mammagris??

A

angel83

vad ska man gör när ens dotter är en mammagris...skriker så hon tappa andan om hon e hos någon annan!!!
jätte jobbigt att sitte vid sidan o lyssna men hon måste ju lära sig oxå...ha någon ngt tips!!
kan ju säga hon är snart 4månader:confused::cry:

Sv: mammagris??

Vid den åldern måste hon inte lära sig något annat än att vara trygg. OM mamma är tryggheten så låt henne vara hos dig.

men jag ha behövt åks iväg utan henne vart på kurs o lite...
hon kan ju inte ens vara hos sina mor o far förääldra!

Vid 4 månaders ålder är det nog bättre att utgå från barnets behov än sina egna. Måste du verkligen åka iväg på kurs och dylikt redan, när ditt barn behöver dig? Är barnet inte redo att vara hos sina mor/farföräldrar vid 4 månader är det något man får respektea, det är så kort tid de är små och det är inget de ska "lära sig". Det växer de ifrån, låt det ta den tid det tar.

Din dotter kommer inte att lära sig ngt, hon är 4 månader....

Hur är det med barnets pappa?

Om din dotter behöver dig nu när hon är så liten så är det väl ingen nödvändighet att åka på kurs ?

Du får helt enkelt ha tålamod och ge henne den tid hon behöver :)

Håller helt med ovanstående! Hon ÄR en mammagris och ska vara det i den åldern! Passa på och njut, bebistiden är kort i ett barns liv. Hon lär sig dessutom inget av att skrika i någon annans famn, det är du som ska lära dig att lyssna på henne. Var glad åt att hon känner sig trygg hos dig!:)

men jag ha behövt åks iväg utan henne vart på kurs o lite...
hon kan ju inte ens vara hos sina mor o far förääldra!
Jag vet inte vad det är för kurs du ska på, kanske kan du ta med dig barnet och då vara beredd på att lämna lokalen en stund om det behövs.
Jag vet mammor som läst på högskola med bäbis med sig, jag själv släpade runt mina barn på både det ena och andra evenemanget (styrelsemöten och liknande) medan de var små.
Jag tänkte aldrig tanken att lämna en så liten hemma....

Jag blir sällan upprörd, men nu blev jag faktiskt det. vadå "måste lära sig"? Hon är en liten bebis på 4 månader som har det högst naturliga behovet av sin mamma. Inte måste hon lära sig att vara med någon annan, det komemr så småningom.

Jag förstår dessutom inte varför hon måste vara med mor- farföräldrar när hon så tydligt visar att det är hos dig hon vill vara? Har hon inte en pappa som kan ta henne när du behöver göra nåt, det brukar oftast funka bättre än någon ännu längre ifrån.

Jag är bara nyfiken på vad du menar med "måste lära sig". Vad är det hon i den åldern måste lära sig?

Hon litar på dig, hennes mamma. Om du inte kan ta med henne på kursen och att hon tydligt visar att hon inte vill vara hos ngn annan än dig, kan du inte försöka hitta ett sätt att ta med henne?

Det där du skrev med att sitta brevid och lyssna, menar du då att du brukar sitta brevid henne och lyssna när hon skriker tills hon inte kan andas?

Hur är hon med sin pappa?

stopp o belägg tro jag ha uttryckt mig dum lr missfattat detta..
givetvis
tar jag henne när hon gråter men är lite tråkigt att hon gör det om hon vill hålla henne en stund..så klart ta jag henne då..

kursen är avklarad o hennes pappa hade henne då o det fungerade alldels utmärkt.(var en kurs som var planera sen 2år tebaka så jag var tvyngen skriftligt prov o allt) annars tar jag med henne överallt.
det jag menar (tänk om vad ska jag säga för det ej ska bli missuppfattning..)
men om hon aldrig ill gå tillnågon annan än mig o pappan??
lr växer det bort?känns som jag en dålig mamma emn det är mitt första barn o e lite fnoskig:o

urch nu känns det som ni tycker jag e en dum o dålig mamma....:cry::cry:

men om hon aldrig ill gå tillnågon annan än mig o pappan??
lr växer det bort?känns som jag en dålig mamma emn det är mitt första barn o e lite fnoskig:o

Har aldrig sett en 15 åring som gråter om han/hon inte får sitta i mammans knä. :grin:
Ta det lugnt! Det blir bättre!

hehe ne visseligen i nte men jag tänker redan på dagiset..men jag väl försöka leva i nuet istället för o tänka långt fram..

Det är klart du inte är en dålig mamma, du får förlåta den beska ton som man kunde läsa i mitt inlägg. Jag bara hörde det jag själv fått höra med min egen son, att "de måste lära sig" och det är "bra att lufta lungorna" ...

Det kommer ge sig, än så länge är hon ju bara en liten bebis som inte har några som helst baktankar, bara ett behov av sin mamma och det kan bara du uppfylla. Njut av att hon är beroende och i behov av dig, en vacker dag står där en tonåring med mörk röst och 45 i skostorlek i hallen och säger åt dig att han kommer hem någon gång imorgon...:D

kan ju vara så hon e ju förkyld o jag börja fundera på om det är tänder på ge..så då kanske hon ha större behöv o vara hos mig såå då kanske hon ej e mamma gris utan när hon mår dåligt behöver hon ha mera trygghet av mig!!så ha jag ej tänkt emn det låter ju vettigt

o jag det är dom orden jag får höra oxå..att det är bra o skrika lite men barnet mår ju ej bra av det...

Det en liten bebis behöver är trygghet, och det kan du ge genom att finnas där för henne. Inte genom att låta henne skrika sig blå, tyvärr är det en vanlig uppfattning att barn inte mår dåligt av lite skrik...

Om man ger dem den tryggheten de behöver som små tror jag att du får väldigt trygga äldre barn och vuxna så småningom.

kan ju vara så hon e ju förkyld o jag börja fundera på om det är tänder på ge..så då kanske hon ha större behöv o vara hos mig såå då kanske hon ej e mamma gris utan när hon mår dåligt behöver hon ha mera trygghet av mig!
Du tänker helt rätt här tycker jag, ju mer trygghet och närhet hon behöver, desto mer ska du ge henne, så småningom komemr du få en liten tjeja som vågar ta för sig av livet och som vill vara med sina släktingar:laugh:

Hon är ingen mammagris, hon är en helt normal liten flicka som bara vill vara hos den som hon känner sig tryggast hos, sin mamma, det är ett stort privilegium att vara förälder, ta vara på det :laugh:

oki då ska slutar oroa mig för det o ge henne massa trygghet för det är hon ju värd!
alltlösersig säkert;)

Aha, nu är jag med.

Hon kommer ju att växa ifrån det, men låt det ta den tid det tar.

Det är många mammor som känner likadant som du gör, du är inte ensam.

Hon är för liten för att lära sig det.
Förstår att det är tufft nu men det blir bättre

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 019
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte