
 
Sv: Mammaledighet???

En vän kunde inte amma hon klarade inte att föra sitt barn till bröstet pga tidigare upplevelser hon ville ändå att sonen skulle få det bästa:love: hon pumpade och gav i flaska hon "ammade" helt i sex månader:bow: :bow: :bow: Eloge till henne:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Mammaledighet???

anhe skrev:
Alla tycker inte det är så mysigt att amma även om dom kan. Jag är sån. Jag var mycket tveksam till att jag skulle vilja amma innan första föddes, nu kunde jag och det gick bra, även med andra. Speciellt mysigt tycker jag inte det är i alla fall. Jag har tvärtom tyckt det varit rätt skönt att sluta amma. Det har inte varit den finaste gåvan jag kunnat ge mig själv, däremot väldigt praktiskt (framförallt nattetid) och nyttigt för barnet.
Vad jag menar med den finaste gåvan är att i vår tid när allt är så stressigt :eek: kan det vara bra att känna att man behövs:) att bara man som mamma kan ge sitt barn det bästa:love: och vara stolt över att kroppen är så underbar att den faktiskt kan producera exakt det barnet ska ha för att må bra,:d Sen vet jag att många inte alls tycker om att amma alla är olika men jag tycker att man ska ta vara på den lilla tid man är gravid och har små barn inte tappa bort den och ångra sig sen njut av era underbara bebbar:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Modest
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 436
Senast: orkide
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 711
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp