Mammaledig, jobba extra?

MsSleepalot

Trådstartare
Jag har varit mammaledig sedan slutet på oktober och hade havandeskapspenning före det. Tar nu ut 5 dagar/vecka och tycker jag får så lite pengar=/ skulle behöva lite mer...

Så nu funderar jag, kan jag jobba extra? Om jag tex tagit ut 5 dagar i veckan, låt säga mån, tis, ons, tor, fre. Kan jag då jobba lör och sön? Utan att behöva göra något som någon anmälan eller annat utan bara gå dit och jobba?

Och sen om jag en annan månad tar ut tis, ons, tor, lör, sön, kan jag då jobba mån och fre?

Har jag förstått detta rätt?:D

Sv: Mammaledig, jobba extra?

måste man inte ta ut en fredag eller mån i anslutning till lördag söndag??
vet inte riktigt 100 hur de funkar om man är ledig andra veckodagar men min man kan inte enbart ta ut lör och sön utan måste ta en fredag eller måndag i samband med helgledighet.annars får du ju jobba den tiden du inte tar ut fp för.:)

För att få hel föräldrapenning på sjukpenningnivå för dagar som normalt är arbetsfria måste du ta ut hel föräldrapenning dagen före eller efter de arbetsfria dagarna.

/FK

jag skriver in hur jag jobbat där man kan lämna kommentarer. allt för att gardera mig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 223
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 311
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 622
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar