mammagris??

Sv: mammagris??

Ditt barn är just i fasen där de allra flesta barn har en rädsla för främlingar & är extra beroende av sina föräldrar, vanligtvis mamman.
Barn kommer i olika faser i livet som går över,de kommer bara dit olika snabbt & det du beskriver är fullt normalt.
I den fasen barnet är i nu skulle jag "stå ut" & tillgodose barnets behov, jag tycker inte man lämnar bort barn mot deras vilja när barnet vill vara hos mamman.

Min son fick ju aldrig den där "riktiga" främlingsrädslan, jag var själv på kurs när han var 3 månader gammal, men då har han som sagt alltid varit trygg, hade han varit som du beskriver din dotter hade jag aldrig funderat på att åka iväg.
Du är säkert ingen dålig mamma men som mamma får man inse att det inte är en själv som kommer i första hand längre, det är barnet, & så länge du kommer ihåg det så kommer det säkert gå bra.

Det dröjer ända tills ditt barn är runt tre år innan det är ok med alla andra. Under den underbara tiden så är mamma allt!! Förhoppningsvis kan pappa duga då och då men det är framför allt mamma som är trygghet!! Bröst = power!! Barns behov är att överleva och att känna att de är ovillkorligen älskade what so ever. Bara njut, snart är den tiden förbi!

Vi måtte vara lyckligt lottade för med min bebba har pappa gått precis lika bra som mamma sen födseln. Och även farmor har nästlat sig in till att funka superbra. Dottern är iofs 7 månader, få se vad som händer i den beryktade 9månadersseparationsfasen :D

Min dotter var helt övertygad om att hon skulle dö om hon var hos någon annan än mig, (inklusive hennes stackars pappa) tills hon var ca 3 år. Sedan blev hon det självständigaste av mina barn. Men dagisinskolningen (vid 2 års ålder) var inte rolig!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 019
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte